Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 32

Diskussion: Flashat X-Box 360 har slutat fungera efter misstag att uppdatera spel

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2011
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Flashat X-Box 360 har slutat fungera efter misstag att uppdatera spel

    Hej.

    Min son har en tjock X-box 360 som vi flashade för att tag sen. I går brände vi ett spel som sa att spelet inte kunde spelas utan att man drog ner en uppdatering till spelet. Och dum i skallen som jag var så stoppade jag in nätverkskabeln och tryckte uppdatera

    Och nu går det inte längre att varken spela eller komma in i själva X-box menyn.

    Så vad göra nu?? Lilleman är galen på mig som inte får lira sina krigs spel. Och inte nog med det. Om det måste lämnas in igen så bor vi numera i Karlstad och affären vi anlitade ligger på söder i Sthlm

    Så här står det på skärmen när vi startar X-box spelet:

    Cant read the update from the disc.Please reinsert the disc to continue the update.

    If the problem perisist, visit WWW.xbox.com/support.

    Status Code: 3151-335A-B800-0F00-C000-0059

    Hur löser jag detta??

    Är oerhört tacksam för att få hjälp med detta.

    Mvh// Micke

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du behöver flasha om DVD'n igen... den har blivit återställd, och innan dess måste du slutföra uppdateringen från USB enligt instruktionerna som finns här: http://forum.psxcare.com/support/sho...927#post244927 (inlägg 2)

    i ditt fall ska du ha 13146
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Swizzy, det funkar faktiskt inte. Han måste flasha om sin spelare och sedan fortsätta från skivan.
    Det funka iaf INTE på den maskinen som jag testade detta på. Hade nämligen en kund som kom in och själv hade fastnat i detta läge. När jag dock satte i USB-minnet och körde igång hände just ingenting utan rutan med texten kom upp iaf.

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2011
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Tack så mycket för svaret. Jag ska prova och göra det du säger. Sen får jag helt enkelt skicka upp X-boxet till Sthlm IGEN. A 1200kr totalt inklusive frakt och flashning. Men är huvudet dumt får nåt annat lida. Och den gången så är det min plånbok som får lida.

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2011
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Jag får inte det att funka men det borde väl dom på Psxcare kunna hjälpa mig med eller??

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Swizzy, det funkar faktiskt inte. Han måste flasha om sin spelare och sedan fortsätta från skivan.
    Det funka iaf INTE på den maskinen som jag testade detta på. Hade nämligen en kund som kom in och själv hade fastnat i detta läge. När jag dock satte i USB-minnet och körde igång hände just ingenting utan rutan med texten kom upp iaf.
    Och du kollade vilken update det skulle vara?? stod det att den inte hittade uppdateringen?? Om det är en BenQ läsare kan det hända ändå, sen är inte alla usb minnena kompatibla heller, det måste vara FAT32 som filsystem på det och vissa vill inte Xbox 360'n arbeta med redan från början, det funkar ALLTID för oss på PSXCare med dom minnena jag preppat, jag har gjort 1 med 13146 och 1 med 13599, vissa spel vill ha 13146, andra 13599, det beror helt på vilken update som låg på skivan. kollar du i 2:a sektionen i felkoden står det vilken version du ska ha, nedan finner du en lista med några av felkoderna och dess versioner:

    •Kod: 307D Dashboard: 12413

    •Kod: 3080 Dashboard: 12416

    •Kod: 3143 Dashboard: 12611

    •Kod: 3151 Dashboard: 12625

    •Kod: 335A Dashboard: 13146

    •Kod: 351F Dashboard: 13599

    i dom flesta fallen just nu får man 335A elelr 351F
    Last edited by Swizzy; 2011-09-25 at 12:00.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Micke.W Visa Inlägg
    Jag får inte det att funka men det borde väl dom på Psxcare kunna hjälpa mig med eller??
    Ja, det löser vi garanterat, men som sagt det ska funka bara du har FAT32 formaterat usbminne, det spelar ingen roll om du sätter i USB minnet innan eller efter att du startat och fått meddelandet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2011
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Det funkar som sagt var inte med USB. Så jag testar och bränner en skiva i stället och kör samma filer .

    Jag förstår inte riktigt vad som ska hända om jag lyckas få in dessa filer i X-boxen som jag blev tipsad om??

    Om jag lyckas få den att läsa dessa filer. Innebär det att min son kan spela Original spel igen. men inte brända spel förrän vi har Flashat om X-box konsollen??

    Jag är inte så bra på detta som ni säkert redan har förstått

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2011
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Suck. Nu har jag testat med 2st olika USB minnen som är formaterade med FAT32 som filsystem. Och även filerna brända på en Cd skiva. Men inget händer.

    Jag ger upp och får helt enkelt försöka få min sons X-box skickat till Psxcare i stället. Vad dum i skallen jag var som stoppade in nätverks kabeln och tryckte uppdatera

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Micke.W Visa Inlägg
    Det funkar som sagt var inte med USB. Så jag testar och bränner en skiva i stället och kör samma filer .

    Jag förstår inte riktigt vad som ska hända om jag lyckas få in dessa filer i X-boxen som jag blev tipsad om??

    Om jag lyckas få den att läsa dessa filer. Innebär det att min son kan spela Original spel igen. men inte brända spel förrän vi har Flashat om X-box konsollen??

    Jag är inte så bra på detta som ni säkert redan har förstått
    Exakt, du får bort problemet med att uppdateringen krävs för att starta maskinen, därefter kan du bara spela original eftersom den återställts till original...

    Citat Original inlägg av Micke.W Visa Inlägg
    Suck. Nu har jag testat med 2st olika USB minnen som är formaterade med FAT32 som filsystem. Och även filerna brända på en Cd skiva. Men inget händer.

    Jag ger upp och får helt enkelt försöka få min sons X-box skickat till Psxcare i stället. Vad dum i skallen jag var som stoppade in nätverks kabeln och tryckte uppdatera
    Hur lägger du det? filen rakt upp och ner (rar filen) eller en mapp som heter $systemupdate typ såhär:
    x:\$systemupdate\*massa filer*

    där x = enhetens bokstav, t.ex. D:\

    Det ska vara enligt det senare för att det ska funka, sen är det också viktigt att man väljer rätt uppdatering, tar du bara ner den senaste 13599 kommer det inte ha någon effekt om den har problem med 13146... om minnena är av samma märke/storlek/modell kan det vara där skon klämmer, det ska funka om det är så att den säger att den inte hittar uppdateringen längre, om den säger att den inte kan slutföra uppdateringen kan det bero på att man har en benq läsare med en äldre firmware som ställer till problem, då brukar den gå en bit med en grön "progress bar" och fastnar mitt i ungefär
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2011
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Jag lägger filerna så här: x:\$systemupdate\*massa filer*

    Det som då händer är att först står det ju så här på skärmen INNAN jag stoppar in usb minnet att den inte kan Cant read the update from the disc. Och när usb minnet är i så ändrar den ifrån att den inte kan läsa från disken till att den inte kan läsa från lagrings mediat eller nåt.

    jag förstår inte varför det inte fungerar. Det hade varit jätte bra om Lilleman åtminstone kunde spela sina originalskivor på den

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Och du kollade vilken update det skulle vara?? stod det att den inte hittade uppdateringen?? Om det är en BenQ läsare kan det hända ändå, sen är inte alla usb minnena kompatibla heller, det måste vara FAT32 som filsystem på det och vissa vill inte Xbox 360'n arbeta med redan från början, det funkar ALLTID för oss på PSXCare med dom minnena jag preppat, jag har gjort 1 med 13146 och 1 med 13599, vissa spel vill ha 13146, andra 13599, det beror helt på vilken update som låg på skivan. kollar du i 2:a sektionen i felkoden står det vilken version du ska ha, nedan finner du en lista med några av felkoderna och dess versioner:

    •Kod: 307D Dashboard: 12413

    •Kod: 3080 Dashboard: 12416

    •Kod: 3143 Dashboard: 12611

    •Kod: 3151 Dashboard: 12625

    •Kod: 335A Dashboard: 13146

    •Kod: 351F Dashboard: 13599

    i dom flesta fallen just nu får man 335A elelr 351F
    Aha. Once more I stand corrected. Jag prova bara med det USB-minne jag redan hade färdigt, och det har 13599 på sig. Men man måste alltså uppdatera till rätt version. Jag förstår. Hur som helst så uppdatera jag hans DVD-spelare och sedan åkte han hem och fortsatte med uppdateringen från skiva. Det funka perfekt skrev han.

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Micke.W Visa Inlägg
    Jag lägger filerna så här: x:\$systemupdate\*massa filer*

    Det som då händer är att först står det ju så här på skärmen INNAN jag stoppar in usb minnet att den inte kan Cant read the update from the disc. Och när usb minnet är i så ändrar den ifrån att den inte kan läsa från disken till att den inte kan läsa från lagrings mediat eller nåt.

    jag förstår inte varför det inte fungerar. Det hade varit jätte bra om Lilleman åtminstone kunde spela sina originalskivor på den
    i ditt fall är det alltså problem med ditt minne, prova ett annat eller en extern hårddisk eller liknande, i värsta fall får du köpa samma spel original och sätta i det så ska den fortsätta därifrån istället... eller så skickar du den till oss så löser vi det garanterat
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Aha. Once more I stand corrected. Jag prova bara med det USB-minne jag redan hade färdigt, och det har 13599 på sig. Men man måste alltså uppdatera till rätt version. Jag förstår. Hur som helst så uppdatera jag hans DVD-spelare och sedan åkte han hem och fortsatte med uppdateringen från skiva. Det funka perfekt skrev han.
    Ja, det går att göra så också, men det är bättre för dig om du kan lösa uppdateringen innan du flashar om, sedan flashar du om och testar att det funkar som det ska, inte låta kunden få tbx den utan att du kunnat testa... men som sagt, testa gärna att köra in 13146 på ett minne också, så du har ett till båda fail updates
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2011
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Yippie Jag fick det att funka så Lilleman kan spela sina originalspel tills vi kommer upp och lämnar in den till er

    Stort tack för hjälpen

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Köpte idag dark souls orginal och behövde då uppgradera ifrån dashboard 12625 vilket jag försökte göra. Dock fastnar uppdateringen vid 90% och inget händer. Har sen försökt uppgradera till 13146 och 13599 från usb och båda fastnar också vid 90%. Har en samsung läsare med 1.6... kommer fortfarande in i dashboard och 12625 ligger kvar..

    Hjälp? vill bara kunna köra orginal igen...
    Last edited by Stolpiller; 2011-10-08 at 15:15.

  17. #17
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Stolpiller Visa Inlägg
    Köpte idag dark souls orginal och behövde då uppgradera ifrån dashboard 12625 vilket jag försökte göra. Dock fastnar uppdateringen vid 90% och inget händer. Har sen försökt uppgradera till 13146 och 13599 från usb och båda fastnar också vid 90%. Har en samsung läsare med 1.6... kommer fortfarande in i dashboard och 12625 ligger kvar..

    Hjälp? vill bara kunna köra orginal igen...
    Låt mig gissa. Du har HDMI på din box. Vilket betyder att din läsare är bytt ifrån en LiteOn till en Samsung. Du måste köpa en ny LiteOn (om du inte har den andra hemma) och byta ut den mot din Samsung. Har du inte din original DVD hemma måste du också först se till att den nya LiteOn spelaren får rätt DVD-nyckel.

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Stolpiller Visa Inlägg
    Köpte idag dark souls orginal och behövde då uppgradera ifrån dashboard 12625 vilket jag försökte göra. Dock fastnar uppdateringen vid 90% och inget händer. Har sen försökt uppgradera till 13146 och 13599 från usb och båda fastnar också vid 90%. Har en samsung läsare med 1.6... kommer fortfarande in i dashboard och 12625 ligger kvar..

    Hjälp? vill bara kunna köra orginal igen...
    Har du HDMI maskin? isåfall är det därför den misslyckas (du ska ha en liteon läsare egentligen isåfall och din samsung är liteon spoofad)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Aha jo det är en hdmi och liteon läsaren bytes ut vid första flashningen, behöver jag sätta in en liteon läsare för att kunna uppgradera dashboard ? måste det vara exakt samma som jag tog ur?

  20. #20
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Prova att läsa vad jag skrev... Undrar du något mer så får du gärna fråga.

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Stolpiller Visa Inlägg
    Aha jo det är en hdmi och liteon läsaren bytes ut vid första flashningen, behöver jag sätta in en liteon läsare för att kunna uppgradera dashboard ? måste det vara exakt samma som jag tog ur?
    Sätter du i den som du tagit ur borde den fungera direkt, men kommer bli omflashad till original firmware. Tar du en ny lite-on som inte suttit i den boxen så måste den flashas med rätt nycklar först.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    missade ditt inlägg Svantesson666

    tack för hjälpen allihop, ska försöka leta fram min original liteon läsare...

  23. #23
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Stolpiller Visa Inlägg
    missade ditt inlägg Svantesson666

    tack för hjälpen allihop, ska försöka leta fram min original liteon läsare...
    Ah I see. Lycka till i jakten efter din gamla DVD.

  24. #24
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    143
    Respekt
    16
    Nån som har nåt tips på var man kan ladda ner dom olika uppdateringarna?

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Arasul Visa Inlägg
    Nån som har nåt tips på var man kan ladda ner dom olika uppdateringarna?
    logic-sunrise eller min sida (kopiera isåfall länken och ändra siffrorna bara)

    jag chansar på att du vill ha tag i system updates? orkar inte läsa igenom hela tråden just nu :P
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #26
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    143
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    logic-sunrise eller min sida (kopiera isåfall länken och ändra siffrorna bara)

    jag chansar på att du vill ha tag i system updates? orkar inte läsa igenom hela tråden just nu :P
    Japp det är dom jag är ute efter

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #28
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    143
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    logic-sunrise eller min sida (kopiera isåfall länken och ändra siffrorna bara)

    jag chansar på att du vill ha tag i system updates? orkar inte läsa igenom hela tråden just nu :P
    Provade ändra adressen till xxx/.downloads/$SystemUpdate_13146.zip men det funkade inte så bra.

  29. #29
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    143
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    http://whipland.no-ip.org/.downloads/$SystemUpdate_7371.zip
    http://whipland.no-ip.org/.downloads/$SystemUpdate_8955.zip
    http://whipland.no-ip.org/.downloads/$SystemUpdate_9199.zip
    http://whipland.no-ip.org/.downloads/$SystemUpdate_12611.zip
    http://whipland.no-ip.org/.downloads/$SystemUpdate_12625.zip
    http://whipland.no-ip.org/.downloads/$SystemUpdate_13146.zip
    http://whipland.no-ip.org/.downloads/$SystemUpdate_13599.zip

    Tyvär är mitt nätverk nere just nu, kan inte göra något åt saken heller då jag sitter på jobbet, men borde vara uppe igen inom kort

    Tackar!

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Arasul Visa Inlägg
    Provade ändra adressen till xxx/.downloads/$SystemUpdate_13146.zip men det funkade inte så bra.
    http://www.logic-sunrise.com/telecha...5-2013146.html <--- denna borde också funka för dig om du inte orkar vänta på att mitt nätverk hemma löser sig...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Flashad 360 premium, spel har slutat fungera.
    By addekinberg in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2011-03-11, 00:22
  2. PS2 v30004R som slutat fungera efter 6 månader
    By Screwpull in forum Matrix Infinity
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-02-28, 10:25
  3. Alla spel har slutat fungera
    By Bofink in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-09-09, 13:35
  4. Spel i Xbox HD slutat fungera...
    By Benji_Boy in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-04-18, 20:32
  5. ps2 slutat fungera efter dms3
    By freestyle mx in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-04-13, 18:58

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •