Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 57 av 57

Diskussion: Kompatibla hårddiskar ( Byta Hårddisk i Ps3 )

  1. #31
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Japp, jag har så lite att göra att jag sitter hemma på kvällarna och rättar dig...

    Jag syftade inte på att den vill formatera en disk som redan setat i maskinen, syftade på att den alltid vill formatera en NY hårddisk... vilket var frågan i det här fallet...

    Ja, 60 gigarna har 256mb's nand, vilket gör att den inte kräver uppdatering från USB minne när den ska formatera hårddisken eftersom all datan ligger på moderkortet, till skillnad från 16mb nor maskinerna som har delar av mjukvaran på moderkortet och resten på hårddisken...

    Medveten bugg? när började du jobba åt sony som utvecklare av ny systemmjukvara? eller på chefsposition? det är enbart spekulationer att det var en medveten bugg, personligen tvivlar jag starkt på det du säger, ok det låter logiskt att dom vill förhindra piratkopiering genom att hindra dig från att byta hårddisk... men då skulle dom inte bara lägga in det och inte meddela folk som kör legitimt att maskinen dör om man bytt hårddisk, jag menar då hade dom lika gärna kunnat göra samma sak när dom tog bort otheros? där fick du en varning INNAN den uppdaterade som sa att du inte längre kommer komma åt innehållet på hårddisken, och inte heller kommer du kunna starta linux etc.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #32
    Registrerade
    Aug 2011
    Från
    Sweden
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hej !

    Jag köpte denna hårddisk utan att först göra en sökning på internet om kompatibla hårddiskar till PS3...
    Jag har PS3 med endast 40GB hårddisk, så nu tänkte jag uppgradera till en större för kommande spel från PlayStation Store...


    Systemprogramvara i PS3:an v3.70 (senaste versionen, vid dagens datum)
    http://se.playstation.com/ps3/suppor...rsion-3-70%29/

    En uppdatering av PS3-systemprogramvaran släpptes den 10 augusti 2011. Om du uppdaterar PS3-systemet kommer versionen av systemprogramvaran att vara 3.70 och nedanstående funktioner uppdateras. Om du vill hämta version 3.70 av PS3-systemprogramvaran behöver du minst 190 MB ledigt utrymme på PS3-hårddisken (systemuppdatering) eller på ett flyttbart lagringsmedia (PC-uppdatering).


    Jag köpte denna hårddsik från W E B B H A L L E N . c o m nu i torsdags (2011-08-25), levererades på fredagen (2011-08-26)...

    Western Digital Scorpio Blue 320GB SATA 2.5" (5400RPM / 8MB Cache) [BEVT]

    Hårddisken var helt utan partition m.m., så jag använde en gadget för att koppla hårddiskar till USB och programmet "EASEUS Partition Master v9.0 Server Edition"...

    Skapade en partition och formaterade i FAT32, kollade om Windows Vista kunde hitta den, det gick utan problem...
    ...men när den sätts in i min PS3 kommer följande meddelande vid uppstart...
    -"Det går inte att starta."
    -"Rätt hårddisk saknas."


    Är det någon som har förslag på lösning eller är det bara att be W E B B H A L L E N . c o m ta tillbaka disken...?
    Dem lovade nämligen att just denna disk skulle fungera fint till PS3 uppgradering...

    Vore tacksam för alla svar, tips och idéer !!!

    Är det någon som har förslag på billig likvärd disk, men som fungerar och gärna i samma storlek, runt 320GB...

    Western Digital Scorpio Blue 320GB SATA 2.5" (5400RPM / 8MB Cache)
    [release: 2007-11-13] 1 st à 389 kr


    W E B B H A L L E N . c o m
    Last edited by Resident_Evil_5; 2011-08-28 at 00:21.

  3. #33
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Resident_Evil_5 Visa Inlägg
    Skapade en partition och formaterade i FAT32, kollade om Windows Vista kunde hitta den, det gick utan problem...
    ...men när den sätts in i min PS3 kommer följande meddelande vid uppstart...
    -"Det går inte att starta."
    -"Rätt hårddisk saknas."
    När du skriver "sätts in i min PS3", menar du då att du byter ut den interna disken i din PS3 eller att du kopplar den till USB-uttag på din PS3?
    Skall du byta ut den befintliga skall den inte formatteras i datorn utan i PS3:an med dess speciella filsystem.
    Skall du däremot använda den som ett komplement till din befintliga och koppla den som extern genom USB så skall den vara formatterad som FAT32.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  4. #34
    Registrerade
    Aug 2011
    Från
    Sweden
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Självklart jag menar att jag skulle byta ut min original hårddisk som "bara" var på 40GB, till en större på 320GB.

    Provade att bara stoppa in den, men det gick inte, PS3 kunde inte hitta den, när jag kopplade in den till en dator så upptäckte jag att den inte ens var initierad, inte partionerad och inte formaterad...

    Så jag tänkte att den kan inte bli hittad för att den gick inte ens att hitta i Windows..., så jag formaterade den med FAT32 för att PS3 ska hitta den och formatera den innan den lägger in systemprogramvaran.

    ...men när den sätts in i min PS3 kommer följande meddelande vid uppstart...

    -"Det går inte att starta."
    -"Rätt hårddisk saknas."

    DSC_0003_resize.jpg


    Har detta med hårddisken att göra, läste att vissa "WD Scorpio Blue" diskar har problem med PS3 ?

    Men har även läst att SONY ska ha blockerat att man kan byta hårddisk, efter systemprogramvara v3.5x, jag har v3.70.


    Se bilder nedan, samt bilden ovan...

    Denna hårddisk sitter i som original...
    DSC_0008_resize.jpg

    Denna hårddisk är den jag vill ha som fungerande i min PS3...
    DSC_0007_resize.jpg

    Här kommer en liten bild på olikheter, vet inte om det betyder något...
    DSC_0005_resize.jpg
    Last edited by Resident_Evil_5; 2011-08-29 at 16:29.

  5. #35
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Resident_Evil_5 Visa Inlägg
    Självklart jag menar att jag skulle byta ut min original hårddisk som "bara" var på 40GB, till en större på 320GB.
    Inte så självklart för andra som för dig själv eftersom du bara ger hälften av infon som behövs för att hjälpa dig och dessutom formatterade du den i fat32 vilket man gör ENDAST om man skall ha den som extern. Det finns minst lika många som sätter en extern större hdd som byter ut den interna mot en större, så av den anledningen ville jag veta vad du var ute efter att göra. Nu såg jag att du löst det ändå. Bara hoppas att du tog backup på den gamla disken innan bytet trots att det inte fanns med i guiden, annars är det ju svårt att återställa infon i punkt 13.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  6. #36
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Bara hoppas att du tog backup på den gamla disken innan bytet trots att det inte fanns med i guiden, annars är det ju svårt att återställa infon i punkt 13.
    Om han läste min första post o gjorde som jag rekommenderat så är det safe
    När man byter interndisk i en Ps3a skall man tänka på att först göra en backup av befintlig spardata ( detta kan man göra via System menyn ) och att större hårddiskar kan bygga lite extra på höjden *diskar över 750Gb eller beroende på tillverkare*
    Men vem faan läser manualer <3
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #37
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    1TB ( 1000Gb )
    WD10TPVT *Måste köras utan vagga i Ps3 Slim då disken bygger ut för mycket. se bild nedan.

    Fungerar denna problemfritt i phat modellen?

  8. #38
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av neggard Visa Inlägg
    1TB ( 1000Gb )
    WD10TPVT *Måste köras utan vagga i Ps3 Slim då disken bygger ut för mycket. se bild nedan.

    Fungerar denna problemfritt i phat modellen?
    WD har en ny modell som funkar direkt, men vissa phats funkar det utan vagan också, beror på hur du sätter i disken...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #39
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Visby, Sweden
    Inlägg
    68
    Respekt
    17
    Kan rapportera att jag precis gjort en lyckad installation av en TOSHIBA "MK6465GSX" 640 Gb på mitt PS3 utan att flasha om. Ett bra sätt att kolla om ens CFW använder hdd:n för lagring kan man ju alltid testa att formatera sin gamla disk innan man plockar ur den. Fast det kanske inte de mer erfarna här rekommenderar. Den ligger f ö på 9,5mm i höjd och precis som angivits tidigare i tråden är det en perfekt passform i vaggan. Tjohooo!! Räknar med att kunna klämma in mellan 40-50 titlar(inklusive PSN då för det finns väl inte så många fungerande BD spel ute ens)
    PSP-1000 EUR, GEN 5.50
    PSP-1000 JAP, GEN 5.50
    XBOX 360 slim 250Gb no mod (Live:Nepacha)
    Playstation 1, MultiMode 10.0
    Playstation 2 fet, FMCB
    Playstation 3 fet, Rogero CEX-4.30 v2.03

  10. #40
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Jack_Nepacha Visa Inlägg
    Kan rapportera att jag precis gjort en lyckad installation av en TOSHIBA "MK6465GSX" 640 Gb på mitt PS3 utan att flasha om. Ett bra sätt att kolla om ens CFW använder hdd:n för lagring kan man ju alltid testa att formatera sin gamla disk innan man plockar ur den. Fast det kanske inte de mer erfarna här rekommenderar. Den ligger f ö på 9,5mm i höjd och precis som angivits tidigare i tråden är det en perfekt passform i vaggan. Tjohooo!! Räknar med att kunna klämma in mellan 40-50 titlar(inklusive PSN då för det finns väl inte så många fungerande BD spel ute ens)
    Det bästa sättet att se det är att veta vilken modell man har, det är bara tjockisar som har 256MB nand (tillräckligt för att lagra allting på moderkortet istället för delvis på moderkortet och hårddisken)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #41
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Hejsan , kommer med en snabb fråga bara. Min ps3 sitter fortfarande på den originella hårdisken som jag fick med (40gb)-Phat model och jag undrar ifall det går att byta ut den med en http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=613825#extra nämligen. Jag kör just nu spelen ifrån hårdisken externt fast jag skulle vilja ha disken intern.

  12. #42
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Nostalgyz Visa Inlägg
    Hejsan , kommer med en snabb fråga bara. Min ps3 sitter fortfarande på den originella hårdisken som jag fick med (40gb)-Phat model och jag undrar ifall det går att byta ut den med en http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=613825#extra nämligen. Jag kör just nu spelen ifrån hårdisken externt fast jag skulle vilja ha disken intern.
    Den du länkar till är en extern pocket drive, jag råkar veta att det inte sitter någonting i den där som omvandlar från SATA till USB, det är USB direkt på den... så den kommer INTE funka...

    Varför köper du inte bara en 2.5" sata direkt?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #43
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hej, är ny här på forumet.
    läste denna tråd innan jag köpte en western Digital WD10TPVT 1TB som sägs ska fungera med ps3 enligt info högst upp på sidan. Men det gör den tyvärr inte, vill bara varna andra innan dom gör samma misstag.

    Nr 1. Den får inte plats om man inte förstör hårddisk vaggan. "Har en phat 80gig". Själv fick jag pressa in den med våld. Vet inte om jag över huvudtaget kommer att få ut den utan att skruva isär hela maskinen.
    Nr 2. Spelen laggar "hackar" vilket jag aldrig upplevde med orginaldisken. Uncharted 3 är ospelbar. Kör CFW 3.55 + multiman. Har dessutom verifierat att det är den nya disken som spökar, satte i orginaldisken och då fungerade allt perfekt igen.
    Nr 3. Varför säger ni att den fungerar när den inte gör det?

    Så min fråga är då om jag vill ha en 1TB disk, vilken ska man då köpa?. Finns det någon här som har en 1TB disk där allt fungerar perfekt med CFW och backup spel?
    Spelar ingen roll om den är 12,5mm tjock, då min vagga ändå är förstörd för att kunna användas med en tjock disk.

  14. #44
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kanelbullen Visa Inlägg
    Hej, är ny här på forumet.
    läste denna tråd innan jag köpte en western Digital WD10TPVT 1TB som sägs ska fungera med ps3 enligt info högst upp på sidan. Men det gör den tyvärr inte, vill bara varna andra innan dom gör samma misstag.

    Nr 1. Den får inte plats om man inte förstör hårddisk vaggan. "Har en phat 80gig". Själv fick jag pressa in den med våld. Vet inte om jag över huvudtaget kommer att få ut den utan att skruva isär hela maskinen.
    Nr 2. Spelen laggar "hackar" vilket jag aldrig upplevde med orginaldisken. Uncharted 3 är ospelbar. Kör CFW 3.55 + multiman. Har dessutom verifierat att det är den nya disken som spökar, satte i orginaldisken och då fungerade allt perfekt igen.
    Nr 3. Varför säger ni att den fungerar när den inte gör det?

    Så min fråga är då om jag vill ha en 1TB disk, vilken ska man då köpa?. Finns det någon här som har en 1TB disk där allt fungerar perfekt med CFW och backup spel?
    Spelar ingen roll om den är 12,5mm tjock, då min vagga ändå är förstörd för att kunna användas med en tjock disk.
    Om du läser ordentligt står det att vi fått den att funka på en slim... UTAN vaggan... det kan även vara så att du haft problem med den då just den disken du fått tag på kanske inte mår så bra... det händer ibland

    Vi säger att den funkar MEN... om du läser informationen som står ordentligt så finner du informationen om att det funkar på vissa maskiner men inte alla...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #45
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Om du läser ordentligt står det att vi fått den att funka på en slim... UTAN vaggan... det kan även vara så att du haft problem med den då just den disken du fått tag på kanske inte mår så bra... det händer ibland

    Vi säger att den funkar MEN... om du läser informationen som står ordentligt så finner du informationen om att det funkar på vissa maskiner men inte alla...

    Jo då, disken är ny och fungerar perfekt under windows. Så jag tror inte att det är fel på disken, har dock läst på andra sidor där folk har problem med just den disken i en ps3.
    Ser inte vart det framgår vilka modeller den passar, skulle det då enbart vara slim?, i så fall undrar jag om någon här kan rekommendera en annan 1TB disk som fungerar till min phat 80gig maskin?

  16. #46
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Hade en WD 250gb liggandes så tänkte byta den mot min orginal 60gb. Gjorde en backup på en usb hårdisk och stoppa in 250gb. Den formaterades och så skulle jag återställa den. Men när den kommer till 20% så händer inget mera. Testat 2ggr nu och samma sak händer. Vore tacksam för hjälp

  17. #47
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Danny Visa Inlägg
    Hade en WD 250gb liggandes så tänkte byta den mot min orginal 60gb. Gjorde en backup på en usb hårdisk och stoppa in 250gb. Den formaterades och så skulle jag återställa den. Men när den kommer till 20% så händer inget mera. Testat 2ggr nu och samma sak händer. Vore tacksam för hjälp
    PS3:an är sjukt känslig för dåliga sektorer, det är inte omöjligt att det är det du råkat ut för, en dålig sektor på hårddisken som gör att det inte funkar... testa gärna en annan disk om du kan...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #48
    Registrerade
    Oct 2012
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    http://www.*********.com/se-sv/hardv...500gb_sata_2.5
    Citat Original inlägg av Cero Visa Inlägg
    Ett litet varningens ord för

    WD5000BPVT - WD Scorpio Blue 500GB
    WD7500BPVT - WD Scorpio Blue 750GB


    då dessa inte fungerar fullt ut i en PS3:a. Vet av erfarenhet och vill bara passa på och varna andra.

    Ovanstående diskar kan inte skicka data tillräckligt snabbt vilket ger stammnings/stuttering symptom i vissa spel som tex Heavy Rain.

    Är du i köptankar och väljer mellan diskar så rekommenderar jag starkt att välja en annan modell än de ovanstående, även om den disken kostar lite mera.
    Fungerar det bra med denna hårddisk?
    WD5000BEVT
    hittade den på Web hallen

    Jag fattar inte jag kan inte klistra länken.

    With available SATA or EIDE interfaces, WD Scorpio Blue drives offer high-performance, low power consumption, and cool operation, perfect for notebooks and other portable devices. Pick the drive that suits your needs with the confidence in knowing that all WD Scorpio Blue drives are built to the highest standards of quality and reliability.

    Specifikationer:
    • Rotational Speed - 5,400 RPM (nominal)
    • Buffer Size - 8 MB
    • Average Latency - 5.50 ms (nominal)
    • Read Seek Time - 12.0 ms
    • Track-To-Track Seek Time - 2.0 ms (average)
    • Formatted Capacity - 500,107 MB
    • Capacity - 500 GB
    • Interface - SATA 3 Gb/s

    För mer info om produkten, gå till tillverkarens hemsida. Länken hittar du nedanför denna text.
    Produktspecifikation
    Upplagd 2008-10-13
    Vårt artikelnr 91922
    Tillv. artikelnr WD5000BEVT
    Utvecklare Western Digital
    Last edited by Dragontattoo; 2012-10-24 at 17:19.

  19. #49
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Dragontattoo Visa Inlägg
    http://www.*********.com/se-sv/hardv...500gb_sata_2.5

    Fungerar det bra med denna hårddisk?
    WD5000BEVT
    hittade den på Web hallen

    Jag fattar inte jag kan inte klistra länken.

    With available SATA or EIDE interfaces, WD Scorpio Blue drives offer high-performance, low power consumption, and cool operation, perfect for notebooks and other portable devices. Pick the drive that suits your needs with the confidence in knowing that all WD Scorpio Blue drives are built to the highest standards of quality and reliability.

    Specifikationer:
    • Rotational Speed - 5,400 RPM (nominal)
    • Buffer Size - 8 MB
    • Average Latency - 5.50 ms (nominal)
    • Read Seek Time - 12.0 ms
    • Track-To-Track Seek Time - 2.0 ms (average)
    • Formatted Capacity - 500,107 MB
    • Capacity - 500 GB
    • Interface - SATA 3 Gb/s

    För mer info om produkten, gå till tillverkarens hemsida. Länken hittar du nedanför denna text.
    Produktspecifikation
    Upplagd 2008-10-13
    Vårt artikelnr 91922
    Tillv. artikelnr WD5000BEVT
    Utvecklare Western Digital
    Den bör funka ja, det som egentligen avgör om det går att använda eller inte är huruvida den får plats i hållaren eller ej, 500GB hårddiskar och mindre är ALLTID rätt storlek för att få plats
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #50
    Registrerade
    Oct 2012
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Det står inte om den är 9,5mm tjock :s

  21. #51
    Registrerade
    Oct 2012
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Nu har jag bytt hårddisken och det gick bra. men nu är problemet att min konsol inte hittar backupen på usb minnet. jag har prövat koppla in den i datorn och filerna finns där. jätte skumt.
    prövade sätta i den gamla igen och alla filerna finns kvar. Prövade då att göra en ny backup men då stod det att backup inte finns. är det för att filerna som redan ligger på minnet är ivägen?

  22. #52
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Dragontattoo Visa Inlägg
    Nu har jag bytt hårddisken och det gick bra. men nu är problemet att min konsol inte hittar backupen på usb minnet. jag har prövat koppla in den i datorn och filerna finns där. jätte skumt.
    prövade sätta i den gamla igen och alla filerna finns kvar. Prövade då att göra en ny backup men då stod det att backup inte finns. är det för att filerna som redan ligger på minnet är ivägen?
    Flytta filerna till någon mapp på datorn, sen kan du göra om det bara
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #53
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    87
    Respekt
    21
    Testa annars klona originaldisken med t.ex acronis
    True image.

  24. #54
    Registrerade
    Oct 2012
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Dum som jag var så formaterade jag mitt minne och nu hittar konsolen inte ens usbet.
    Jag tog ett mindre usb minne jag hade och kopierad det som var viktigast över till andra genom att trycka trekant på filerna och kopiera.
    Det gick inte på alla men men.
    Jag är nöjd ändå.
    alla sakerna finns ju kvar på gamla hårddisken jag trodde att den skulle formateras av ps3:an när jag bytte tebax men det gör den inte.
    Så man kan byta hårddisk fram och tebax utan problem
    Nu verkar det som att när jag laddar ner uppdateringar så, går det mycket fortare med nya HDD.

  25. #55
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    13
    Jag har senaste Rogero CFW 4.3 (v2.03).

    Fungerar det att byta ut till ny hdd rakt av (förutsatt att måtten osv passar), eller krävs att jag backar till OFW 3.55 eller nått?

    // P

  26. #56
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av peroy Visa Inlägg
    Jag har senaste Rogero CFW 4.3 (v2.03).

    Fungerar det att byta ut till ny hdd rakt av (förutsatt att måtten osv passar), eller krävs att jag backar till OFW 3.55 eller nått?

    // P
    Det är alltid bäst att backa till OFW innan man byter hårddisk, i ditt fall måste du först QA flagga maskinen följt av att du nedgraderar med 3.55 OFW update genom Recovery menyn...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #57
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    13
    Ok, tack!

    // P

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Byta hårddisk
    By loftby in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2009-12-13, 11:22
  2. Byta Hårddisk
    By Philip164 in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-05-23, 23:04
  3. Byta hårddisk...hur
    By J-man in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-26, 10:36
  4. XBOX Kompatibla hårddiskar: UDMA ?
    By fixedwire in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-01-23, 12:37
  5. Byta hårddisk?
    By fnk in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-12-16, 15:34

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •