Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Kylnings mod *OBS!! Högupplösta bilder*

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43

    Kylnings mod *OBS!! Högupplösta bilder*

    Jag hade lite tråkigt, och fick tag på en JTAG-Hackbar xenon, bestämde mig för att ta upp det som pendragon en gång i tiden försökte sig på... byta GPU flänsen till en CPU fläns istället

    såhär ser det ut just nu:







    Lite fail dock... den pajade igen... en stund... sen körde jag ytterligare en reheat... sedan startade jag den och kollade tempen... RAM var uppe ända uppe i 90 grader!!!!!!!!!!!! medans CPU/GPU var 75 var
    Last edited by Swizzy; 2010-12-01 at 00:22.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    154
    Respekt
    14
    Nice, du får skaffa små kylflänsar till ram-minnena då
    Ska du bygga en egen fläkttunnel?

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    We'll see, först och främst ska jag skaffa bättre fläktar stock fläktarna fick den att hänga sig och rrod:a igen, därefter lagade jag den ytterligare med re-heat som sagt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Prova vänd fläktarna så de blåser mot flänsarna o sätt gärna ett till par på andra sidan som suger eller tvärtom
    Kall Luft --> *Fläkt* >> [ Fläns ] *Fläkt* >> --> Återvunnen varm luft
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    154
    Respekt
    14
    En varsin 40mm fläkt borde ju passa på flänsarna? Kan du ju hitta i gamla p2or och p3or..

Liknande diskussioner

  1. kylnings prb?
    By t-quick in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-09-14, 19:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •