Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: VGA vs HDMI?

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    19

    VGA vs HDMI?

    Detta har säkert diskuterats tidigare men jag har en "ny" fråga, tror jag i alla fall.

    En kompis till mig har en polare som kör sitt xbox med just VGA för att han säger att spelen rullar på snabbare då.
    Bilden är ganska sunkig men han tycker det e bättre just för att spelen blir snabbare.
    Jag tycker mest det låter som att han snackar i nattmössan men vill gärna ha lite respons från er.
    Kompisen håller med om att "den andre kompisens" Fifa 11 iaf går bra mycket snabbare än mitt och kompisens HDMI-kopplade konsoler.

    Men kan detta verkligen stämma???

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det beror nog troligen mestadels på vart ni laddar ifrån, ni som kör HDMI lär köra från skiva medans han som kör VGA kör från hårddisk?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    hdmi/vga gör inte boxen/spelen snabbare eller långsammare hur man än vrider och vänder på det. låter mer troligt som swizzy sa, att den ena kanske har spelet installerat på hårddisk eller har en fräsch dvd-läsare som läser skivorna bättre.

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    hdmi/vga gör inte boxen/spelen snabbare eller långsammare hur man än vrider och vänder på det. låter mer troligt som swizzy sa, att den ena kanske har spelet installerat på hårddisk eller har en fräsch dvd-läsare som läser skivorna bättre.
    Jag vill hålla med er båda två.
    Jag e inte dum i huvudet och fattar att det inte ska vara skillnad.
    Men det e själva speladet jag snackar om, inte ladd-tiderna alltså.

    Kompisen envisas med att gubbarna springer snabbare för att hans polare kör med vga
    Och givetvis säger dom att dom kör samma inställningar på spel-hastighet

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    haha, låt dem tro det då. det enda som skiljer sig är att vga inte ger lika skarp bild. nu har jag nåt att skylla på när jag loosar matcher på live, de andra kör med vga och har ett övertag. deras gubbar hade alltså laggat på min konsol och de hade egentligen inte varit där jag tror de är.

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    19
    Tro och tro det ena går ju klart snabbare en det andra så någonting e ju inte samma.
    i så fall kan det vara för att den ena har spelet på hårddisk och den andra inte.
    för det som går snabbt spelas på en gammal konsol och det "långsamma" på en helt ny......
    så antar att vi får testa att lägga in spelet på hårddisken på den nya konsollen me och testa
    puss och kram

Liknande diskussioner

  1. HDMI Blaster konvertera component / vga signal till hdmi
    By psytroll in forum Produktsupport - Övriga produkter
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2011-09-12, 20:27
  2. HDMI fel
    By cluster in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-19, 11:12
  3. Bäst bild - HDMI till VGA eller HDMI till DVI-D?
    By torva in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 18:01
  4. Hdmi 1.3
    By Eriond in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 17:21
  5. Premium HDMI eller Elite HDMI?
    By gnuttes in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2007-11-06, 21:27

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •