Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Fråga om ps3 60GB

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Fråga om ps3 60GB

    Är det lasern eller är det något annat i konsollen som gör att man kan spela ps1 och ps2 spel?

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    80
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Maol Visa Inlägg
    Är det lasern eller är det något annat i konsollen som gör att man kan spela ps1 och ps2 spel?
    Både ja och nej, har för mig att de första hade någon typ av extra hw för att stöda ps2 spel. Och den blev det emulering av mjukvara för att få ps2 spel.
    FÖr att sedan tas bort helt.
    Finns en wikipedia sida om det som jag inte hittar just nu...

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Ps3 60Gb USA o Japan modellerna har Hårdvaru emulering av Ps1-2 spel.
    Europeiska fick en halvbuggig mjukvara som skippades i alla andra modeller.

    Får du ingång Ps2 spel med andra modeller "Grattis" de har knappt gått ut med info om vilka som skall stödja o inte stödja det.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Okej, funderar på att köpa en med defekt laser så jag byter ut den sen.
    Skulle ju vara kanon om det gick att spela ps2 spel på den. Tydligen så hade han som äger den laddat ner ett ps2 spel som fungerade att spela på konsollen så det bör ju fungera om man stoppar i en ps2 skiva också tycker man.

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Vissa Ps3or där lasrarna dött på skickar för mycket spänning till laserdioden o bränner ut dessa i förtid.
    Så även ett laserbyte kan hålla allt från några sekunder till några månader/år

    Vi mäter upp en testlaser i en maskin innan vi byter till en helt ny o fräsch laser när vi byter dessa åt våra kunder, skickas det ut för mycket kräm till dessa bedömer vi dessa som ( ej dugliga att reparera ).
    Mest bara för att våra kunder inte skall få en maskin som håller några minuter/timmar o sen komma tillbaka.

    Garantin täcker ju inte direkt öerspänningar orsakade av annat i konsolen.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Okej det sög ju :\ Testar att köpa den och byter laser själv.
    Om jag använder mig av jailbreak, behöver jag ens en läsare då eller kan jag föra över allt på hårddisken?
    Tänkte om jag kan köra spel på hårddisken tills jag fixat lasern.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Maol Visa Inlägg
    Okej det sög ju :\ Testar att köpa den och byter laser själv.
    Om jag använder mig av jailbreak, behöver jag ens en läsare då eller kan jag föra över allt på hårddisken?
    Tänkte om jag kan köra spel på hårddisken tills jag fixat lasern.
    PSJailbreak kräver att du har en skiva för att kunna spela spelen från hårddisken... så nja... det går inte o köra med den utan lasern...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    lol. vad är meningen med psjailbreak om jag ändå måste ha skivan i? då är det ju värdelöst.
    borde ju kunna rippa spelet på datorn och ladda över det på hårddisken och få det att fungera så eller?

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Maol Visa Inlägg
    lol. vad är meningen med psjailbreak om jag ändå måste ha skivan i? då är det ju värdelöst.
    borde ju kunna rippa spelet på datorn och ladda över det på hårddisken och få det att fungera så eller?
    Vem sa att det måste vara samma skiva som spelet????? jag har aldrig sagt något sådant, jag sa bara att man måste ha en skiva i...

    Du kan inte använda datorn alls till att rippa PS3 spel...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Vad för skiva måste jag ha i? Hur rippar dom spel och lägger upp dom på t.ex tpb då?

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Valfri PS3 blålaser spelskiva ( typ alla som släppts )
    Du rippar spelen genom att ha en fungerande Ps3 laser och med managerprogrammen välja ( kopiera till HDD0 eller USBHDD )
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Bannad Xbox 360 60GB
    By EmilXbox1337 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2010-07-25, 21:43
  2. 60GB Hdss
    By POi2 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2009-03-10, 21:26
  3. Ang. tidiga 60gb
    By Crusty in forum Playstation 3
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-07, 10:38
  4. Brända ps 2 spel på 60gb???
    By zundapp ks 50 in forum Playstation 3
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-08, 11:39
  5. PS3 60gb och spel säljes.
    By bee in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-21, 20:08

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •