Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Finns det lösning på en stock 3.50 maskin?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Finns det lösning på en stock 3.50 maskin?

    Hej!

    Mitt första inlägg här!

    En polare till mig tänkte göra precis som jag gjorde för några månader sedan, skaffa en PS3 och en PS3break sticka.

    Om han nu köper en och får programvara 3.50, finns det nån lösning på detta isåfall?

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    154
    Respekt
    14
    CFW 3.55
    Nergradera inte en factory 3.50

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Tack!

    Man uppdaterar alltså först till 3.55 och sen nedgraderar till 3.41?

    Har jag förstått det rätt?

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2002
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    40
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Delmar Visa Inlägg
    Tack!

    Man uppdaterar alltså först till 3.55 och sen nedgraderar till 3.41?

    Har jag förstått det rätt?
    Nej, du nergraderar inte, utan du installerar en CFW (Custom FirmWare 3.55 tex KMEAW) som gör att du inte behöver använda någon USB sticka över huvud taget.

    Detta är den lösning som allt som oftast är smidigast, du behöver inte bry dig om att ladda ner modifierade Eboot för att få spelen att starta, du slipper knapptryckningarna vid uppstart och ha en dongel i en av USB portarna. Du startar alltså PS3:an precis som vanligt, och kan dra igång spelen ifrån en Backup-manager utan någon extra hårdvara (dongel).
    Last edited by Cero; 2011-02-24 at 11:44.

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Du uppgraderar från 3.50 OFW till 3.55 OFW sen lägger du in Cystom FW 3.55 KMEAW o slipper rota med donglar.
    Klarar du inte det själv så har du alltid oss: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1429&xSec=140
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Där ser man!! Då beställde vi en PS3break helt i onödan nu då...fast 99:- förlust kan man väl leva med.

    Tack för alla svar!

    Detta kan jag då givetvis göra med in egen 3.41 maskin också då?

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Delmar Visa Inlägg
    Där ser man!! Då beställde vi en PS3break helt i onödan nu då...fast 99:- förlust kan man väl leva med.
    Nja alltid roligt o experimentera
    99kr var billigare än 1495 som donglarna kostade i början så så blodigt svider det nog inte i kaffekassan

    Citat Original inlägg av Delmar Visa Inlägg
    Tack för alla svar!
    N/P

    Citat Original inlägg av Delmar Visa Inlägg
    Detta kan jag då givetvis göra med in egen 3.41 maskin också då?
    Allt som inte ligger på 3.55 kan då uppgraderas till 3.55 OFW, sen Custom o sen trollas med än så länge ja
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Kommer filmer som jag lagt in på PS3an försvinna efter "uppdatering"?

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Inget försvinner vid uppgradering förutom bakdörrar och Other OS stöd om du legat på 3.15 mjukvara innan, på Fat så försvinner ett Ljudstöd för skivor med förvisso men det är inte många som saknar SACD funktionen förutom jag då jag har några sådana skivor ( Depeche Mode konsert blandannat. )... *mutter*

    På Slim så nej det är bara förbättringar och stängning av bakdörrar ( du kommer inte kunna köra Donglar över mjukvara 3.41 som alla känner till ) MEn CFW är smidigare

    T.om Sambon kan starta maskinen eller småbarn o få igång spel nuförtiden utan att dra ström, power ejecta med rätt timing med mera.
    Nu startar du bara maskinen med CFW o den är igång helt, mao du kan starta din Ps3a med handkontrollens PS knapp vilket du inte kunde förut Och det kära vänner innebär att man kan sitta i soffan o slippa röra sig o spara de kalorierna man blivit av med innan *skratt*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Schysst! När kom detta med CFW? Jag har helt missat det.

    Behöver man fortfarande en BD disk i spelaren för att köra backup spel?

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Delmar Visa Inlägg
    Schysst! När kom detta med CFW? Jag har helt missat det.
    Ujj, det var ett tag sedan nu, några månader sedan men var inte stabilt nog förräns KMEAW kom ut

    Citat Original inlägg av Delmar Visa Inlägg
    Behöver man fortfarande en BD disk i spelaren för att köra backup spel?
    Vissa spel kräver det ja, men kasta bara i det billigaste BD-Rom spelet du hittar o låta den sitta i
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Nja alltid roligt o experimentera
    99kr var billigare än 1495 som donglarna kostade i början så så blodigt svider det nog inte i kaffekassan
    Nu syftar du nog inte på samma som dongel, PSJailbreak heter dom vi hade... PS3Break är en klon
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Nu syftar du nog inte på samma som dongel, PSJailbreak heter dom vi hade... PS3Break är en klon
    Jajjemänn, jag pratade om Urfaderns dongel ( PSJailbreak 1.495 kr )
    ^^
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #14
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Ja då var det gjort, sjukt smidigt!! Gött att slippa dongeln!

    NU väntar jag bara på codecs så den kan fixa MKVs "nativt".

  15. #15
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    OK, då var polarens fixad också. (kom med 3.50)
    Last edited by Delmar; 2011-02-26 at 00:55.

Liknande diskussioner

  1. HDD Lösning?
    By Makaveli1 in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-14, 22:45
  2. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-18, 18:53
  3. M$ Soundtrack finns inte fast de finns :S
    By Extremesanta in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-02, 16:32
  4. Finns det nån lösning???
    By calop002 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-08-02, 21:28
  5. lösning!
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2002-12-06, 15:18

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •