Visar resultat 1 till 24 av 24

Diskussion: XDG3 format?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    39
    Respekt
    15

    XDG3 format?

    Tjenare, har tittat runt lite och lyckades inte hitta något om detta men säkert bara jag som är blind.. hur som helst...

    såg att nya Driver San Francisco JTAG XBOX360-COMPLEX har kommit upp men av rubriken så är det ju för JTAG.

    Jag läste lite comments där det bland annat stod

    "This game is the FIRST ever new XDG3 format on retail disk and is yet to be copied ...
    only way to play this game is if you have a jtag console ...they ripped this game using a Jtag console which can read any new original retail disk then copied the files over off hard drive to a pc drive.
    hopefully c4eva will find a way to rip this game and release new lt firmware so we can all enjoy this game ...
    All other new games from here onwards will be in this format..
    for those people on Lt 1.91 firmware you can only play this game if you go and buy it. Lt 1.91 firmware will play the new format.
    It may take a few weeks or more before we see a rip of this game for all of us on the LT firmware."

    är detta nåt som kommer påverka en hitachi läsare med 1.51 flash?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Obbe Visa Inlägg
    Tjenare, har tittat runt lite och lyckades inte hitta något om detta men säkert bara jag som är blind.. hur som helst...

    såg att nya Driver San Francisco JTAG XBOX360-COMPLEX har kommit upp men av rubriken så är det ju för JTAG.

    Jag läste lite comments där det bland annat stod

    "This game is the FIRST ever new XDG3 format on retail disk and is yet to be copied ...
    only way to play this game is if you have a jtag console ...they ripped this game using a Jtag console which can read any new original retail disk then copied the files over off hard drive to a pc drive.
    hopefully c4eva will find a way to rip this game and release new lt firmware so we can all enjoy this game ...
    All other new games from here onwards will be in this format..
    for those people on Lt 1.91 firmware you can only play this game if you go and buy it. Lt 1.91 firmware will play the new format.
    It may take a few weeks or more before we see a rip of this game for all of us on the LT firmware."

    är detta nåt som kommer påverka en hitachi läsare med 1.51 flash?
    JA, nytt skivformat... din hitachi kanske inte äns läser skivan senare heller
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    39
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    JA, nytt skivformat... din hitachi kanske inte äns läser skivan senare heller
    Tusan också! Aja det var väl bara en tidsfråga :P haha obannad sen 09 så får väl räcka

  4. #4
    Registrerade
    May 2010
    Från
    Sundsvall
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Ajdå det innebär att vi får vänta på lt 2.0?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av robbaz Visa Inlägg
    Ajdå det innebär att vi får vänta på lt 2.0?
    Ja, du måste ha LT+ 2.0 för att kunna köra kommande spel...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    May 2010
    Från
    Sundsvall
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Här finns progress för intresserade http://www.ixtreme.net/open-forum/88...ware-info.html

    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Ja, du måste ha LT+ 2.0 för att kunna köra kommande spel...
    Ni kommer få återförenas med en 360 i framtiden någon gång då

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    39
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Ja, du måste ha LT+ 2.0 för att kunna köra kommande spel...
    Hur kommer man bränna spel i fortsättningen då? Det är ju inte som en vanlig .ISO fil längre :S

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Obbe Visa Inlägg
    Hur kommer man bränna spel i fortsättningen då? Det är ju inte som en vanlig .ISO fil längre :S
    Det kommer vara en vanlig ISO fil i fortsättningen också, när C4Eva väl släppt nya 0800 firmwaren... det kommer förmodligen bli en ny layerbreak bara
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    dragonslayer Guest
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det kommer förmodligen bli en ny layerbreak bara
    var har du fått den informationen ifrån? eller är det rena spekulationer?
    skulle ju kräva att man får bränna om alla sina skivor, eller så måste firmware bi mer avancerad och då kan den ju inte heta LT längre..

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    var har du fått den informationen ifrån? eller är det rena spekulationer?
    skulle ju kräva att man får bränna om alla sina skivor, eller så måste firmware bi mer avancerad och då kan den ju inte heta LT längre..
    Förmodligen = jag har ingen koll, men chansar på det... skivformatet ska vara större än gamla, då behövs troligen ny layerbreak? men ja, den lär bli mer avancerad...

    LT+ är jue också mer avancerad än dom gamla LT
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Ledsen att komma med dåliga nyheter men tyvärr pekar mycket åt att det Swizzy säger inte stämmer. Det mesta lutar åt att XDG3 inte alls kommer att gå att bränna, iaf inte till en början. LT+ 2.0 kommer göra så att originalspel går igång. Det var från början meningen att man skulle kunna bränna dem själv men det verkar C4E har gått ifrån nu.
    Som sagt, allt är bara rykten men de kommer från OggyUK (har varit del av Jungle Team), så de känns minst sagt rätt så pålitliga. Men som han själv säger, de kan komma att ändras igen.

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Ledsen att komma med dåliga nyheter men tyvärr pekar mycket åt att det Swizzy säger inte stämmer. Det mesta lutar åt att XDG3 inte alls kommer att gå att bränna, iaf inte till en början. LT+ 2.0 kommer göra så att originalspel går igång. Det var från början meningen att man skulle kunna bränna dem själv men det verkar C4E har gått ifrån nu.
    Som sagt, allt är bara rykten men de kommer från OggyUK (har varit del av Jungle Team), så de känns minst sagt rätt så pålitliga. Men som han själv säger, de kan komma att ändras igen.
    iXtreme LT + 1.9 ska jue klara original, så fattar inte varför man ska ha 2.0 med stöd för original?! 1.9 är jue baserad på nya firmwaren som kom för att stödja XGD3... visst, OggyUK bör veta lite om vad han snackar om... men jag tror ändå inte att det stämmer att 2.0 inte kommer ha backup stöd, varför ska då C4Eva göra en 0800 för att rippa XGD3 spelen?! :S onödigt isåfall jue om man ändå inte ska kunna använda dom?!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    dragonslayer Guest
    jag tror att jag läste för länge sedan att C4E tänkte använda "overburn" för att få plats med XGD3... Sånna skivor finns men är skitdyra eftersom ingen köper dom..
    men vi minns alla när overburn för CD blev ett krav.. dom skivorna blev snabbt standard och nästan billigare än vanliga..

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Spelen tar ju väldigt sällan upp alla 8.5GB, mycket är ju padding. Det låter konstigt om man inte kan få in XGD3 på en DL-skiva..

    Man kommer antagligen inte att behöva bränna om gamla, icke XGD3-skivor, eftersom att FW/boxen lär veta om det är en XGD3-rip eller inte..

    Länka gärna vart OggyUK snackar om detta.
    1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Ja nä jag vet inte vad man ska tro Swizzy men det du säger verkar minst sagt logiskt. Jag kanske har missat någon högst väsentlig punkt. Här kommer iaf länken där problemet diskuteras. Jag kan dock tänka mig att 0800 kan släppas även om det inte skulle gå att bränna .ISO filen den producerar. Man kan ha användning för den ändå..............eller iaf kinesiska pirater som sitter på en alldeles egen DVD-press. haha

    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=735119

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    "*was* because things could have changed, I havent been on the team for a few months now.

    Last I knew, XGD3 wasnt replicable on burnable media.

    Pressed media, sure, once the discs were ripped. Hence the need for an 0800 for XGD3"

    VAR inte möjligt att bränna.. inte då kanske. Jag tror att det kommer att ändras.
    Man får ändra om hur datan ligger på disken, precis som man gjorde med XGD2. Säkerhetssektorerna finns ju inte på brända skivor men dessa kopierar man och sparar på annan plats på den brända skivan istället.
    1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

  17. #17
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Jo men en av de senaste uppdateringarna av C4Eva, himself, säger ju följande "burning is being investigated!" vilket alltså betyder med 100 % säkerhet att bränning iaf inte funka perfekt andra september när meddelandet skickades. Men jag tror nog med att grabben kommer lösa problemet, han har ju lyckats förut om man säger så. Dessutom så är han ofta på det klara med en gång om det går att fixa eller inte........även om han just då inte vet exakt hur.

    Och angående mitt tidigare inlägg, bara så inte någon missuppfattar mig. Nej C4E kommer givetvis INTE släppa 0800 bara för att det skulle underlätta för kinesiska pirater.
    Last edited by Svantesson666; 2011-09-05 at 17:39.

  18. #18
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    De måste ju antagligen tänka om lite. Hur man väljer att lägga datan på de brända skivorna osv. Det löser sig nog.

    Om MS stoppar det såpass så att FWn inte blir livesäker (vilken ingen har varit hittills typ) så blir det ju fler och fler som använder glitch-hacket istället..
    1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

  19. #19
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    40
    Respekt
    22
    Rent fysiskt så är väl skivorna fortfarande DVD-skivor och XDG3 bara en förändring i hur filerna lagras på dom (därav förändrad layerbreak etc.) eller har jag missat något (bra länkar uppskattas isådanafall)? Har inte hållt koll på utvecklingen eftersom jag inte trodde dom skulle lansera X3GD så här fort, vart tagen lite på mattan!
    Vågar vara optimistisk och tro att det kommer lösa sig hursomhelst, kunde Dreamcastens GD-rom knäckas betvivlar jag inte att det här ordnar sig också!

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Sci-Fi Visa Inlägg
    Rent fysiskt så är väl skivorna fortfarande DVD-skivor och XDG3 bara en förändring i hur filerna lagras på dom (därav förändrad layerbreak etc.) eller har jag missat något (bra länkar uppskattas isådanafall)? Har inte hållt koll på utvecklingen eftersom jag inte trodde dom skulle lansera X3GD så här fort, vart tagen lite på mattan!
    Vågar vara optimistisk och tro att det kommer lösa sig hursomhelst, kunde Dreamcastens GD-rom knäckas betvivlar jag inte att det här ordnar sig också!
    Pretty much, det är jue samma typ av skivor fortfarande, bara att dom lagras lite olika nu mot vad dom gjorde tidigare, det ligger jue en dold partition på varje skiva där själva speldatan lagras, sen är det en video partition, det är den här dolda partitionen som man egentligen vill komma åt, sen vill man självklart också få med så mycket av säkerhetssektorerna som man kan (koperingsskyddet) så att spelet i huvudtaget accepteras av konsollen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag är nu mera säker på att det KOMMER GÅ att bränna XGD: http://c4evaspeaks.com/c4eva-2011-09-06-fw/
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #22
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Jag är nu mera säker på att det KOMMER GÅ att bränna XGD: http://c4evaspeaks.com/c4eva-2011-09-06-fw/
    Som väntat.
    1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

  23. #23
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Västerhaninge
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Någon som vet hur det går till att bränna dom nya spelen? Jag läste nån guide där man använde imgburn. Jag använde det nya Layerbreket och calc optimal och truncate, dock så stannade inte bränningen vid 97% som guiden påstod att den skulle göra så imgburn slutförde bränningen till 100% och skivan funkade inte, annars så skulle man valt cancel vid 97% enligt guiden.
    Jag har iaf lyckats få min flash (2.0) att fungera i övrigt, har en hitatchi läsare rev 0047.

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rastamannen Visa Inlägg
    Någon som vet hur det går till att bränna dom nya spelen? Jag läste nån guide där man använde imgburn. Jag använde det nya Layerbreket och calc optimal och truncate, dock så stannade inte bränningen vid 97% som guiden påstod att den skulle göra så imgburn slutförde bränningen till 100% och skivan funkade inte, annars så skulle man valt cancel vid 97% enligt guiden.
    Jag har iaf lyckats få min flash (2.0) att fungera i övrigt, har en hitatchi läsare rev 0047.
    Guiden visar hur du gör med 2.5.5.0 och du kör troligen 2.5.6.0 där sista delen där sker automatiskt, tyvär funkar inte truncate metoden speciellt bra... bättre med full-size genom att använda en Liteon iHAS brännare, och hitachi lär inte stödja truncate ändå eftersom det inte anses vara säkert på något vis
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Psp format?
    By dsxcare in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-19, 21:46
  2. 16:9 Format
    By penta72 in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-04-25, 00:15
  3. VOB, BUP, IFO format
    By go4it in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-02-20, 20:19
  4. Dvd rip i iso-format
    By avskedsfest in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-06-21, 08:47
  5. format C E F?
    By ekke in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-01-31, 13:27

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •