Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Köper Custom Firmware OM

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Question Köper Custom Firmware OM

    ja som tråden lyder då, köper Custom Firmware om någon nu skulle på något sätt förklara hur man spelar spel, och vart man kan hitta dom! (MYCKET SPEL), hittat lite på the piratebay men förstår inte riktigt hur man lägger in dom

    kan någon hjälpa med dessa frågor
    1. hemsida med massa spel?
    2.hur lägger man över dom på hårdisken? kan man låna kompisens cd och lägga över dom direkt, och hur?

    och förklara lite annat bara allmänt om chippet.
    kollat i forumet och så men fattar inte riktigt med spel, för det är det som är det viktiga, vill inte chippa det sen så vet jag inte hur allt med spel fungerar. svara gärna snabbt tänkt köpa det imorgon eller till helgen

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av emad Visa Inlägg
    ja som tråden lyder då, köper Custom Firmware om någon nu skulle på något sätt förklara hur man spelar spel, och vart man kan hitta dom! (MYCKET SPEL), hittat lite på the piratebay men förstår inte riktigt hur man lägger in dom

    kan någon hjälpa med dessa frågor
    1. hemsida med massa spel?
    2.hur lägger man över dom på hårdisken? kan man låna kompisens cd och lägga över dom direkt, och hur?

    och förklara lite annat bara allmänt om chippet.
    kollat i forumet och så men fattar inte riktigt med spel, för det är det som är det viktiga, vill inte chippa det sen så vet jag inte hur allt med spel fungerar. svara gärna snabbt tänkt köpa det imorgon eller till helgen
    http://www.psxcare.com/section.php?xSec=140&xPage=1

    Google är din vän om du letar spel eller vänner med originalspel...

    Hur man lägger över spel står beskrivet i vårt Supportforum och det finns även YouTube klipp att ta hjälp via om man inte kan gå in i en manager o trycka på Copy själv

    Finns inga Chipp, Chips får man köpa o käka själv
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av emad Visa Inlägg
    ja som tråden lyder då, köper Custom Firmware om någon nu skulle på något sätt förklara hur man spelar spel, och vart man kan hitta dom! (MYCKET SPEL), hittat lite på the piratebay men förstår inte riktigt hur man lägger in dom

    kan någon hjälpa med dessa frågor
    1. hemsida med massa spel?
    2.hur lägger man över dom på hårdisken? kan man låna kompisens cd och lägga över dom direkt, och hur?

    och förklara lite annat bara allmänt om chippet.
    kollat i forumet och så men fattar inte riktigt med spel, för det är det som är det viktiga, vill inte chippa det sen så vet jag inte hur allt med spel fungerar. svara gärna snabbt tänkt köpa det imorgon eller till helgen
    1. Det kan vi inte säga så mycket om, men typ diverse trackers är väl en bra källa kolla in invites trådarna för tips
    2. FTP om du menar interna, går även att splitta spel med större filer etc. och lägga på USB hårddisk (formaterad i FAT32) går även att köra vissa spel från USB istället för från vanliga hårddisken...

    Köper du CFW installation på befintlig PS3:a eller en helt ny PS3 Slim med CFW av oss på PSXCare får du även med en liten snabb guide

    Lite allmänt om "chippet"... jadu, det är inte något chip till att börja med, CFW är ren mjukvara, det man gör är att byta ut vissa delar av mjukvaran på maskinen för att du ska kunna köra program som du kodat själv, eller som någon annan kodat och släppt ut fritt på nätet. det vill säga program som inte sony vill att du ska kunna köra du har samma funktioner som i den vanliga ps3'an med 2 extra meny val (installera packages, program... och även en till för att du ska kunna ladda spel utan skiva i konsollen )

    För att även besvara din fråga om du kan kopiera in dina polares skivor... ja det är möjligt och det är jätte lätt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    läste något med att spel i framtiden kommer uppdateras till 3.56? eller vad det nu va..
    vad händer då? kan man fortfarande använda denna mjukvara eller måste man betala ytligare 400? och om den info stämmer när kommer det hända?

    diverse trackers?? kan ingen skriva en länk bara
    Last edited by emad; 2011-02-11 at 12:05.

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av emad Visa Inlägg
    läste något med att spel i framtiden kommer uppdateras till 3.56? eller vad det nu va..
    Det kommer altid komma nyare spel som kräver nyare mjukvara, det är det enda sättet sony kan tackla fuskarna med.
    Nyare uppdatering innebär också nyare funktioner/buggfixar men på sista tiden har det bara varit för att spärra folk som kör CFW från PSN.

    Citat Original inlägg av emad Visa Inlägg
    vad händer då? kan man fortfarande använda denna mjukvara eller måste man betala ytligare 400? och om den info stämmer när kommer det hända?
    Du kommer ju alltid kunna spela spel som inte kräver nyare mjukvara o såklart inte använda PSN.
    Angående om du kommer behöva betala yttligare en slant för en ny uppgradereing är för tidigt o säga något om men klarar du själv inte av att uppdetera så får väl någon annan göra jobbet åt dig. När det händer eller så vet vi inte då vi inte har några spåkulor o inte kan se in i framtiden

    Citat Original inlägg av emad Visa Inlägg
    diverse trackers?? kan ingen skriva en länk bara
    http://www.Google.se sök på Trackers
    Du kommer då få upp en sida med 40+ olika i en lista bland alla sökträffar.

    Exempel:
    http://lmgtfy.com/?q=Torrent+trackers

    http://lmgtfy.com/?q=Diverse+trackers
    Last edited by Pendragon; 2011-02-11 at 12:19.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Psp custom firmware 3.03 OE-C
    By rooster_nr1 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 13:51
  2. Custom firmware?
    By andersson_ in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2007-11-13, 09:51
  3. Ny Custom Firmware ---> v3.51 M33 ute!
    By BigMac in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 41
    Senaste inlägg: 2007-08-03, 20:24
  4. Custom Firmware 3.52 M33
    By BigMac in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-27, 01:11
  5. Custom firmware 3.02?
    By antepante in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-01-01, 23:19

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •