Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Hjälp Angående Några spel Via Softmod!!

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14

    Hjälp Angående Några spel Via Softmod!!

    Hallå jag softmoddade wiiet hos er i julas och det mesta av allt jag spelat har funkat via usBGXloader och Wiiflow, men jag har typ lagt in dom flesta spel som finns utom:

    Lego.Indiana.Jones.PAL.WII-SUSHi samt ( LEGO.Indiana.Jones.2.The.Adventure.Continues.PAL.W ii-GLoBAL inte 100% vilken ni körde med )

    Då det är något ni gör med det spelet för att softmodda och det finns någon slags konstig save fil på wiiet, blir Softmoddningen / wiiet korrupt om jag lägger in spelet och skapar en Save fil eller nått sånt ?
    Iåsfall skiter jag i en av dom spelen men vill gärna lägga in det så vore tacksam för svar



    Utöver det så är det typ bara Call.of.Duty.Black.Ops.PAL.WII-iMARS som inte fungerar, är det möjligt på något sätt med någon IOS eller så att få igång spelet ens och helst multiplayer ? jag glömde även nämna jag har även Wiikey 1 med NSMB 1.99 uppdateringen samt Softmodden från er finns det något sätt jag kan få igång black ops multi på wii med någon av dom ?


    Och sist men inte minst så funkar alla andra spel från hårddisk utom New super mario bros måste köras från wiikey 1 via Skiva jag får svart skärm när jag kör det via USB HDD vad ska jag göra åt det för o kunna spela från HDD ?


    Blev nog lite mycket text ändå men vore tacksamt om ni kunde svara så gott det går angående Lego indiana, Black ops och New super mario bros som nämns ovan.

    /tack på förhand!

    /Boz

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    236
    Respekt
    14
    Du har troligen system meny 4.3 på ditt Wii och för att softmodda det så använder man en exploit i LEGO Indiana Jones savegame fil. Men den behövs bara vid softmoddningens inledning så den kan du lugnt ta bort.

    För att köra Call.of.Duty.Black.Ops så måste spelet laddas med en cIOS som har IOS57 som base/grund. Så om PSXCare har gjort sitt jobb rätt så har dom nog oxå lagt in den cIOS filen, vet dock inte på vilken plats. Men i USB Loader GX så kan du testa att ändra IOS fil för Call.of.Duty.Black.Ops, nu står den säkert på 249, testa med 250, 224, 248 osv.

    Det är samma sak med "New super mario bros", du får testa med annan cIOS fil bara
    3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    Ok, tack för svar men det borde väl inte spela någon roll då heller om jag låter den där save filen ligger kvar den heter ju något annorlunda än vad original lego indy save heter så Borde inte lego indy save hamna på en annan plats då ?

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    236
    Respekt
    14
    Vet ej, det är bara att testa att spara. men jag tror att den kommer att skrivas över eftersom dom kommer att ha samma title ID.
    3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4

Liknande diskussioner

  1. fråga angående softmod....
    By djtail in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-21, 22:44
  2. Några frågor angående spelande av Wave 4/Wave 5 spel
    By X360Spyder in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-11-29, 15:17
  3. Några frågor angående spel mm.
    By DSP in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-11-18, 15:08

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •