Nu är det så att jag har funderingar på att köpa ett 3DS och vill då kunna ladda ner DS/DSi spel.

Tänker jag rätt om jag skall gå tillväga på följande sätt:
1. Införskaffa 3DS + Flashkort (antingen DSTWO eller Acecard 2i) + Minneskort
2. Kontrollera vilken firmware 3DSen har och sedan ladda ner uppdateringen till det kort jag nu köpt. Vad gör jag om det inte finns en uppdatering till den firmware som min 3DS har, bara att vänta?
3. Efter att jag laddat ner uppdateringen som krävs för kortet så lägger jag in den på root på mitt minneskort (som bör formateras innan?)?
4. Jag laddar sedan ner de spel som jag vill ha och lägger de i en mapp på root. Har jag ett DSTWO så kan jag ladda ner DS/DSi samt GBA-spel då den har en inbyggd emulator medan om jag införskaffat ett Acecard 2i kan jag enbart ladda ner DS/DSi-spel (om jag inte laddar ner en emulator då)?
5. Jag sätter sedan in minneskortet i mitt flashkort, som sedan sätts in i konsolen.
6. Redo att spela


De två flashkort jag funderar mellan är alltså DSTWO och Acecard 2i.

Till DSTWO: Är det bara att ladda ner de filerna som står på (http://eng.supercard.sc/manual/dstwo/download.htm) och sedan ladda ner de DS/DSi/GBA-spel jag vill till root på minneskortet och spela? Upp till vilken firmware på 3DS funkar DSTWO?

Till Acecard 2i: Laddar ner uppdatering till flashkortet, lägger in det på minneskortet, sätter in minneskortet i flashkortet och sätter in det i ett vanligt DS. På DSet startar jag sedan uppdateringsfilen så att flashkortets styrfiler uppdateras? Sedan är det klart för att spela på mitt 3DS?

Problemet är att jag inte har ett gammalt DS att göra detta på, så enda sätter är alltså att jag köper ett DSTWO och hoppas att en uppdatering för flashkortet finns för 3DSets firmware?



Mvh pokka