Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: Xecuter X360USB PRO vs. Maximus Lizard

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17

    Xecuter X360USB PRO vs. Maximus Lizard

    Nu med båda produkterna i ett nära antågande. Vilken tror ni får den stora skaran användare?
    Själv har jag kört med Maximus Xtractor Pro rätt länge men kommer nu återgå till Team Xecuter. Har tagit och förbeställt X360USB PRO då jag verkligen gillar att arbeta i JungleFlasher. Föredrar det framför det lilla fönster som Lizard använder, plus dess nya PC app. Även om den iofs verkar vara en riktigt vass produkt med. Dessutom har jag alltid tyckt att Maximus produkter alltid varit lite snyggare. haha

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Xecuter teamets prylar brukar hålla bättre kvalité än vad maximus prylar gör, men dom kostar å andra sidan lite mer också...

    Lizard har fördelen att kunna köras nästan helt standalone, utan dator (för att dumpa) det tror jag inte X360USB Pro kommer stödja, vad jag förstått ska X360USB Pro vara mer eller mindre samma typ av produkt som X360USB men ha bättre stöd för nya läsarna och bättre drivrutins stöd...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Ja, X360USB PRO kommer inte gå att köra standalone som det går med Lizard. Däremot håller jag inte alls med om att Xecuters produkter faktiskt skulle hålla högre kvalité. Skulle säga att de mest ger sken av det pga av de är lite dyrare.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Ja, X360USB PRO kommer inte gå att köra standalone som det går med Lizard. Däremot håller jag inte alls med om att Xecuters produkter faktiskt skulle hålla högre kvalité. Skulle säga att de mest ger sken av det pga av de är lite dyrare.
    det beror väl lite på hur man ser på saken, men jag har lyckats mörda 2st Maximus kit, genom normal användning medans jag ännu inte lyckats mörda ett Xecuter kit (annat än när jag var novis och råkade steka ett CK2 med special mod pga dåliga lödningar at the time, nu e jag bra mycket bättre på o löda )
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Själv har jag med mördat ett Xecuter kit...........när jag var full........I say no more...

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    men det är ju också lite en smaksak

    Maximus kitet t.ex. har strömmen på en tryck knapp man trycker ner, den har en tendens att gå sönder när man ska slå av/på strömmen snabbt, bättre o köra som Xecuter gör... en switch man flyttar på fram och tbx... håller MYCKET bättre vid snabba rörelser och sådär
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Tycker mikroswitchen är perfekt, men jag har inte heller provat CK3. Får dock ett nu tillsammans med X360USB. Får se vilket jag kommer fördra efter det.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi har beställt in båda, så snart får vi prova hoppas jag.

    Jag beställde dubbelt så många x360usbpro :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Lizard kom in idag, strax uppe i webshoppen
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Oj. Till och med före utsatt leveransdatum då va?
    Tag nu genast och testa den och återkom med rapport.

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    141
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Oj. Till och med före utsatt leveransdatum då va?
    Tag nu genast och testa den och återkom med rapport.
    Köp en och testa själv vettja =)

    själv sitter jag just nu och testar ödlan lite

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Men det går inte att flasha helt utan PC med ödlan?

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    Men det går inte att flasha helt utan PC med ödlan?
    Nej inte ännu, de jobbar på det dock
    Som det är just nu ansluter du den via USB till din PC o överför filer mellan varven vad jag läst mig på, skönt o slippa tänka på drivrutiner o rätt via sata kort med mer.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    har ett problem läste ut min gamla liteon dg16d2s fw 74850c med ödlan och tänkte lägga in lt+1.1 den säger att FW information LITEON-DG16D2S-93450 spoofed as LITEON-DG16D2S-74850 den säger att min dvd är en är en DG16D2S-93450 och att den är spoofed fast den inte är det spelar det någon roll ??

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av palten2000 Visa Inlägg
    har ett problem läste ut min gamla liteon dg16d2s fw 74850c med ödlan och tänkte lägga in lt+1.1 den säger att FW information LITEON-DG16D2S-93450 spoofed as LITEON-DG16D2S-74850 den säger att min dvd är en är en DG16D2S-93450 och att den är spoofed fast den inte är det spelar det någon roll ??
    Vad har du för firmware version nu? om du har LT redan så är det därför den tror att den är "spoofad" LT och senare bygger nämligen på 93450C
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    ok då är det det nog som det ska vara har lagt in lt ska inte var några problem då tyckte det var konstigt att den sa att att det var en LITEON-DG16D2S-93450
    tack för hjälpen
    Last edited by palten2000; 2011-03-01 at 23:39.

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Observera att jag inte testat det själv, men det är troligen det som är orsaken
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Tips! Bra guide till X360USB! =)
    By Blitzkrieg in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2012-07-03, 20:33
  2. Maximus Lizard - Verktyg för flashning
    By samplehead in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2011-02-25, 00:15
  3. Varför pratar ingen om X360USB PRO
    By konya in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2011-01-12, 00:11
  4. x360usb
    By krilleman in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-29, 21:42
  5. Skillnad på gamla Xecuter 3 chipet mot nya Xecuter 3CE?
    By Joukko in forum X-ecuter 3 support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-11, 16:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •