Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 33

Diskussion: Xbox 360 flagga men NAND

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Xbox 360 flagga men NAND

    Hej jag har en kort fråga kan man ta bort ett flagg som är orsakat AP 2.5 checken?
    Har ett xbox men lite-on i och jag lyckades stoppa in AC: Brotherhood och wipps det fungerade inte och jag läste vidare och är en biljett till en flagga. Men jag hade bestämt för att sitta och titta om man kan ta bort flaggan och stötte på detta: KAN det stämma?????

    http://www.se7ensins.com/forums/topi...-tag-required/

    är det någon som har testat eller ser att detta är en omöjlighet?

    Tack för er tid

    //follo1992

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja det låter rimligt. Swizzy har bättre koll än mig på exakt vad man kan hacka i nanden utan att få problem.

    Det viktigaste är att du inte får ha kopplat upp boxen på internet/mot live efter att du stoppade in AC: Brotherhood, för då har boxen redan skvallrat.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Nej jag har inte kopplat upp mig mot live/internet, det var det första som jag tänkte på. Men när kan Swizzy svara???????För det hade ju varit guld värt om man skall köpa ett xbox 360 som man inte vet är flaggat eller inte. Då är det bara titta Xval sen om det visar att den är flaggad, flasha om NAND minnet

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    men måste ditt xbox 360 vara jtag för att kunna gör detta??

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det där är exakt samma sak som man gjorde för att "uncrippla" Xbox 360 konsoller tidigare, secdata.bin är inte det ända som ändras när man failar AP25... även 2 andra filer... men jag minns inte namnet på dom just nu...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av follo1992 Visa Inlägg
    men måste ditt xbox 360 vara jtag för att kunna gör detta??
    Nej, du behöver inte JTAG:a konsollen men du måste löda i dom 7 lödkablarna
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Men går det att ta bort flagget? Kan ni testa? Har ni något xbox 360 som ni vet är flaggat?? Då är det ju bara att sätta igång!

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av follo1992 Visa Inlägg
    Men går det att ta bort flagget? Kan ni testa? Har ni något xbox 360 som ni vet är flaggat?? Då är det ju bara att sätta igång!
    Vi har din maskin

    Nej, vi har inga flaggade maskiner på PSXCare i dagsläget... det skadar inte att testa detta dock, men jag tror inte det kommer hålla dig borta från ban på live... det kan säkert få din nand att visa att den e ren, trots att den kanske inte riktigt är ren...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    det är en kompis konsol så jag vet inte om jag vågar, men om jag får se om det går. Kan man inte skriva en helt tom NAND.bin till NAND:en ?? eller går det inte.
    man kan ju ladda ner orginal NAND till alla moderkort?! Men det hade varit kul om ni testa detta, om det fungerar flasha dvd läsarna med original firmware.
    Det var ju inte mer jobb änn att Jtaga en xbox 360.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Skriv en helt tom nand.bin till den så startar inte konsollen längre... obviously

    Det går inte att ändra speciellt mycket i nanden utan att JTAG:a konsollen, det finns dessutom alltid en risk att du blir bannad även om du faktiskt tar bort alla spåren av att du varit flaggad, Microsoft kan om du har otur se dom ändringarna du gjort i nanden...

    Visst kan du ladda ner en original NAND... men konsollen kommer INTE fungera med den

    Varför tar du upp om att återställa DVD'n? jag fattar inte det? när man återställer mjukvaran på en Liteon t.ex. blir den inte 100% original om du inte lött i den, vilket ms kan se om dom öppnar dvd'n...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Jag menade om jag gör detta så är väl det säkras att återställa till orginal firmware i läsaren?? Men jag återkommer, och lyckas ni så hör av er.

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Personligen tycker jag det är relativt meningslöst att försöka hålla på med detta, har du blivit flaggad; tough luck... you messed up... live with it!

    Seriöst, att hålla på trassla med nanden är inget man gör bara sådär... det innebär risker! det spelar ingen roll om du är proffs eller om du är noob, även om vi vet vad vi håller på med kan det gå käpp rätt åt helvete även för oss... jag tror inte det kommer vara värt besväret att försöka backa tillbaka till innan man blev flaggad för att ha failat AP25... vill du lira live får du köra med en omoddad maskin, det är det absolut säkraste alternativet som finns... att hålla på försöka undkomma ban genom att modda nanden är ungefär som att försöka smita från trafik polisen genom att sätta gasen i botten när dom precis kommer fram till dörren och vill se ditt körkort, seriöst... du KOMMER åka dit. förr eller senare...

    Men vill våra kunder betala oss för att vi ska trassla med deras nand så får vi väl göra det då... dock tror jag inte det kommer hjälpa speciellt mycket...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Spoofar man en annan människas Keyvault så måste maskinen j-taggas o j-taggar man blir man utkastad inom 24H o keyvaulten låses för ALLA som har samma .....
    Ponera att du j-taggar o skriver keyvault o sen återställer så kastar du bara pengar i sjön.
    Ändrar du i nand så kan nog Ms se detta o kasta ut dig för att du manipulerat med hårdvaran ändå.

    Lägg pengarna på en ny original maskin istället o köp spelen du vill spela Live med och vara 100% säker ( tänk på att inte manipulera sparfiler heller )

    Dina pengar om du låter en firma göra jobbet åt dig eller din bortkastade tid om du gör jobbet själv.
    Har din box redan blivit flaggad så har den... Inget att bry sig om
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Men när man läser på sidan är det ju 1 månad sedan som han gjorde trixet med NAND:en offset verkar inte som om han har blivigt bannad ännu! Så om man nu gör detta med nanden och sen så återställer man läsaren till orginal så kommer ms kanske tappa ögonen på en??

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Åker du fort med en blåstripad bil som det står turbo power på med ett reggnummer kommer inte polisen sluta leta eller titta efter en sådan bil även om du byter reggskylt eller säg att reggskylten ( serienummret ) är kvar o du byter stripning

    Det är bara en tidsfråga.

    + att Console ID är fortfarande flaggad hos Ms o kommer förbli det.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Jag har alldrig loggat in på live/internet på konsolen efter jag blev flaggad!! Så om inte xboxet kan skicka hemliga singnaler till MS så vet jag inte hur den har skvallrat!
    Men det säger ju säg självt om då återställer allt som orginal är det ju större chans att inte åka fast än om man har kvar flashet???

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av follo1992 Visa Inlägg
    Jag har alldrig loggat in på live/internet på konsolen efter jag blev flaggad!! Så om inte xboxet kan skicka hemliga singnaler till MS så vet jag inte hur den har skvallrat!
    Men det säger ju säg självt om då återställer allt som orginal är det ju större chans att inte åka fast än om man har kvar flashet???
    Vi kan prova göra de ändringar i nanden som beskrivs. Det kostar 700:- men vi lämnar då kvar kablarna så att man lätt att läsa/skriva nanden i framtiden.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Ok. Jag skall tänka på det!

  19. #19
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Mjukvaran på din 360 får inte överstiga Dashboard 2.0 7371 för att vi skall kunna dumpa nanden o skriva.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  20. #20
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    154
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Mjukvaran på din 360 får inte överstiga Dashboard 2.0 7371 för att vi skall kunna dumpa nanden o skriva.
    Det gäller väll enbart jtag?

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Electron Visa Inlägg
    Det gäller väll enbart jtag?
    Japp, vi kan alltid läsa/skriva nanden.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  22. #22
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    154
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Japp, vi kan alltid läsa/skriva nanden.

    Jag har läst ur ganska många 360 över 7371, som haft rrod vid tillfället!

  23. #23
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Problemet blir att skriva.
    Bootloaders som kommer med senare maskiner ( mjukvara över 7371 som är tilverkade eller servade efter: 2009-06-07 ) kan du inte skriva tillbaka "Custom kernels" då det skiljer sig i uppstart ( bootloader ).

    Per teori kan du läsa ut nandar men så fort vi pratar om att skriva tillbaka så tar vi betalt även för det samt urläsning.

    Du har en j-tagbar 360 som du vill skriva en annan nand eller keyvault till så tar vi 700 kr för det + om du vill att vi läser ut en annan maskins nand o skjuter i denna tar vi extra betalt för *det är ju mer arbete för oss* Vi kan inte garantera att det kommer fungera o det känns som att du lägger pengar på något folk normalt inte bryr sig om utan hellre köper en ny maskin.
    Last edited by Pendragon; 2010-12-14 at 09:41.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Problemet blir att skriva.
    Bootloaders som kommer med senare maskiner ( mjukvara över 7371 som är tilverkade eller servade efter: 2009-06-07 ) kan du inte skriva tillbaka då det skiljer sig i uppstart ( bootloader ).
    Vad snackar du för gojja??? det är inga problem att skriva... problemet är om man skriver custom mjukvara (FreeBOOT/XBR) som bygger på att man får konsollen att boota om in i en patchad kernel
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #25
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Förmodligen en brist i kommunikationen då vi sitter en meter från varandra och diskuterar saker innan det postas...
    Har aldrig du varit trött på jobbet eller när du snabbt svarat på frågor i Frågor i forumet ?
    Jodå
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  26. #26
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Har ni någon lösning på detta problem ännu? Finns det något lättare sätt att ta bort en Ban ur NAND minnet än att göra detta? Är det någon som har testat?? Fungerar detta?
    Modell: Xbox 360 (FAT)
    Lite-ON

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av follo1992 Visa Inlägg
    Har ni någon lösning på detta problem ännu? Finns det något lättare sätt att ta bort en Ban ur NAND minnet än att göra detta? Är det någon som har testat?? Fungerar detta?
    Modell: Xbox 360 (FAT)
    Lite-ON
    du måste JTAG:a och byta keyvault, och då blir du bannad inom 24 timmar igen, alltså inte värt det... eller du kanske bara ville ha tbx funktionen att installera till HDD etc. igen? (jag orkar inte läsa igenom hela tråden igen)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #28
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Nä vi pratade om att man kan ta bort informationen från NAND om att xboxet är flaggat, jag vet att det är flaggat men det är inte bannat. Utan kan man
    ändra informationen i NAND? Ni sa att ni kunde göra det. Har en AP 2.5 flaggat xbox 360.

  29. #29
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av follo1992 Visa Inlägg
    Nä vi pratade om att man kan ta bort informationen från NAND om att xboxet är flaggat, jag vet att det är flaggat men det är inte bannat. Utan kan man
    ändra informationen i NAND? Ni sa att ni kunde göra det. Har en AP 2.5 flaggat xbox 360.
    AP25 flaggan är inte farlig, original maskiner har fått den också

    Ja, asså man kan återställa secdata.bin, men vi har nog inte testat om det tar bort flaggan och gör dig safe
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #30
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Hur tar man bort den då?? Hur går det till?? Måste man löda och grejor eller är det mjukvara?

    Kan man spela Xbox Live med ett xbox som har blivit flaggat av AP 2.5 eller hur gör man för att bli av med det?? Eller går det?

    Vill ta bort flash på xbox och börja Live.
    Last edited by follo1992; 2011-09-24 at 00:11.

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Dumpning av NAND
    By efex in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2010-12-06, 22:41
  2. CPU Key and NAND
    By jay20 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2010-11-18, 08:56
  3. Nand recovery?
    By ushi in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-06-02, 09:31
  4. Skrivskydda NAND
    By sc654 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-29, 10:25
  5. Skrivskydda NAND
    By sc654 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-29, 10:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •