Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Ska köpa delar för flasha, vet inte vad

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    17

    Ska köpa delar för flasha, vet inte vad

    tja

    jag har nu tittat runt lite å funderar på vad jag ska köpa o vad jag igentligen behöver för att flasha min liton, den är ganska gamal.

    har tittat på följande saker, har för mej att man inte får länka så här är bara namnen på de jag tittat på

    CK3 PRO Rev D
    CK3 Probe 3
    X360USB PRO

    jag har flashat min liton föut å har nycken men vill ändå kuna ta ut den från liknande läsare. bryr mej inte om slim eller de läsare som man måste löda eller skada kablar för att kåmma åt nycken tills vidare.

    är de nått som behöv till

    va gör den här tex Xecuter CK3 Probe 2, och för vilka maskiner är den till för. vet att den är för nya liton men är de bara i slim de finns?

    Vampire, gör den samma som CK3 Probe 3?

    tack för hjälp å va ni tycker som kanshe har erfarenhet av prosesen å korten
    Mina consoler:
    PS3 Slim 120GB
    Wii (Argon 1.8) softmod cios38 rev 17
    Xbox 360 Elit Svart
    Xbox 360 vit 120GB hdd (Ixtreme LT, snart iaf)
    Nintendo DS Lite (R4, M3DS Real) svart
    PS2 (Dsm4 Lite) Gamla modellen
    Xbox (chippad) svart
    Gamecub (Qoob pro) lila (såld, efter reparation)
    Nintendo 64
    super Nintendo x2
    Nintendo 8-bitar

    Dator:
    Core2 duo E6850
    2xDDR2 2GB PC6400
    MK Gigabyte GA-p35-ds4
    GF8800GT 512mb
    ipower extreme ed 600w
    500gb hitachi SATA 2 + samsung 750gb, 1tb sergate

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    För att bästa kompabilitet och support även i fortsättningen rekommenderar jag dig att köpa just de artiklar du redan nämnt.

    CK3 PRO Rev D
    CK3 Probe 3
    X360USB PRO

    Detta blir det mest användarvänliga uppsättningen du kan få ihop, och används t.ex. av mig själv och många med mig.

    En fördel med denna är att det är Team Xecuter som ligger bakom vilket garanterar full support produkterna genom JungleFlasher.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av DrMyxo Visa Inlägg
    va gör den här tex Xecuter CK3 Probe 2, och för vilka maskiner är den till för. vet att den är för nya liton men är de bara i slim de finns?

    Vampire, gör den samma som CK3 Probe 3?
    CK3 Probe 2 kräver att du kapar banor, likaså Vampire, båda dessa motsvarar varandra, det är vad som användes till MRA som "solderless" lösning, men det är inte 100% lödfritt då du likförbannat måste få ihop banorna igen när du är klar, och det gör du bäst med lödstation och kabel så att det blir ordentlig kontakt bara där du vill ha det och inte runt omkring.

    CK3 PRobe III (3) är en så kallad PMT, det är även Maxmius Scorpion, men som Svantesson666 skriver ovan är det kit du redan tagit fram själv pretty much allt du behöver för att kunna flasha alla läsarna som går att flasha idag, slim läsarna behöver man antingen styrkort/krets eller nerver av stål för att flasha, och X360USB Pro är bästa alternativet (enligt min åsikt, och troligen även Svantesson666 och andra) för att koppla in läsaren i datorn
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    CK3 PRobe III (3) är en så kallad PMT, det är även Maxmius Scorpion, men som Svantesson666 skriver ovan är det kit du redan tagit fram själv pretty much allt du behöver för att kunna flasha alla läsarna som går att flasha idag, slim läsarna behöver man antingen styrkort/krets eller nerver av stål för att flasha, och X360USB Pro är bästa alternativet (enligt min åsikt, och troligen även Svantesson666 och andra) för att koppla in läsaren i datorn
    Om man väljer att borra så rekommenderar de tydligen 0,5 mm(!) till din Dremel. Jag var på Clas Ohlson idag och de minsta borren jag hitta var 0,8 mm. Jag hoppas verkligen att tillverkningen av PCB kommer igång igen innan mina är slut, för den här Kamikaze modden är jag inte det minsta sugen på att behöva hålla på med.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Om man väljer att borra så rekommenderar de tydligen 0,5 mm(!) till din Dremel. Jag var på Clas Ohlson idag och de minsta borren jag hitta var 0,8 mm. Jag hoppas verkligen att tillverkningen av PCB kommer igång igen innan mina är slut, för den här Kamikaze modden är jag inte det minsta sugen på att behöva hålla på med.
    Går även att köra med lödstation, men som sagt är man inte stadig på handen är det inte något man vill göra på daglig basis
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Japp. Första filmen jag såg antog jag var en lödkolv tills jag förstod att personen faktiskt borrade. Skulle jag göra modden så skulle jag definitivt använda min (rättare sagt fars) gamla Weller lödstation.

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    17
    tack för de alla som svarat, då blir de en sån upsättning, nått lödande blir de inte då jag inte han hålla en penna still :P så jag kör på de lätt flashade å blir de krongligare så får jag väll gå nånstans tså jag får nycken i handen å sen sköta resten själv

    stort tack
    Mina consoler:
    PS3 Slim 120GB
    Wii (Argon 1.8) softmod cios38 rev 17
    Xbox 360 Elit Svart
    Xbox 360 vit 120GB hdd (Ixtreme LT, snart iaf)
    Nintendo DS Lite (R4, M3DS Real) svart
    PS2 (Dsm4 Lite) Gamla modellen
    Xbox (chippad) svart
    Gamecub (Qoob pro) lila (såld, efter reparation)
    Nintendo 64
    super Nintendo x2
    Nintendo 8-bitar

    Dator:
    Core2 duo E6850
    2xDDR2 2GB PC6400
    MK Gigabyte GA-p35-ds4
    GF8800GT 512mb
    ipower extreme ed 600w
    500gb hitachi SATA 2 + samsung 750gb, 1tb sergate

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av DrMyxo Visa Inlägg
    tack för de alla som svarat, då blir de en sån upsättning, nått lödande blir de inte då jag inte han hålla en penna still :P så jag kör på de lätt flashade å blir de krongligare så får jag väll gå nånstans tså jag får nycken i handen å sen sköta resten själv

    stort tack
    Slim är inte krångliga att dumpa, dom är krångliga att flasha
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Slim är inte krångliga att dumpa, dom är krångliga att flasha
    De är ju lite krångliga att dumpa med. De är ju lite orkiga att öppna.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    De är ju lite krångliga att dumpa med. De är ju lite orkiga att öppna.
    Jo, men jag syftade mest på delen med lödningar och skit, det behövs inga lödningar för att dumpa en slim, inte heller behöver du special utrustning... det räcker med en X360USBPro och JF så kan du dumpa en slim...

    Du måste inte ha någon Probe eller kapa banor etc. för att komma åt det, det behövs däremot lödningar för att skriva till dom (förutom 9504 som verkligen är 9504 eller en icke låst 0272)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Jo Swizzy jag skoja bara...

Liknande diskussioner

  1. köpa rätt delar till flashdator?
    By PiGGELiN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2010-01-14, 16:11
  2. Flasha eller inte flasha?
    By orphtek in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-05-08, 08:56
  3. Köpa gamla Xbox 360 som går att flasha på det enklasättet
    By kaTana in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-01-03, 21:16
  4. Är intresserad av att köpa xbox delar !!
    By talle76 in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-22, 15:14
  5. Köpa Inte Köpa
    By Jetlimaster in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-10-14, 23:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •