Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Cobra usb dongel med PS1 support!

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14

    Cobra usb dongel med PS1 support!

    http://psx-scene.com/forums/f6/cobra-usb-update-86461/

    Verkar faktiskt äkta. Guld värt o kunna lira sina ps1 backups på ps3:an. Och regionsfri support för både DVD o Blueray, inte illa.
    Jag visste väl att det skulle komma ett riktigt bra skäl att ligga kvar på 3.41, även om dom jobbar på en uppdate så 3.55 funkar.
    Verkar finnas ett stort sug på att få den den här nya dongeln "sniffad". Det kanske Hansi o psxcare är intresserade av att hjälpa till med??? Ni pulade väl en hel del med sånt när det gällde downgrading kalabaliken?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Får jag hit en dongel så sniffar jag den, inga problem
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Och nu finns PS2 support, även för EJ bakåtkompatibla PS3s! Verkar som det kanske sätts upp en donation på psx-scene för att skicka ett ex till Hansi för sniffning...
    http://psx-scene.com/forums/content/...s2-support-33/

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jonnyjaeger Visa Inlägg
    Och nu finns PS2 support, även för EJ bakåtkompatibla PS3s! Verkar som det kanske sätts upp en donation på psx-scene för att skicka ett ex till Hansi för sniffning...
    http://psx-scene.com/forums/content/...s2-support-33/
    jaicrab håller på att utveckla en CFW med funktioner från den, så jag tror nog han redan sniffat
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Fanns det inte en sådan lösning för E3 minneskortsläsarna redan ?
    Med Action replay stöd inbyggt med.
    Har för mig att jag läste om detta för länge sedan ( Region ABC för film på Blålaser, Avtion Replay o Ps1-2 stöd även backup har jag för mig )
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    PS2 mjukvaruemulerat är ju inte direkt spelbart vad jag har förstått...

    Added an option for those users without a PS2 backwards compatible PS3 (including Slims) to test PS2 original games and ISO backups using the PS2 software only emulator which is by default included with all PS3's. Please note however that as the software only emulator is slow and very buggy, this feature is disabled by default and is only intended as a gimmick
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Någon här i sverige som fått hem Cobra ännu? PM:a mig om det är någon konkurrerande butik :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    OK, nu har jag fått hem en Cobra, uppdaterade den till 2.0 och sniffade med Beaglen.

    Cobra USB dongle arrived today, thank you VERY much goes to span from http://www.psx-scene.com who donated a dongle to me!

    (let me know if you need it back, or I´ll keep it if there is a need to scan again if there is any updates)

    We upgraded the Cobra to v2.0 and booted a 3.41 phat ps3 with the Beagle 480 USB protocol analyzer attached between the Cobra and the PS3.

    The resulting data file is attached.

    Download and use the latest total phase data center software here:
    http://www.totalphase.com/support/pr...beagle_usb480/

    I hope the developers in the community have some use for this.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    OK, nu har jag fått hem en Cobra, uppdaterade den till 2.0 och sniffade med Beaglen.

    Cobra USB dongle arrived today, thank you VERY much goes to span from http://www.psx-scene.com who donated a dongle to me!

    (let me know if you need it back, or I´ll keep it if there is a need to scan again if there is any updates)

    We upgraded the Cobra to v2.0 and booted a 3.41 phat ps3 with the Beagle 480 USB protocol analyzer attached between the Cobra and the PS3.

    The resulting data file is attached.

    Download and use the latest total phase data center software here:
    http://www.totalphase.com/support/pr...beagle_usb480/

    I hope the developers in the community have some use for this.
    Hi Hansi, thanks for the dump!

    However I was wondering if you could dump the traffic on a PS3 with PS2 support, because according to Cobra it resets LV2 and Cobra USB re-exploits the PS3.

    Because of the special nature of the PS2 emulator, the jailbreak exploit is run automatically again when returning to XMB from a PS2 game or when turning off the console from the PS2 emulator menu. When
    doing any of those operations, make sure that no usb device is inserted except Cobra USB, and that Cobra USB is in jailbreak mode.
    Blu-Ray region, DVD regions and PS2 software emulator settings are saved on Cobra USB internal flash. If you have removed Cobra USB, please insert it again before saving settings. When inserting Cobra USB again in the PS3 after having been removed, you have to use PC update mode (switch in left position) instead of jailbreak mode.
    Thanks in advance!

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    I found one of our old 60GB with 3.41. However it would not go into jailbroken mode. Swizzy is looking at it now, might be some weird stuff on it.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    OK working now. Dumping a PS2 game.

    No USB traffic noticed while starting the manager or changing options/modes in the manager.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    OK working now. Dumping a PS2 game.

    No USB traffic noticed while starting the manager or changing options/modes in the manager.
    Thanks for checking it, but I was wondering if there was traffic after playing a PS2 Backup :$.

    EDIT: Maybe a v1.2 dump would be useful too.

    Regards!
    Last edited by Noltari; 2011-07-07 at 17:08.

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Dump from ps2 game startup, the startup caused a usb disconnect so you can see the usb traffic going on after that at sample number 185632.

    Dump from ps2 game exit (ps3 will reboot) in the other .rar
    Attached Files Attached Files
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2011-03-25, 08:32
  2. No dongel found
    By Asshunter in forum Playstation 3
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2010-12-20, 17:45
  3. Hjälp ang PS3 Dongel
    By nnahnneh in forum Playstation 3
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2010-12-01, 02:22
  4. Vilken dongel rekommenderar ni?
    By Pata88 in forum Playstation 3
    Inlägg: 53
    Senaste inlägg: 2010-11-25, 22:08
  5. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-05-09, 11:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •