Sida 8 av 11 FörstaFörsta ... 678910 ... SistaSista
Visar resultat 211 till 240 av 311

Diskussion: Stora allmänna Xk3y (X360key) tråden

  1. #211
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av smokie Visa Inlägg
    tänkte dra mig in till er ville höra om jag måste ha med mig alla sladdar och sånt till boxen eller bara basenheten när ja ska ha en X3KY pch låter er installera den

    lyckades inte söka till mig ett svar
    Räcker med konsollen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #212
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Fick min X360key installerad av PSXCARE för ca 2 månader sen, tror att firmwaren på den är så låg som 1.02, kan jag med hjälp av en USB sticka uppdatera den direkt till 1.10 eller senare, vet att det var problem med 1.06 versionen.

    Den funkar fö klockrent förrutom på Lego Indiana Jones 1, som hänger sig under boot

  3. #213
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av warquz Visa Inlägg
    Fick min X360key installerad av PSXCARE för ca 2 månader sen, tror att firmwaren på den är så låg som 1.02, kan jag med hjälp av en USB sticka uppdatera den direkt till 1.10 eller senare, vet att det var problem med 1.06 versionen.

    Den funkar fö klockrent förrutom på Lego Indiana Jones 1, som hänger sig under boot
    Uppdatera inte om du vill kunna spela den helgen, räkna kallt med att uppdateringen kommer låsa sig och att du måste komma hit med den. Det är först efter att vi lagt in 1.11 och konfiguerat om minneskortets partitioner som normal uppdatering kommer börja fungera stabilt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #214
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Om man har skaffat en xk3y och vill börja använda den, måste man då läsa ut dvd-nyckeln, eller kan man köra ändå?
    Kan man själv läsa ut den, eller ska man lämna in den någonstans? Isåfall, var gör man det i närheten av gbg?

  5. #215
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av lingongrova Visa Inlägg
    Om man har skaffat en xk3y och vill börja använda den, måste man då läsa ut dvd-nyckeln, eller kan man köra ändå?
    Kan man själv läsa ut den, eller ska man lämna in den någonstans? Isåfall, var gör man det i närheten av gbg?
    Det skall komma ett enkelt verktyg snart - xk3y gecko - för att läsa ur nyckeln. Men troligen blir det billigare att söka reda på någon som chippar xbox 360 nära dig som säkert kan ordna urläsningen för ett par hundralappar om du själv fått isär boxen och tagit ur dvdläsaren. Annars får du väl räkna med 500:- för att få den monterad och klar.

    Kan ju inte vara så svårt att googla fram någon lokal "chippare" oavsett i vilken ände av landet man bor.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #216
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Har ni några Xk3y på lager, om så, är det bara att komma förbi imorn utan att boka tid?

  7. #217
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bayern Visa Inlägg
    Har ni några Xk3y på lager, om så, är det bara att komma förbi imorn utan att boka tid?
    vi har för tillfället slut på dom tyvär
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #218
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Trist, men när får ni in några då?

  9. #219
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Hej!
    Ställer en fråga som säkert redan är ställd men jag provade att söka men hittade inte svaret.
    Med Xk3y ska man ju lägga in .iso-filer på externdisken.
    Funkar det med .bin-filer också? Kan man rentav döpa om .bin till .iso?

    MVH Stefan

  10. #220
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hej! Jag har just köpt ett 4 Gb Slim. Hur många versioner av slim fungerar inte Xk3y på? Finns tydligen en mod av Lite-on läsare i de nyaste som heter 1175 som inte fungerar om jag fattat rätt. DG-16D4S - 401 tex fungerar den?

  11. #221
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Riktigt sugen på denna pryl, men det är en grej som jag inte blir riktigt klok på.

    När man skall byta spel, gör man det på den lilla "kontrollpanelen" eller gör man det på något sätt inifrån dashboarden?
    När det kommer nya ixtreme versioner, så fattade jag det som att man skall uppdatera dvd läsaren, varför skall man göra det om den iallafall inte används? Om det är själva pryler som emulerar dvd läsaren, eller plockar den på något sätt info från dvd'n ? Uppdaterar man isåfall den på vanligt sätt? Att man kopplar den till en dator och uppdaterar den vägen? Eller gör man det på något smidigare sätt?

  12. #222
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    55
    Respekt
    18

    säker systemupdate

    Hej
    Jag undrar vilken systemupdate som är den senaste säkra att uppdatera till med ett usb-minne när man kör med xk3y? Jag har nu
    $SystemUpdate_13599.
    Jag kör aldrig på live i läget där man startar boxen med eject-knappen.
    Jag har fått alla spel som jag provat att fungera förutom senaste Assassins creed. Är det någon som fått det att fungera? I så fall vad behöver man göra för att det ska fungera?
    Jag har version 1.05 på xk3y.
    MvH/svenolle

  13. #223
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av look2 Visa Inlägg
    Riktigt sugen på denna pryl, men det är en grej som jag inte blir riktigt klok på.

    När man skall byta spel, gör man det på den lilla "kontrollpanelen" eller gör man det på något sätt inifrån dashboarden?
    När det kommer nya ixtreme versioner, så fattade jag det som att man skall uppdatera dvd läsaren, varför skall man göra det om den iallafall inte används? Om det är själva pryler som emulerar dvd läsaren, eller plockar den på något sätt info från dvd'n ? Uppdaterar man isåfall den på vanligt sätt? Att man kopplar den till en dator och uppdaterar den vägen? Eller gör man det på något smidigare sätt?
    Du byter enkelt inifrån dashboarden, eller med den lilla kontrollpanelen, eller från t.ex. en smartphone om du köper till WIFI-dongeln...

    DVD-läsaren måste inte flashas om eller uppdateras, vad du har för firmware i den påverkar inte alls hur xk3y fungerar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #224
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av svenolle Visa Inlägg
    Hej
    Jag undrar vilken systemupdate som är den senaste säkra att uppdatera till med ett usb-minne när man kör med xk3y? Jag har nu
    $SystemUpdate_13599.
    Jag kör aldrig på live i läget där man startar boxen med eject-knappen.
    Jag har fått alla spel som jag provat att fungera förutom senaste Assassins creed. Är det någon som fått det att fungera? I så fall vad behöver man göra för att det ska fungera?
    Jag har version 1.05 på xk3y.
    MvH/svenolle
    Vi rekommenderar att man kör senaste dashboarden, den nya med "blade" menyerna och firmware 1.11 i xk3y.
    Observera att det är stor risk att du inte kan uppdatera din xk3y utan att ta isär boxen och plocka ur minneskortet, så försök inte göra en vanlig update om du inte är beredd på att kanske behöva åka iväg till närmaste chippare för att få hjälp...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #225
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    55
    Respekt
    18
    Tack för svaret. Kan man bara uppdatera dashboarden utan att uppdatera firmware till 1.11? Tänkte i så fall pröva det först och om det inte fungerar låta er uppdatera till 1.11. Vad heter den systemupdaten till senaste dashboarden?
    MvH/svenolle

  16. #226
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av svenolle Visa Inlägg
    Tack för svaret. Kan man bara uppdatera dashboarden utan att uppdatera firmware till 1.11? Tänkte i så fall pröva det först och om det inte fungerar låta er uppdatera till 1.11. Vad heter den systemupdaten till senaste dashboarden?
    MvH/svenolle
    Om du uppdaterar till senaste så får du den nya DAE.BIN / nya AP25 skyddet, inga spel med AP25 inkl alla XGD3-spel (de nyaste) kommer fungera innand du lagt in 1.11 eller senare (såg precis att 1.12 släpptes för ett par dagar sedan)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #227
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    55
    Respekt
    18
    OK då hänger jag med. Jag behöver alltså uppdatera både dashboarden och firmware, men kommer då även alla äldre spel innan AP25 att fungera?
    Är det OK att bara komma förbi när ni öppnar någon vardag nästa vecka och få denna SLIM xk3y (som inte ni monterat) plus min JTAG av äldre typen ej RGH (som ni fixat) uppdaterade båda 2 eller bör jag boka en tid?
    MvH/svenolle

  18. #228
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av svenolle Visa Inlägg
    OK då hänger jag med. Jag behöver alltså uppdatera både dashboarden och firmware, men kommer då även alla äldre spel innan AP25 att fungera?
    Är det OK att bara komma förbi när ni öppnar någon vardag nästa vecka och få denna SLIM xk3y (som inte ni monterat) plus min JTAG av äldre typen ej RGH (som ni fixat) uppdaterade båda 2 eller bör jag boka en tid?
    MvH/svenolle
    Vi har ingen tidsbokning, så det är bara att lämna in när vi har öppet och hämta när vi är klara, borde inte ta mer än 1-2 timmar om det inte är överdrivet mycket att göra.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #229
    Registrerade
    Jan 2012
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Xk3y eller något annat?

    Tja!
    Jag tänkte att jag vill "flasha/chippa" eller skaffa Xk3y. Jag är inte händig alls när det gäller detta, det enda jag har "flashat" är just PSP och den uppdaterar man väldigt enkelt och jag letar efter något liknande! Däremot så vet inte riktigt vilken av jag vill ha men det lutar mot Xk3y för jag orkar inte skicka in den hela tiden för att den ska uppdateras. Jag vill ha något som är enkelt att uppdatera (enkelt överhuvudtaget) och jag betalar gärna mer för att det ska bli enklare (jag har en slim 4gb), men jag ser att väldigt många har skrivit negativa saker om den så jag börjar bli osäker, men vad rekommenderar ni?
    Och som sagt jag kan inte mkt om XBOX 360 överhuvudtaget så det skulle uppskattas om ni hjälpte mig!
    Tack på förhand!

  20. #230
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av aria1000 Visa Inlägg
    Tja!
    Jag tänkte att jag vill "flasha/chippa" eller skaffa Xk3y. Jag är inte händig alls när det gäller detta, det enda jag har "flashat" är just PSP och den uppdaterar man väldigt enkelt och jag letar efter något liknande! Däremot så vet inte riktigt vilken av jag vill ha men det lutar mot Xk3y för jag orkar inte skicka in den hela tiden för att den ska uppdateras. Jag vill ha något som är enkelt att uppdatera (enkelt överhuvudtaget) och jag betalar gärna mer för att det ska bli enklare (jag har en slim 4gb), men jag ser att väldigt många har skrivit negativa saker om den så jag börjar bli osäker, men vad rekommenderar ni?
    Och som sagt jag kan inte mkt om XBOX 360 överhuvudtaget så det skulle uppskattas om ni hjälpte mig!
    Tack på förhand!
    Xk3y är väldigt enkelt att uppdatera om man gör installationen rätt med aktuell firmware (1.11 eller 1.12) från början. Vad är det för negativa saker du tänker på? XKey gör precis vad det utlovats att det skall göra, varken mer eller mindre. I början var det lite buggar som gjorde att uppdateringen hängde sig, men det är löst nu.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  21. #231
    Registrerade
    Jan 2012
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Aha okej bra att veta, nja osäker hade läst lite negativa saker om den när den jämfördes med JTAG och det där med sladden eller något liknande (som var för kort). Så vad är bäst för en kille med en Xbox slim 4 gb vill ha det enkelt och är beredd att betala? Det måste vara Xk3y! Och när får ni nya Xk3y på lager?

  22. #232
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av aria1000 Visa Inlägg
    Aha okej bra att veta, nja osäker hade läst lite negativa saker om den när den jämfördes med JTAG och det där med sladden eller något liknande (som var för kort). Så vad är bäst för en kille med en Xbox slim 4 gb vill ha det enkelt och är beredd att betala? Det måste vara Xk3y! Och när får ni nya Xk3y på lager?
    Personligen tycker jag att det bästa är JTAG eftersom du då kan göra ALLT med maskinen, det som xk3y kan göra är allt som flashningen kan, men från USB hårddisk istället för skiva, det påverkar alltså inte regionerna, och du kan inte köra emulatorer etc.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #233
    Registrerade
    Jan 2012
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Aha okej, men glömde nämna att emulatorer och musik osv inte intresserar mig bara spel, och så hörde jag någonstans att Xk3y är bättre för slim ? Jag vill ju också helst slippa att bränna på skiva, och kan man inte köra online med xK3y, alltså att det är lite säkrare än JTAG?

  24. #234
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av aria1000 Visa Inlägg
    Aha okej, men glömde nämna att emulatorer och musik osv inte intresserar mig bara spel, och så hörde jag någonstans att Xk3y är bättre för slim ? Jag vill ju också helst slippa att bränna på skiva, och kan man inte köra online med xK3y, alltså att det är lite säkrare än JTAG?
    Japp det går att köra xbox live med xk3y, om det är säkert eller ej får vi väl se nästa gång det blir lite banhammare...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  25. #235
    Registrerade
    Jan 2012
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    En fråga bara, så vad äre mer man behöver köpa till till xk3y:en?
    Last edited by aria1000; 2012-01-01 at 18:54.

  26. #236
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av aria1000 Visa Inlägg
    En sista fråga bara, så vad äre mer man behöver köpa till till xk3y:en?
    En hårddisk. Eventuellt en micro-usb kabel ifall du tänker använda externa displayen och vi råkar glömma bort att förse dig med en sådan kabel :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  27. #237
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    32
    Respekt
    13
    enklare eller bättre för för oss som bara vill "spela" finns inte när d gäller xke3 och suppporten här är suverän om du får problem så klockrent köp i mitt fall .. förutom lite småbuggar med spel spel som funkade bättre från skiva och att den verkar läsa långsammare än genom dvdn vilket verkar skitskumt


    tex deadsouls blir siraps segt för mig ibland o uMvsC 3 förlorar ljudet :S

  28. #238
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av smokie Visa Inlägg
    tex deadsouls blir siraps segt för mig ibland o uMvsC 3 förlorar ljudet :S
    den typen av buggar/fel kan också orsakas av hårddisken man använder, eller iso filerna i sig, behöver inte vara något med xk3y'n i sig, i dom flesta fallen är det just hårddisken eller iso filerna som är orsaken till felet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #239
    Registrerade
    Jan 2012
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Förlåt, men var bara tvungen och fråga om 500gb räcker lr bör man ha 1tb hört att spelen till xk3y tar rätt mkt plats!

  30. #240
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av aria1000 Visa Inlägg
    Förlåt, men var bara tvungen och fråga om 500gb räcker lr bör man ha 1tb hört att spelen till xk3y tar rätt mkt plats!
    spelen ligger på 8.5/8.7 GB för varje spel, på 500GB får du in cirka 55 spel
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 8 av 11 FörstaFörsta ... 678910 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Xk3y usb-dongeln
    By MrViffer in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2011-11-07, 08:13
  2. Stora allmänna Xk3y (X360key) tråden
    By palten2000 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 201
    Senaste inlägg: 2011-11-04, 14:41
  3. X360key
    By telgetok in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2011-04-28, 02:58
  4. Allmänna PSX SPEL
    By LUNARLUFIA1976 in forum Playstation - spelfrågor
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-03-04, 13:26
  5. Allmänna mjukvarufrågor XboX
    By kristian in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-11-13, 16:00

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •