Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: WODE fråga ang Wii firmware 4.2

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Malmö
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    Question WODE fråga ang Wii firmware 4.2

    Hej!
    Tänkte beställa ett WODE antingen denna månad eller nästa, beroende på ekonomi såklart.. vad annars..

    Men jag har en fråga bara. Läste att det finns nån slags begränsning att spela andra regioner om konsollen är uppdaterad med firmware 4.2 eller högre. Kommer maskinerna med 4.1 eller hur funkar detta?

    Tax på förhand! /Johan

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Maskinerna kommer med olika system versioner beroende på när dom är tillverkade. Dom vi har i lager nu har 4.3
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Malmö
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Misstänkte att jag skulle få detta svar. Ok, så vad innebär det rent konkret med regionsskyddet? Att det är "kört"? Eller kan jag på nåt sätt köra en downgrade på maskinen? Är det ens nödvändigt?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Herbman Visa Inlägg
    Misstänkte att jag skulle få detta svar. Ok, så vad innebär det rent konkret med regionsskyddet? Att det är "kört"? Eller kan jag på nåt sätt köra en downgrade på maskinen? Är det ens nödvändigt?
    Om man vill köra spel från "fel" region så är det nog bäst att köra in en homebrewchannel och gecko.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Malmö
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    Lightbulb

    Jag anade det också.. Sry för noob frågorna, Wii är helt främmande för mej och jag antar att jag har en del att sätta mej in i..

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Herbman Visa Inlägg
    Jag anade det också.. Sry för noob frågorna, Wii är helt främmande för mej och jag antar att jag har en del att sätta mej in i..
    Ingen fara, det är en del att komma in i
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Malmö
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    @Hansi
    Skulle väl iofs inte vara nåt problem att lägga in själv, men skulle ni göra detta för en slant om man köpte ett WODE och bad er snällt? Homebrew channel och Gecko då alltså.. Vill väl egentligen göra detta själv så man kommer igång och lär sej lite om sin nya maskin, men latheten kanske tar överhanden.. Men som sagt, skulle detta kunna vara möjligt?

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Herbman Visa Inlägg
    @Hansi
    Skulle väl iofs inte vara nåt problem att lägga in själv, men skulle ni göra detta för en slant om man köpte ett WODE och bad er snällt? Homebrew channel och Gecko då alltså.. Vill väl egentligen göra detta själv så man kommer igång och lär sej lite om sin nya maskin, men latheten kanske tar överhanden.. Men som sagt, skulle detta kunna vara möjligt?
    Vi tar 595:- för att lägga in homebrewchannel med gecko och usbloader. Det finns väl en wodeapplikation som vi kan passa på och få in med så man kan välja spelen lite smidigare.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Malmö
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    Thumbs up

    Ska överväga detta då. Men är det verkligen så krångligt som det verkar när man skummar runt i olika forum? Det handlar väl enbart om att nyttja en exploit och sen vara noga med att använda "rätt" typ av knäck? Just för homebrewchannel iaf. Gecko och de andra har jag inte kollat så noga, men borde vara ännu simplare, då man väl lägger in den från just hc? Ska kika vidare lite innan jag beställer nu i månadsskiftet. Men hör iaf av mej om hur jag vill ha det sen när jag lägger best. Tack för er sjukt bra service som jag ej nyttjat på ett tag nu, men det blir alltid er jag vänder mej till när det är dags att gå loss på nån konsoll igen! *insert komplimang och div. superlativ här*

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Att få in HBC är inte så farligt, det är ganska enkelt... det svåra är väl egentligen det som kommer efteråt, man ska använda rätt grejer där
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Malmö
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    Smile

    Ok! Tack för det, då ska jag spåna vidare lite, hör av mej vid beställning som sagt!

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Malmö
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Ett par frågor till sen ska jag hålla min käft!

    1. Tänkte bara om det inte vore "lättare" att patcha NTSC filerna till PAL, istället för att lägga in Gecko eller dyl? Tror det var Wiu1.0 jag använde för att kolla region på ison, sitter på jobbet så jag kommer inte ihåg riktigt.

    2. Finner ni att det är bra att även patcha bort de automatiska uppdateringar som kommer vid uppstart med många spel? Eller är det inget man behöver bry sej om?

    Skumma frågor i detta skede.. Men vill ju ha hem maskinen och labba runt lite, så nu är det lite som om man slår i mörkret så att säga..
    Last edited by Herbman; 2011-02-11 at 14:27.

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Malmö
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    *Bump*

    Samt att jag kommer beställa nu och vill bara säga att jag gärna skulle vilja ha de sakerna Hansi nämde installerade trots allt!

Liknande diskussioner

  1. Firmware fråga
    By milan979 in forum Playstation 3
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-12-29, 22:22
  2. Wode
    By palten2000 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2010-06-08, 18:00
  3. Fråga ang firmware val
    By Raymond in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-10, 18:18

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •