Sida 2 av 11 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 311

Diskussion: Stora allmänna Xk3y (X360key) tråden

  1. #31
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Inte så farlig om man har en hårddisk som tar ström från USB, har man en hårddisk med extern ström kan det i väldigt sällsynta fall skada antingen Xk3y'n eller Xboxen...

    dae.bin är inte laglig att lägga ut egentligen, men vi får se hur vi löser den biten... borde gå att få tag på på något vänster utan att bryta massa lagar och skit... och utan att man JTAG:ar (reset glitchar) din konsoll och då läser ut just den filen samt dekrypterar den...
    dae.bin filen. finns det bara en version av filen eller blir det en ny version efter varje dashupdate?
    Last edited by Postal; 2011-10-14 at 21:28.

  2. #32
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    37
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Troligen är filerna på minneskortet korrupta, eller så kan det vara så att du fått en defekt Xk3y... testa att radera filerna på minneskortet och lägga in dom senaste som du finner på www.xk3y.com (regga ett konto och registrera din xk3y så kan du ladda hem updates, bara lägga filerna från det på minneskortet med din firmware) funkar det inte trots det skulle jag kolla så att du satt kablarna rätt och har du satt dom rätt får du lov att returnera xk3y'n till vart du nu köpte den och be om att få den utbytt...

    Köpte du den av oss kommer vi testa om det är något fel på den, isåfall byter vi ut den om vi har möjlighet till det, annars försöker vi hitta vad som är fel och fixa om det inte är något allt för stort problem
    Jag har registrerat och laddat hem de senaste filerna och jag har dubbelt kollat så att kablarna sitter rätt. jo jag har köpt den av er.
    jag vill gärna ha den utbytt, reparerad eller pengarna tillbaka kan skicka den på måndag

  3. #33
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Firmware 1.05 in beta testing.
    Posted on October 15th 2011

    Just a quick sneak peek what we have in store this time.

    Thumbnails are now added to the IsoMenu feature.

    To Use:
    Add a JPG to the directory where the game ISO resides, give it the same name as the ISO but with a jpg file extension. That JPG is shown in the XBox's Picture Library browser when the game is selected. A small white square is shown if there is no JPG

    More info on 1.05 soon to come!

    And yes, more stock is on the way...

    Dom är först med produkten och det tjänar dom på

  4. #34
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    37
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Inte så farlig om man har en hårddisk som tar ström från USB, har man en hårddisk med extern ström kan det i väldigt sällsynta fall skada antingen Xk3y'n eller Xboxen...

    dae.bin är inte laglig att lägga ut egentligen, men vi får se hur vi löser den biten... borde gå att få tag på på något vänster utan att bryta massa lagar och skit... och utan att man JTAG:ar (reset glitchar) din konsoll och då läser ut just den filen samt dekrypterar den...
    whaaat?
    Finns det en risk att jag kan pajja min 360 lr xk3y´n men externt strömförsörjande hdd?? Surt då måste jag köpa ny då =( (jävligt bra att du sa d)

    Och finns det en risk att ni måste j-tag:a min 360 bara för den filen? "behövde ju inte j-tag lr flashad enhet.." (Min e flashad dock...)

    Jag trodde det skulle räcka med att skicka in den, köpa xk3y:n och köra från extern disk ? (och betala för installation såklart) ...inte råd med j-tag oxå =(

    Tack för svaren!

  5. #35
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    37
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    Firmware 1.05 in beta testing.
    Posted on October 15th 2011

    Just a quick sneak peek what we have in store this time.

    Thumbnails are now added to the IsoMenu feature.

    To Use:
    Add a JPG to the directory where the game ISO resides, give it the same name as the ISO but with a jpg file extension. That JPG is shown in the XBox's Picture Library browser when the game is selected. A small white square is shown if there is no JPG

    More info on 1.05 soon to come!

    And yes, more stock is on the way...

    Dom är först med produkten och det tjänar dom på
    Nice! Släpper dom firmwares varje dag lr XD
    Med .jpg oxå e ju stort + ! =)

  6. #36
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Dåligt att dom inte har nån fungerande länk till manual på hemsidan. + information om dae.bin alltid är samma fil eller ändras efter en ny dashupdate kommer ut....

  7. #37
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    37
    Respekt
    17
    Den är köpt hos er hur ska jag föra för att skicka tillbaka till er då?
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Troligen är filerna på minneskortet korrupta, eller så kan det vara så att du fått en defekt Xk3y... testa att radera filerna på minneskortet och lägga in dom senaste som du finner på www.xk3y.com (regga ett konto och registrera din xk3y så kan du ladda hem updates, bara lägga filerna från det på minneskortet med din firmware) funkar det inte trots det skulle jag kolla så att du satt kablarna rätt och har du satt dom rätt får du lov att returnera xk3y'n till vart du nu köpte den och be om att få den utbytt...

    Köpte du den av oss kommer vi testa om det är något fel på den, isåfall byter vi ut den om vi har möjlighet till det, annars försöker vi hitta vad som är fel och fixa om det inte är något allt för stort problem

  8. #38
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av sinnesskill Visa Inlägg
    whaaat?
    Finns det en risk att jag kan pajja min 360 lr xk3y´n men externt strömförsörjande hdd?? Surt då måste jag köpa ny då =( (jävligt bra att du sa d)

    Och finns det en risk att ni måste j-tag:a min 360 bara för den filen? "behövde ju inte j-tag lr flashad enhet.." (Min e flashad dock...)

    Jag trodde det skulle räcka med att skicka in den, köpa xk3y:n och köra från extern disk ? (och betala för installation såklart) ...inte råd med j-tag oxå =(

    Tack för svaren!
    Bara om du rycker ur och sätter i den medans xk3y'n är igång...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #39
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av sinnesskill Visa Inlägg
    whaaat?
    Finns det en risk att jag kan pajja min 360 lr xk3y´n men externt strömförsörjande hdd?? Surt då måste jag köpa ny då =( (jävligt bra att du sa d)

    Och finns det en risk att ni måste j-tag:a min 360 bara för den filen? "behövde ju inte j-tag lr flashad enhet.." (Min e flashad dock...)

    Jag trodde det skulle räcka med att skicka in den, köpa xk3y:n och köra från extern disk ? (och betala för installation såklart) ...inte råd med j-tag oxå =(

    Tack för svaren!
    Vi får fundera ut en lösning för hur man kan få tag på den filen utan det, det är som sagt inte ett krav att det är just DIN dae.bin, det kan vara vem som helst som tagit sin och lagt upp, bara den är dekrypterad, och för att dekryptera den måste man ha sin CPUKey som man bara får fram o man glitchar
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #40
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    42
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    Dåligt att dom inte har nån fungerande länk till manual på hemsidan. + information om dae.bin alltid är samma fil eller ändras efter en ny dashupdate kommer ut....
    Dae.bin updateras inte alltid i samband med en ny dashboard. Bara om det tillkommer nya ap checkar. Men det brukar inte vara nåt problem. folk är snabba att meddela detta samt dela med sig av den.
    Sen vad jag har läst så kommer troligtvis xk3y implementera dessa kontroller i en ny fw så man "slipper" dae.bin.

  11. #41
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    dae.bin filen. finns det bara en version av filen eller blir det en ny version efter varje dashupdate?
    När det kommer nya AP25 tabeller är det dae.bin som uppdaterats
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #42
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    37
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Bara om du rycker ur och sätter i den medans xk3y'n är igång...
    Jaha *pust* XD Vad skönt! Det gör man ju inte....

    Tack för d!

  13. #43
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    37
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Vi får fundera ut en lösning för hur man kan få tag på den filen utan det, det är som sagt inte ett krav att det är just DIN dae.bin, det kan vara vem som helst som tagit sin och lagt upp, bara den är dekrypterad, och för att dekryptera den måste man ha sin CPUKey som man bara får fram o man glitchar
    ...och glitcha hade med j-tag o göra? Nu känns det lite surt att jag i ren lycka hastigt tryckte på köp xk3y om jag nu måste vela m den. Jag fick nått svar tidigare om att "det är bara att köra" när jag väl får hem den. Och att uppdatera själv hemma med usb/hdd skulle vara enkelt. Så efter det va de ju solklart köp! Men som sagt, känns sådär om jag måste hosta upp ännu mer för "onödiga" moddar...

    Tack för svar!

  14. #44
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av sinnesskill Visa Inlägg
    ...och glitcha hade med j-tag o göra? Nu känns det lite surt att jag i ren lycka hastigt tryckte på köp xk3y om jag nu måste vela m den. Jag fick nått svar tidigare om att "det är bara att köra" när jag väl får hem den. Och att uppdatera själv hemma med usb/hdd skulle vara enkelt. Så efter det va de ju solklart köp! Men som sagt, känns sådär om jag måste hosta upp ännu mer för "onödiga" moddar...

    Tack för svar!
    Du lär kunna hitta den på trackers annars, där är det ganska vanligt att den här typen av filer dyker upp

    och det är bara AP25/XGD3 spel som behöver DAE.bin, kommer troligen gå med patchade versioner också (firmware patchade)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #45
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    37
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du lär kunna hitta den på trackers annars, där är det ganska vanligt att den här typen av filer dyker upp

    och det är bara AP25/XGD3 spel som behöver DAE.bin, kommer troligen gå med patchade versioner också (firmware patchade)
    Jag hänger inte riktigt med hur den här filen spelar roll XD
    Är det till spelen eller till xk3y:n ?
    Tänkte om du menar att man pachar dom e abgx360 ? Eller är det till xk3y:n en fil man lägger in på den ?

    Är det troligt att det kommer en t.ex. 1.06 firmware till xk3y:n som gör att denna fil inte behövs?
    (vill veta om jag kan lira när jag får tillbaka boxen lr inte...)
    Jag har några goa trackers "in my disposal" så d e ju coolt isf, förutom att jag inte vill j-tag:a / glitcha / krångla, lr vad man nu ska kalla det
    Tack!

  16. #46
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av sinnesskill Visa Inlägg
    Jag hänger inte riktigt med hur den här filen spelar roll XD
    Är det till spelen eller till xk3y:n ?
    Tänkte om du menar att man pachar dom e abgx360 ? Eller är det till xk3y:n en fil man lägger in på den ?

    Är det troligt att det kommer en t.ex. 1.06 firmware till xk3y:n som gör att denna fil inte behövs?
    (vill veta om jag kan lira när jag får tillbaka boxen lr inte...)
    Jag har några goa trackers "in my disposal" så d e ju coolt isf, förutom att jag inte vill j-tag:a / glitcha / krångla, lr vad man nu ska kalla det
    Tack!
    Det är en fil till xk3y'n, nej det är inte troligt att det kommer en firmware som inte behöver den här filen... den här filen är till för att slippa uppdatera konstant

    Du måste inte själv glitcha och ha dig för att få fram den, det är snarare att NÅGON måste glitcha för att få CPUKey att decryptera sin "donor" dae.bin så att DU kan njuta av spelen

    Du kommer kunna spela alla spel som inte har AP25 och inte är XGD3 spel oavsett om du har dae.bin eller ej, det är troligt att ABGX360 kommer gå att använda istället för DAE.bin också, jag vet t.ex. att AP25 spelen som redan finns idag går att spela utan dae.bin om du patchat dom i ABGX360, detta funkar dock INTE med XGD3 spelen då ABGX360 inte stödjer det ännu, nu vet jag också att det finns releaser av XGD3 spelen som är färdig patchade, dock inte kunnat testa dom ännu... får ta och göra det sen ngn dag
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #47
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    37
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det är en fil till xk3y'n, nej det är inte troligt att det kommer en firmware som inte behöver den här filen... den här filen är till för att slippa uppdatera konstant

    Du måste inte själv glitcha och ha dig för att få fram den, det är snarare att NÅGON måste glitcha för att få CPUKey att decryptera sin "donor" dae.bin så att DU kan njuta av spelen

    Du kommer kunna spela alla spel som inte har AP25 och inte är XGD3 spel oavsett om du har dae.bin eller ej, det är troligt att ABGX360 kommer gå att använda istället för DAE.bin också, jag vet t.ex. att AP25 spelen som redan finns idag går att spela utan dae.bin om du patchat dom i ABGX360, detta funkar dock INTE med XGD3 spelen då ABGX360 inte stödjer det ännu, nu vet jag också att det finns releaser av XGD3 spelen som är färdig patchade, dock inte kunnat testa dom ännu... får ta och göra det sen ngn dag
    Tack för ett enastående svar! =)

    Haha det är ju såklart därför jag kunnat köra alla AP25 spel då, för jag har ju alltid kört alla spel genom abgx360 innan bränning...

    Jag hittade via x360keyforum en mail dit man kunde maila och få senaste filen som autosvar. Dock stod det att man behöver dashboard 2.0.13599 till just den filen. Hade man lägre dashboard så skulle man uppgradera och har man högre så skulle man invänta till dom fixat den senaste filen... Jag har dashboard 2.0.12625.0 så jag behöver en upgrade om jag ska kunna använda den. Men detta är en lösning va? Uppgradera dashboarden, är det något ni gör i samband med installationen av min xk3y ?

    TACK!

  18. #48
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    102
    Respekt
    18
    har ni helt tomt på lager vad gäller denna eller finns det någon kvar? kan komma förbi idag!

  19. #49
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av berget Visa Inlägg
    har ni helt tomt på lager vad gäller denna eller finns det någon kvar? kan komma förbi idag!
    Vi har fler bokningar än xk3y...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  20. #50
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    om man köper en ny slim är det hitachi dvd i dom flesta eller??

  21. #51
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Jag har en slim 4gb med x3key om nån vill ha så PM.

  22. #52
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av palten2000 Visa Inlägg
    om man köper en ny slim är det hitachi dvd i dom flesta eller??
    nah, dom flesta har liteon...

    hitachi har jag stött på totalt 5st i slim nu av flera hundra
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #53
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    nah, dom flesta har liteon...

    hitachi har jag stött på totalt 5st i slim nu av flera hundra
    Det är för att vi stoppar dom redan i kassan, jag hade kunder både i fredags och lördags med Hitachi!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  24. #54
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Det är för att vi stoppar dom redan i kassan, jag hade kunder både i fredags och lördags med Hitachi!
    ok kan man se utan att öppna dom om dom har Hitachi?

  25. #55
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av palten2000 Visa Inlägg
    ok kan man se utan att öppna dom om dom har Hitachi?
    Tryck eject, kolla på släden. Hitachi har ett "hack" i hålet i släden.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  26. #56
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av palten2000 Visa Inlägg
    ok kan man se utan att öppna dom om dom har Hitachi?
    Ja, du ser det på trayen http://www.psxcare.com/images/slimdrives.png
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #57
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    Ok tack för hjälpen

  28. #58
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    82
    Respekt
    18
    Läst på diverse forum om att micro-usb kabeln har sjukt låg kvalite och glappar. Man skulle tydligen behöva skala bort lite av dosan för att den ska sitta bättre. Är det något ni har märkt?

  29. #59
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Bungalow Visa Inlägg
    Läst på diverse forum om att micro-usb kabeln har sjukt låg kvalite och glappar. Man skulle tydligen behöva skala bort lite av dosan för att den ska sitta bättre. Är det något ni har märkt?
    Ja, den har rätt kass kvalité men... inte alltid just den som är orsaken till problemet, ibland är det också dosan som glappar...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #60
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    82
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Ja, den har rätt kass kvalité men... inte alltid just den som är orsaken till problemet, ibland är det också dosan som glappar...
    Blir allt mer osäker på installationen av xk3y...tänkte börja med att försöka installera den själv efter jag hämtat den hos er, men kan man komma till er och få den monterad (för 350kr?) ifall man känner att det inte kommer gå vägen?
    Last edited by Bungalow; 2011-10-17 at 23:30.

Sida 2 av 11 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Xk3y usb-dongeln
    By MrViffer in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2011-11-07, 08:13
  2. Stora allmänna Xk3y (X360key) tråden
    By palten2000 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 201
    Senaste inlägg: 2011-11-04, 14:41
  3. X360key
    By telgetok in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2011-04-28, 02:58
  4. Allmänna PSX SPEL
    By LUNARLUFIA1976 in forum Playstation - spelfrågor
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-03-04, 13:26
  5. Allmänna mjukvarufrågor XboX
    By kristian in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-11-13, 16:00

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •