Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 51

Diskussion: Vad krävs för att flasha slim?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    102
    Respekt
    18

    Vad krävs för att flasha slim?

    Ja, som titeln lyder. Vad behövs för att flasha en slim? CK3 lite, men är det något mer än detta?

    Berget

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jao, Du behöver mjukvara och rätt chipset i datorn, om du inte har VIA kretsar i datorn kanske du vill köpa en X360USBPRO när dom kommer in i lager hos oss
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    102
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Jao, Du behöver mjukvara och rätt chipset i datorn, om du inte har VIA kretsar i datorn kanske du vill köpa en X360USBPRO när dom kommer in i lager hos oss
    Hur fungerar det med dem? Behövs inget annat då eller krävs det ett CK3 kit ändå?

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    102
    Respekt
    18
    En till fråga, närni öppnar upp maskinerna försvinner garantin? Så då kan jag väl likaväl öppna den själv för att se vilken läsare jag har?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av berget Visa Inlägg
    En till fråga, närni öppnar upp maskinerna försvinner garantin? Så då kan jag väl likaväl öppna den själv för att se vilken läsare jag har?
    Japp
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    102
    Respekt
    18
    Behövs enbart usbpro för att flasha eller krävs både den och ck3?

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av berget Visa Inlägg
    Behövs enbart usbpro för att flasha eller krävs både den och ck3?
    Du behöver ett conectivity kitt för att driva läsaren med ström. Ck3 funkar bra. Det första conectivity kitt som kom 2006 går också bra om du hittar ett sånt nånstans.

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    102
    Respekt
    18
    Coolers är inte så bra på datorer, så kanske är lika bra om ni gör det hur kan jag veta om jag har VIA kretsar?

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av berget Visa Inlägg
    Coolers är inte så bra på datorer, så kanske är lika bra om ni gör det hur kan jag veta om jag har VIA kretsar?
    Lättaste är att kolla på moderkortet, står det VIA ngnstans har du troligen det på moderkortet, men annars har man det på PCI kort...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    102
    Respekt
    18
    Nopes hade inte det, antar att jag får vänta på att ni får in usbpro

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    102
    Respekt
    18
    Är det någon skillnad på ck3 lite & pro? Vad kostar det om man lämnar in en lös slimdrive hos er?

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    102
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Lättaste är att kolla på moderkortet, står det VIA ngnstans har du troligen det på moderkortet, men annars har man det på PCI kort...
    Så det som krävs för att kunna flasha är en x360 usb pro och en CK3 lite? Vad är skillnaden på lite & pro?

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av berget Visa Inlägg
    Så det som krävs för att kunna flasha är en x360 usb pro och en CK3 lite? Vad är skillnaden på lite & pro?
    Skillnaden mellan Pro och Lite är att Pro även har USB medans Lite enbart har COM och på Lite kitet är COM en liten kabel med på så du slipper koppla in en extra kabel för det... sen ser kiten lite annorlunda ut också har även för mig att det inte följer med en HDD adapter med Lite kiten, det gör det med pro kiten...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    102
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Skillnaden mellan Pro och Lite är att Pro även har USB medans Lite enbart har COM och på Lite kitet är COM en liten kabel med på så du slipper koppla in en extra kabel för det... sen ser kiten lite annorlunda ut också har även för mig att det inte följer med en HDD adapter med Lite kiten, det gör det med pro kiten...
    Okej, så du föreslår att man såfall köper x360 usb pro och CK3 pro? Är det nåt mer som krävs? När tror du att ni får in x360 usb:n?

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av berget Visa Inlägg
    Okej, så du föreslår att man såfall köper x360 usb pro och CK3 pro? Är det nåt mer som krävs? När tror du att ni får in x360 usb:n?
    Någon gång under veckan förhoppningsvis, dom borde ha kommit in i fredags men vad jag vet så gjorde dom tyvär inte det
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    102
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Någon gång under veckan förhoppningsvis, dom borde ha kommit in i fredags men vad jag vet så gjorde dom tyvär inte det
    Okej, men du tycker jag ska köpa x360 och ck3 pro?

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av berget Visa Inlägg
    Okej, men du tycker jag ska köpa x360 och ck3 pro?
    X360USBPro och CK3 Lite om du vill komma billigt undan och ändå ha bra utrustning, X360USBPro och CK3 Pro om du vill ha the best of the best du kommer vilja ha en Probe III också eller bygga en egen PMT
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    102
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    X360USBPro och CK3 Lite om du vill komma billigt undan och ändå ha bra utrustning, X360USBPro och CK3 Pro om du vill ha the best of the best du kommer vilja ha en Probe III också eller bygga en egen PMT
    Jasså? så det räcker inte med usbpro och ck3 lite? vad är probe:en till för?

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av berget Visa Inlägg
    Jasså? så det räcker inte med usbpro och ck3 lite? vad är probe:en till för?
    Tjockis liteons
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    102
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Tjockis liteons
    men dåså, då räcker det ju med x360 pro och CK3 för mig? slim som gäller för min del

  21. #21
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    102
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    X360USBPro och CK3 Lite om du vill komma billigt undan och ändå ha bra utrustning, X360USBPro och CK3 Pro om du vill ha the best of the best du kommer vilja ha en Probe III också eller bygga en egen PMT
    Men alltså. Det räcker med en CK3 Lite och X360USBPro? Tänkte förhandsboka hos er, men så jag vet att jag beställer rätt stuffs!

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av berget Visa Inlägg
    Men alltså. Det räcker med en CK3 Lite och X360USBPro? Tänkte förhandsboka hos er, men så jag vet att jag beställer rätt stuffs!
    Yep, det är det du behöver
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #23
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Denna sägs kunna flasha Slim Liteon läsare med: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1465&xSec=89
    Inget jag provat själv men någon som jobbar kvar på PSXCare kan ju alltid testa
    Last edited by Pendragon; 2011-04-17 at 22:50.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Denna sägs kunna flasha Slim Liteon läsare med: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1465&xSec=89
    Inget jag provat själv men någon som jobbar kvar på PSXCare kan ju alltid testa
    Jadå, det går... men den är extremt jobbig och tar en halv evighet att använda...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #25
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Jadå, det går... men den är extremt jobbig och tar en halv evighet att använda...
    Det är inte för sen att ändra i en order om man skickat efter 360usbpro? Eftersom ni kanske inte har dom än..... tänkte jag bara skulle ha öppnings verktygen just nu och flasha med ck3 lite o VIA.

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    Det är inte för sen att ändra i en order om man skickat efter 360usbpro? Eftersom ni kanske inte har dom än..... tänkte jag bara skulle ha öppnings verktygen just nu och flasha med ck3 lite o VIA.
    Skicka ett mail eller ring, om din order inte blivit skickad ännu vilket jag tvivlar på eftersom vi inte fått in X360USBPro ännu vad jag vet kan du ändra på den
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #27
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Behöver man ha denna stora kontakten intryckt i datorn http://www.modchip.ca/store/files/images/t_16570.jpg om man ska använda CK3 lite för o flasha 9504. Har ingen sån port i datorn vi lever ju i 2011 nu Ska väll gå bra att bara driva läsaren med ström...

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    Behöver man ha denna stora kontakten intryckt i datorn http://www.modchip.ca/store/files/images/t_16570.jpg om man ska använda CK3 lite för o flasha 9504. Har ingen sån port i datorn vi lever ju i 2011 nu Ska väll gå bra att bara driva läsaren med ström...
    Den är till för Liteon 74850c, jag tror inte någon av dom andra liteon läsarna använder den
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #29
    dragonslayer Guest
    Har jag fattat readme fel? funkar verkligen VIA & NForce till slim?

    Maximus 360 Lizard är inte så mycket långsamare faktiskt ... vidorna som team Xecuter jämför är en speedrun (360usbpro) helt utan förklaringar mot en guide för dummies (lizard)

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Har jag fattat readme fel? funkar verkligen VIA & NForce till slim?

    Maximus 360 Lizard är inte så mycket långsamare faktiskt ... vidorna som team Xecuter jämför är en speedrun (360usbpro) helt utan förklaringar mot en guide för dummies (lizard)
    VIA fungerar med 9504 driven, det är det vi kör på PSXCare på flashburken, och det fungerar utan problem, samma på min laptop och min privata flashdator, alla fungerar med 9504 slim... vetefan hur det e med nforce då jag inte har en sådan dator att prova på... men det bör fungera där med om tjockis liteons fungerar

    Jag tyckte den var långsammare, och den är även jobbig, jag menar hålla på pilla med knappar hit och dit på den för att navigera menyerna, sen att maximus program buggade en hel del när jag testade det gjorde inte saken bättre, det kraschade flera gånger för mig, kanske var min dator idk?? men den marknadsförs som att fungera med i princip alla datorer... visst, jag förstår att program på datorn kan påverka och sådär... men har inte speciellt mycket program på den datorn och det fungerar med allt annat jag använder för 360 hacks. en annan grej jag verkligen inte gillar med Lizard är Scorpion, om du misslyckas med dumpen fungerar det inte o försöka igen... jag vet inte, kanske fungerar efter ngn timmas vilande?? men vem f*n har tid att sitta i timmar och vänta på att driven ska ladda ur totalt för att göra ett nytt försök??
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Flasha 360 slim
    By Dragonzilla in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 58
    Senaste inlägg: 2011-07-21, 00:03
  2. Flasha/chippa nya xbox 360 slim ?
    By yabbah in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2010-10-09, 11:18
  3. Går det att flasha både ett PSP phat och ett PSP Slim med Pandora
    By skult in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-23, 19:21
  4. Vad krävs!?
    By Layzie in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-10-30, 04:37
  5. RGB -vad krävs ?
    By thomb in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-09-25, 02:03

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •