Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: PS3 newsbie frågor

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    28
    Respekt
    0

    PS3 newsbie frågor

    Hej allihopa!

    har suttit halva dagen idag här på forumet och försökt läsa på så mycket jag bara kan men fortfarande är jag inte smartare... så nu kommer lite frågor som jag skulle uppskatta att få svar på.

    har köpt en ps3 slim 120gb med 3.55 fireware,

    1. Vad ska jag satsa på, ps3key eller hackad fireware? vad är minst krångligt och "framtidssäkert"

    2. Spela från en extern hårddisk, är det omöjligt o spela spel från extern hårddisk som är större en 4 gb, blir inte klok på informationen om splitters osv..

    3. Vad tar ni för pris här på PSXCARE för installation av en hdd, går det bra med en 1tb och 2.5 tums valfri eller något att tänka på?

    Tack för mig och uppskattar era kloka svar.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1. CFW is the shit det vill säga slopa PS3Key helt och hållet, för att den ska fungera måste du ändå nedgradera vilket är krångligare än att installera CFW plus att CFW'n är mer framtidssäker

    2. Det gäller om en spelets filer är större än 4gb som du måste splitta den (FAT32 stödjer bara filer upp till 4gb och kommer därför inte stödja dom filerna som dom är utan man måste göra dom mindre [dela så dom får plats, det vill säga dela upp datan i mindre delar]) Men annars fungerar det o köra från extern hårddisk också

    3. Vi tar 400 för installation av CFW, lite osäker på vad det e för pris på o montera egen hårddisk... men ja, 2.5" hårddisk som inte är högre än 9.5mm är det du ska ha för att dom ska få plats rakt av med vagga och allt, 13.5mm diskarna (dom flesta 750gb diskarna och alla som är större) går att använda också men... då blir det helt utan vagga och det finns ingen garanti för att det kommer passa
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Tusen tack Swizzy för ditt snabba svar, nu är jag "mkt klokare" :P
    men fortfarande oklart om jag kan t.ex spela spel som är 40gb stora från en extern hårddisk.. annars är dina svar mkt bra, får se till och komma in med min enhet och få den uppgraderad med lite större disk helt enkelt.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Storleksbegränsningen har du missuppfattat litegrann.

    För att kunna lägga spelet på en extern hårddisk så får ingen fil vara större än 4Gb. Det vill säga att spelet i sig kan vara hur stort som helst bara det inte innehåller
    någon fil som är större än 4Gb.
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    33
    Respekt
    18
    Lånar tråden lite. För att starta ett spel från Multiman måste man ju ha en skiva i, men kan jag ha en bluray film i eller måste det vara ett spel?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Antar att det måste vara ett spel men är inte säker bara att testa ...
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    33
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Tjurig Visa Inlägg
    Antar att det måste vara ett spel men är inte säker bara att testa ...
    Jag testa men får det inte att fungera

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Axan Visa Inlägg
    Lånar tråden lite. För att starta ett spel från Multiman måste man ju ha en skiva i, men kan jag ha en bluray film i eller måste det vara ett spel?
    "måste ha en skiva i" nja, det är sanning med VÄLDIGT mycket modifikationer... det var typ någon eller några versioner där discless inte fungerade, vissa spel fungerar helt utan skiva... andra kräver skiva... Skivan MÅSTE vara ett Playstation 3 spel, då du emulerar mot den adressen, det kommer alltså inte gå att köra ett spel från sektionen "video"
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Kör 3 frågor då...
    By swetroublemaker in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-12-31, 10:45
  2. Tre frågor...
    By Benkei in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-02, 10:04
  3. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-20, 14:09
  4. frågor?
    By sajberweb in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-25, 19:56
  5. 2 små frågor....
    By bullas in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-11-07, 21:31

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •