Visar resultat 1 till 29 av 29

Diskussion: M3 Zero funkar inte efter uppdateringen av NDS XL

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0

    M3 Zero funkar inte efter uppdateringen av NDS XL

    Hej
    Har en NDS XL som jag gjorde uppdateringen på til 1.4.3 och nu funkar inte M3Zero på den. Undrar om någon vet om det finns någon patch/firmware till M3 som funkar med den nya uppdateringen

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av adde34 Visa Inlägg
    Hej
    Har en NDS XL som jag gjorde uppdateringen på til 1.4.3 och nu funkar inte M3Zero på den. Undrar om någon vet om det finns någon patch/firmware till M3 som funkar med den nya uppdateringen
    Inte ännu, det kommer nog komma snart håll utkik här på forumet, eller www.handheldsources.net så ser du när det kommer

    och du har en NDSi XL hoppas jag
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Jo det är NDS XL. Jag får väl vänta tills det kommer

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Jag har varit på deras hemsida men det går inte att få kontakt med de

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av adde34 Visa Inlägg
    Jag har varit på deras hemsida men det går inte att få kontakt med de
    Låt mig gissa, vi har ett par miljoner uppdaterade dsi och xl vars ägare desperat surfar runt för att hitta en uppdatering och det blir lite trång på internettet?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Det var inte så jag menade utan när jag klickar på contact, då kommer upp en ny sida med " HTTP 404 Hittades inte "

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av adde34 Visa Inlägg
    Det var inte så jag menade utan när jag klickar på contact, då kommer upp en ny sida med " HTTP 404 Hittades inte "
    Japp, servern är överbelastad förmodligen då kan man få sådana errors ibland besides, dom vet redan om att det finns en ny uppdatering till DS konsollerna... dom sitter redan och arbetar med det! bara sitta och ta det lungt och låta dom göra sitt jobb
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    stjäl tråden en stund och frågar om det är någon som har info/inside info om när en uppdatering för m3i zero kan tänkas komma?

    m3iforum har det inte postats något om en uppdatering eller någon info från staff heller.

    (har ju ändå gått ett tag sedan nintendo släppte sin uppdatering)

    är glad att jag inte har uppdaterat än iaf
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    De som var snabbast sist var väl Acekard o då var det ändå inte dom som tog fram en patch utan en användare
    M3 brukar ta en två veckor eller en månad på sig max, beroende på hur komplicerat det blivit
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    OK. Hittade den här filen men ser inte ut att funka

    down.gbalpha.com/GBalpha/Softwares/M3i_Zero_G003_Update_SH2.zip

    http://www.m3i********om/viewtopic.php?f=6&t=280

    Någon som har lyckats ?
    Last edited by adde34; 2011-09-17 at 12:09.

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av adde34 Visa Inlägg
    OK. Hittade den här filen men ser inte ut att funka

    down.gbalpha.com/GBalpha/Softwares/M3i_Zero_G003_Update_SH2.zip

    http://www.m3i********om/viewtopic.php?f=6&t=280

    Någon som har lyckats ?

    Nu har *** filtret ställt till det i onödan, ber om ursäkt för det. Du får gärna göra ett undantag från "kringgå inte ***-filtret regeln och trycka in ett par mellanslag så vi ser adressen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Hur fixar jag till det. Vad jag än skriver står det *****

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    http://www.m3i for um.com/viewtopic.php?f=6&t=280 antar jag att det är du försökte länka till?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Jo ,det var det

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    bra, då kan andra hjälpa dig svara på din fråga, har inte testat personligen då jag inte orkat uppdatera min DSi XL (onödigt ändå )
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Jag uppdaterade den av misstag, det skulle jag inte gjort. Har kollat runt och gjort som det står men får inte igång den

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av adde34 Visa Inlägg
    Jag uppdaterade den av misstag, det skulle jag inte gjort. Har kollat runt och gjort som det står men får inte igång den
    Har du ett kort med GMP-Z003 märke uppe i vänstra hörnet då? det är bara det som den här fixen funkar på
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Jo det har jag men funkar inte ändå

  19. #19
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Har precis testat att göra så här:

    Procedures:
    1. i) Copy the “M3GUpdaterPlus_143.nds” onto the microSD card.
    ii) Copy the "system" file onto the microSD card or install the "M3SAKURA" system
    (For the detail of installing the system or "M3SAKURA", please read the corresponding instruction.)
    2. Insert that microSD card into the M3i Zero card.
    3. Insert M3i Zero card into one of the following console (NDS, NDS Lite or NDSi NDSi(XL))
    4. Power on the console and the M3 software should run up. Select the “M3GUpdaterPlus_143.nds” file then press [A] to launch it.
    5. Just follow the instruction on the screen or press [start] twice to start the updated process.
    6. The "Updating success" message will be displayed on the screen if the updated process is success.
    7. After the updated process is finished, you may take out the M3i Zero, You may insert this card into 3DS to use it.

    Har provat med M3Sakura oxo och testat på flickans DS som har 1.4.2 och det funkar, men inte på 1.4.3

  20. #20
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    3 månader har gått men inget ifrån www.handheldsources.net/M3DS/Download_M3DSR.html
    än

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #22
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Funkar inte. Den har jag provat för flera veckor sen

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av adde34 Visa Inlägg
    Funkar inte. Den har jag provat för flera veckor sen
    Konstigt, funkar för mig har du ett kompatibelt kort? har du kört in http://down.gbalpha.com/GBalpha/Soft...ORE_v2.0.2.zip först?

    Det var så jag fick det att funka på min DSi XL det finns äldre varianter av M3i Zero som tyvär inte funkar, det måste vara ett kort markerat med "GMP-Z003" för att det ska fungera

    *edit*

    Här finner du en video där jag visar att det funkar för mig: http://whipland.no-ip.org/.static/m3...4.3e_works.mp4
    Last edited by Swizzy; 2011-11-28 at 21:00.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #24
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Jag har ett kompatibel kort, laddat ner båda filerna , packat upp på kortet men hjälper inte. Först kommer kronan upp och när jag klickar på den så kommer det upp svart skärm med fel meddeladet. Jag vet inte vad jag gör för fel, men vad är det för tecken på ditt kort och kinesiska bokstäver ?

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av adde34 Visa Inlägg
    Jag har ett kompatibel kort, laddat ner båda filerna , packat upp på kortet men hjälper inte. Först kommer kronan upp och när jag klickar på den så kommer det upp svart skärm med fel meddeladet. Jag vet inte vad jag gör för fel, men vad är det för tecken på ditt kort och kinesiska bokstäver ?
    För att köra uppdateringen behöver du en DSLite / DSi med äldre mjukvaru version, det går inte att lösa den här uppdateringen på en redan uppdaterad enhet... Ikonen jag har är den som finns med i core som jag länkade till, det är ett annat spel man snott headern från (konsollen tror du spelar det spelet)

    För att installera F_CORE.dat måste du ha USB kabeln du fick med M3i Zero kortet, sätt det i kortet precis som du gjorde första gången...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #26
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Jag har även testat med M3Sakura M32, men inget händer. Tog även flickans Dsi XL som har 1.4.2 och testade och det funkar, men inte pojkens 1.4.3

  27. #27
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    För att köra uppdateringen behöver du en DSLite / DSi med äldre mjukvaru version, det går inte att lösa den här uppdateringen på en redan uppdaterad enhet... Ikonen jag har är den som finns med i core som jag länkade till, det är ett annat spel man snott headern från (konsollen tror du spelar det spelet)

    För att installera F_CORE.dat måste du ha USB kabeln du fick med M3i Zero kortet, sätt det i kortet precis som du gjorde första gången...
    OK. Jag har laddat ner F_CORE filen och kört det med kabel , men ingen DSLite har jag tyvärr. Ifall jag hittar nån som har hur gör jag då?

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av adde34 Visa Inlägg
    OK. Jag har laddat ner F_CORE filen och kört det med kabel , men ingen DSLite har jag tyvärr. Ifall jag hittar nån som har hur gör jag då?
    Startar nds filen som du laddade hem enligt länken ovan, därefter följer du instruktionerna på skärmen

    Kör med den andra DSi XL'n (den med 1.4.2)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #29
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Men det har jag redan gjort med NDSi XL 1.4.2 och det startar på den, men när jag sätter i kortet i den andra NDSi XL med 1.4.3 då funkar den inte. Finns det något video som jag kan se om jag gör fel

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-01-19, 14:03
  2. Handkontrollen funkar inte efter/ i chipningen!
    By bootstrapbats in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2006-12-01, 07:48
  3. trainers funkar inte efter ny xbx.ini
    By Queen_Piss in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-29, 21:52
  4. Funkar inte efter livespel
    By sumo in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-01-29, 19:42
  5. Xboxen funkar inte efter flashning
    By Whatever in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-03, 01:30

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •