Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Lokaliisera gamertag på jTag

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    38
    Respekt
    16

    Lokaliisera gamertag på jTag

    Har skaffat en andra jTag låda och vill nu kopiera min gamertag till denne, var finner man sin gamertag på en låda och finns det något jag måste göra med den innan den kan föras över till min andra konsol. Tack på förhand.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Profiler ligger: hdd1:\content\E0..............

    Varje E mapp är en ny profil för att kopiera den måste du se till att INTE vara inloggad på profilen när du kopierar med XEXMenu/FSD
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Eller om du vill flytta profilen (inte kopiera9 så kan du smidigt kopiera över den på ett minneskort genom NXE (microsoft dash -> memory -> hdd -> move). så kör jag, har profilen på ett minneskort och flyttar den till boxen jag ska spela på..

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av efex Visa Inlägg
    Eller om du vill flytta profilen (inte kopiera9 så kan du smidigt kopiera över den på ett minneskort genom NXE (microsoft dash -> memory -> hdd -> move). så kör jag, har profilen på ett minneskort och flyttar den till boxen jag ska spela på..
    jo, men det är rätt omständigt. sen med en JTAG så leker man ju en del och man vet aldrig vad som hamnar i profilen, skulle aldrig köra in mina JTAG profiler i en box jag kör mot live.

    smidigast är att bara kopiera över profilen som swizzy sa.. endera med ftp eller läsa ur från den interna hårddisken.

    Kod:
    HDD1\Content\E0000******14A81\FFFE07D1\00010000\E0000******14A81
    såhär ser sökvägen ut till profilen.. där E0000******14A81 är själva profil-filen..
    den första E0000******14A81 är en mapp och visar var annan profildata sparas.. tex savegames..

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    jo, men det är rätt omständigt. sen med en JTAG så leker man ju en del och man vet aldrig vad som hamnar i profilen, skulle aldrig köra in mina JTAG profiler i en box jag kör mot live..
    Sant. Jag kör jtag-profilen mot live, men är försiktig med vad jag kör på jtagen. Har en ren offline-profil också, som jag använder när jag kör homebrews mm. Lyckades t.ex. få FSD2 in i profilen som ett spelat spel, det skulle varit lagom awesome att logga in med den på live sen

  6. #6
    dragonslayer Guest
    Dom skiter i vad man har spelat för homebrews med profilen... jag kör likandand (numera på usb eftersom slim inte har minneskort)
    Snes360 (eller vad den heter emulatorn.. har fått en massa achivements där och det ända som hänt är att den inte räknar dom poängen)

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Dom skiter i vad man har spelat för homebrews med profilen... jag kör likandand (numera på usb eftersom slim inte har minneskort)
    Snes360 (eller vad den heter emulatorn.. har fått en massa achivements där och det ända som hänt är att den inte räknar dom poängen)
    Jag vill inte riskera det, så jag spelar homebrews med offline-profil, xbla/retail med onlineprofil. Det funkar för mig

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    38
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Profiler ligger: hdd1:\content\E0..............

    Varje E mapp är en ny profil för att kopiera den måste du se till att INTE vara inloggad på profilen när du kopierar med XEXMenu/FSD
    Det förklarar varför just den filen inte gick att föra över med Filezilla, stort tack Swizzy.

Liknande diskussioner

  1. recover gamertag
    By aggan69 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2010-03-23, 18:11
  2. Spara gamertag innan ban?!
    By danoij in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2010-01-31, 17:39
  3. Återta gamertag
    By Snoffa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-22, 11:36
  4. Gamertag
    By Ante1213 in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-18, 10:42
  5. Gamertag hackat
    By satcrow in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2009-08-12, 12:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •