Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: ps3 startar inte efter flashning

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    ps3 startar inte efter flashning

    Hej har fått ett problem jag downgradade från 3.42 till 3.41 med hjälp av e3 cardreader system verkade funka bra sen skulle jag downgrade till 2.10 men under flashningen från usb minnet men jag hade otur det blev ett strömavbrott i huset så nu när jag startar ps3 så startar den upp med grönt ljusen ingen b ild på tvn sen blinkar en gul lampa(hd lampan) sen slocknar konsolen och lyser rött med fast sken går det att flasha om den på något sett med dongle eller har konsolen pajat för gott? tacksam för svar

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vilken ps3 modell är det. Och vad skulle du ner på 2.10 att göra :-)

    Det borde ju räcka med att starta upp den med "downgradefilerna" på minneskort i högra usbporten.

    Annars hoppas jag någon har en lösning.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av skystar Visa Inlägg
    Hej har fått ett problem jag downgradade från 3.42 till 3.41 med hjälp av e3 cardreader system verkade funka bra sen skulle jag downgrade till 2.10 men under flashningen från usb minnet men jag hade otur det blev ett strömavbrott i huset så nu när jag startar ps3 så startar den upp med grönt ljusen ingen b ild på tvn sen blinkar en gul lampa(hd lampan) sen slocknar konsolen och lyser rött med fast sken går det att flasha om den på något sett med dongle eller har konsolen pajat för gott? tacksam för svar
    Det bör gå att flasha om den om du provar igen, låt konsollen stå och tugga (kan ta ett bra tag värsta fall)

    Om den reagerar på att du sätter i en jigkick dongel och kör den proceseduren bör det gå att fixa konsollen på nytt *du kommer inte få bild även om du får in maskinen i servicemode igen* jag hade samma problem på min 40 gigare tidigare, tog mig ett par kvällar efter jobbet att komma fram till att det faktiskt gick att göra så också
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    det är en 60gigare

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    det som händer nu när jag stoppar in ett usb minne i högra porten är att först blinkar usb minnet ett par sekunder sen blir det fast sken på det och grönlampan på ps3 stp och blinkar det har den gjort i över en timme nu ingen blinkar lampa de gjorde den iofs inte vid första nergradering heller men undrar just hur länge den skall stå nu innan den slockarna och är färdigflashad

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av skystar Visa Inlägg
    det som händer nu när jag stoppar in ett usb minne i högra porten är att först blinkar usb minnet ett par sekunder sen blir det fast sken på det och grönlampan på ps3 stp och blinkar det har den gjort i över en timme nu ingen blinkar lampa de gjorde den iofs inte vid första nergradering heller men undrar just hur länge den skall stå nu innan den slockarna och är färdigflashad
    Vad har du kört med för mjukvara? 3.41? lägre? kör 3.41 så ska du se att det fungerar bättre... det här med att köra in 2.10 för att sedan uppgradera och få blu-ray film att fungera igen är falskt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    nu funkar det efter jag llagt in den modifierade 3.41 men då funkar inte blu ray spelaren hmm skall man uppgradera till den vanliga 3.41 efter man nergraderat eller skall man köra på den modifierade 3.41?

  8. #8
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    15
    kolla på hxxp://xxx.psx-scene.com

    finns en fix för blu ray stödet.xxx = www

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Har provat att återställa blu ray stödet med drlgen men jag äger inga region A blu ray filmer så jag har testat med en massa olika blu ray filmer jag har hemma med region abc på samt warner brother filmer. har genererat två filer till ett usb minne och sedan kopierat in dem med drlcopy usb minnet blinkar och sen kommer man tillbaka till ps3 systemet har både provat att starta dvd filmer och blu ray filmer men inget funkar bara bd is not allowes on this system nån som lyckas få tillbaka bluray stödet efter testa detta?

Liknande diskussioner

  1. Wii startar inte efter ios249 strul
    By drik in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2011-01-20, 23:46
  2. Xboxen startar inte efter flashningen
    By kevin89 in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2005-02-12, 17:00
  3. XBOX startar inte efter nätdelsbyte.
    By hallvikensRTV in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-07, 15:14
  4. Inlägg: 24
    Senaste inlägg: 2004-12-13, 13:31
  5. Xboxen funkar inte efter flashning
    By Whatever in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-03, 01:30

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •