Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: nyaste spelen med JTAGAD 360

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    55
    Respekt
    18

    nyaste spelen med JTAGAD 360

    Hej
    Jag undrar ifall någon vet ifall det ska fungera att spela de senaste spelen som t.ex. transformers 3 i en JTAGAD 360? Jag har tagit bort mappen update och får meddelandet att spelet behöver en uppdatering för att fungera. Annars fungerar spel som Assassins Creed Brotherhood.
    Tacksam för tips.
    MvH
    svenolle

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av svenolle Visa Inlägg
    Hej
    Jag undrar ifall någon vet ifall det ska fungera att spela de senaste spelen som t.ex. transformers 3 i en JTAGAD 360? Jag har tagit bort mappen update och får meddelandet att spelet behöver en uppdatering för att fungera. Annars fungerar spel som Assassins Creed Brotherhood.
    Tacksam för tips.
    MvH
    svenolle
    Japp, alla dom senaste spelen ska funka, du kanske får uppdatera din kernel/dashboard eller se till att du har AVATAR stöd, kolla vilken version av Dashboard du har, den senaste som finns för JTAG's är 13146, det är även den senaste i största allmänhet på Xbox 360, det finns säkert nya debug varianter redan eller något sådant, men som sagt... det är senaste för vanligt bruk just nu
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    55
    Respekt
    18
    Tack för svaret.
    Jag har dashboard 12611, ska det fungera eller behöver det uppdateras till 13146?
    Om det behövs är det enkelt att göra det själv?
    Ni på psxcare gjorde en uppdatering i februari till denna version och skulle då även lägga in dashlaunch. Jag kan inte hitta det, var brukar ni lägga det? Jag har läst i någon annan tråd att det kan fungera med dashlaunch 2,09 eller nyare för de nyaste spelen utan en dashboard uppdatering, stämmer det?
    Jag hittar bara ett annat program på 360:n som heter Freestyle dash 1.09 men transformers 3 fungerar inte heller med det utan vill ha en uppdatering.
    MvH/svenolle

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    55
    Respekt
    18
    Jag har nu hittat kernel 9199 med en instruktion om hur man uppdaterar dashboarden med den på swizzys hemsida. är det rätt version på dashboard (13146) i den uppdateringen eller är det något gammalt?
    MvH/svenolle

  5. #5
    dragonslayer Guest
    NEJ.. han har nog inte uppdaterat sina guider på länge ... för att få in avatarerna skall du installera samma version som du har 12611..

  6. #6
    dragonslayer Guest
    du bör uppdatera din JTAG till 13146.. men det gör du inte så... på www.bestpig.fr finns programvara för att uppdatera din jtag... bäst är kanske att lämna in den och få det gjort

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    55
    Respekt
    18
    Tack för svaren
    Jag det verkar som om det blir att lämna in den om det är en sådan uppdatering som behövs.
    Vet du om det istället kan fungera med programmet dashlaunch eller om det i alla fall behöver uppdateras?
    MvH/svenolle

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av svenolle Visa Inlägg
    Tack för svaren
    Jag det verkar som om det blir att lämna in den om det är en sådan uppdatering som behövs.
    Vet du om det istället kan fungera med programmet dashlaunch eller om det i alla fall behöver uppdateras?
    MvH/svenolle
    Det kanske funkar med senaste dashlaunch (2.22) men för att vara på den säkra sidan skulle jag säga; uppdatera...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    NEJ.. han har nog inte uppdaterat sina guider på länge ... för att få in avatarerna skall du installera samma version som du har 12611..
    det stämmr, inte orkat uppdatera den... har varken tid/ork eller lust, och speciellt med tanke på att jag inte får någon respons på sidan... lättare o hålla forumet uppdaterat bara... alla uppdateringarna som kommit EFTER 9199 finns tillgängliga på samma adress som tidigare versioner, bara att man byter siffrorna så får man ner den version man vill ha
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    55
    Respekt
    18
    tack för svaren
    vad bra då kan jag hämta den nya versionen där. Men gäller den guiden som finns på din sida hur man uppdaterar eller är det svåra sättet som gäller?
    MvH/svenolle

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av svenolle Visa Inlägg
    tack för svaren
    vad bra då kan jag hämta den nya versionen där. Men gäller den guiden som finns på din sida hur man uppdaterar eller är det svåra sättet som gäller?
    MvH/svenolle
    http://forum.psxcare.com/support/sho...ot-0.04-(12611) <--- där står det hur du uppdaterar din JTAG:ade Xbox 360, uppdaterings guiden som står på min hemsida gäller bara för "vanliga" xbox 360 konsoller...

    Ladda hem den senaste versionen av freeboot toolbox maker från bestpig.fr...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    55
    Respekt
    18
    tack igen för svaren
    det där verkar lite för riskabelt för mig så jag får skicka den till er för en ny uppdatering framöver.
    Men först tänker jag prova programmet dashlaunch (2.22), kan det förstöra något av det som är installerat nu? Kan jag lägga7installera det i samma mapp där ni installerat Freestyle dash 1.09 och de andra programmen?
    MvH/svenolle

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    spelar ingen roll var du lägger dashlaunch. Det är bara en installer och den skriver alltid till nand när du kör installern.

  14. #14
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    55
    Respekt
    18
    Nu har jag samlat mod och installerat en nyare version av dashlaunch (2.22) och då fungerar de nya spelen som transformers och harry potter. Då kan jag vänta ett tag med att uppdatera dashboard tills en ny version kommer.
    tack för er hjälp.
    svenolle

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av svenolle Visa Inlägg
    Nu har jag samlat mod och installerat en nyare version av dashlaunch (2.22) och då fungerar de nya spelen som transformers och harry potter. Då kan jag vänta ett tag med att uppdatera dashboard tills en ny version kommer.
    tack för er hjälp.
    svenolle
    finns ny version ute, 2.23b (finns 2 version av 2.23 )
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    55
    Respekt
    18
    Det gick ju bra första gången, så nu är det bara att köra igen. Det är tätt mellan uppdateringarna, är det b som gäller?
    Tack för snabb info.
    Svenolle

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av svenolle Visa Inlägg
    Det gick ju bra första gången, så nu är det bara att köra igen. Det är tätt mellan uppdateringarna, är det b som gäller?
    Tack för snabb info.
    Svenolle
    Det är B du ska ha ja inte speciellt tätt mellan uppdateringarna tycker jag inte
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    55
    Respekt
    18
    Jag hittar inte version b, kan man be om en länk till den? Ber även om en länk till en sjysst freestyle dash 2.0 eller senare.
    svenolle

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av svenolle Visa Inlägg
    Jag hittar inte version b, kan man be om en länk till den? Ber även om en länk till en sjysst freestyle dash 2.0 eller senare.
    svenolle
    http://www.logic-sunrise.com/telecha...nch-v223b.html

    http://www.logic-sunrise.com/telecha...-20-rc-21.html
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    55
    Respekt
    18
    Jag bockar och bugar för hjälpen.
    svenolle

Liknande diskussioner

  1. Jtagad Xenon 3ROD code 0003
    By DopeD in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2011-06-22, 23:25
  2. Spela från skiva på jtagad maskin
    By rikard357 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 29
    Senaste inlägg: 2011-03-13, 21:44
  3. Nyaste Evolution-X
    By Shermie in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-08, 13:40
  4. Köpte ny xbox idag. Spelen och filmerna i spelen hackar.
    By xaixon in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-04-16, 21:32
  5. nyaste biosen?
    By MercY in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-08-22, 21:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •