Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: CFW 3.41 HERMES (payload v4 included)

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    33
    Respekt
    21

    CFW 3.41 HERMES (payload v4 included)

    Hej,

    Jag har sett att Hermes har släppt en CFW som ska vara stabil.
    Den har testats på följande modeller av mr H.
    Kod:
    CECHC04 (my model, 3 times with different changes, FAT 60GB)
    CECHG04 (FAT)
    CECHH04 (FAT 40GB)
    CECHL04 (FAT 80 gb)
    CECH2504B (slim)
    CECH2404A (slim)
    CECH2004A (slim)
    CECH2004B (slim)
    
    Hermes CFW 3.41 version 1.0 (BETA)
    ----------------------------------
    
    WARNING! This modified firware is tested only by two persons (it is experimental!!!) with this models:
    
    CECHC04 (my model, 3 times with different changes, FAT 60GB)
    CECHG04 (FAT)
    CECHH04 (FAT 40GB)
    CECHL04 (FAT 80 gb)
    CECH2504B (slim)
    CECH2404A (slim)
    CECH2004A (slim)
    CECH2004B (slim)
    Finns det någon som har testat den på 320 GB modellerna dvs: CECH-25xxB modellerna? Experimental inger inte fullt förtroende

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag skulle inte rekomendera att du kör in denna då den som sagt är experimentell, vänta lite på att få feedback från flera mer våghalsiga personer alternativt folk som vet hur dom ska fixa konsollen om den brickas *jag vet hur man gör det men har inte någon konsoll jag kan testa det på för tillfället...*
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Förstår inte varför han jobbat på en CFW till 3.41, Enda anledningen måste ju vara att slippa dongel vid uppstart. Lite bakåtsträvande tycker jag eftersom alla nya spel kommer kräva minst 3.50 för att spelas. Själv uppgraderar jag snart från 3.41 till 3.55 CFW för att kunna spela dead space 2. Vet att dom redan patchat spelet till 3.41 men tydligen funkar inte expansionspacket iaf. Mmmmm, kära gamla 3.41:an. Snyft....

    EDIT: Expansionen syns om man stoppar i en skiva, installerar nu. Så ingen uppgradering till 3.55 än hehe.
    Last edited by jonnyjaeger; 2011-01-22 at 15:30.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    33
    Respekt
    21
    Saken är den att metoden för att få backups att fungera på 3.41 har finslipats och det fungerar relativt stabilt.
    Tyvärr så är fixarna på 3.55 lite myare och kräver patchning på ett annorlunda sätt, vilket betyder att en del felsökning och tid erfodras innan det blir lika stabilt.
    Jag tror att Hermes tog den lätta vägen och inkoprperade sitt payload 4b i den befintliga lösningen, tog säkert kort tid och med samma kodbas.

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Tålamod är en dygd ... Vänta som sagt tills det kommer nåt stabilt ..
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är totalt meningslöst att hålla på med 3.41 tycker jag, visst det fungerar stabilt där med... men hur ska man göra om man redan ligger högre? och varför hålla på trassla med att patcha spelen för att dom ska fungera på 3.41?? visst man måste patcha på andra sätt med 3.55, men det är kommer inte ta 20 år för dom att lista ut hur dom ska få patcharna att fungera på bästa sätt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Hur man uppgraderar payload i PSJB! :)
    By Valentin Hogea in forum Playstation 3
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-17, 11:05
  2. Hermes?
    By Flonta in forum Playstation 3
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2010-12-03, 14:18

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •