Sida 5 av 11 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Visar resultat 121 till 150 av 311

Diskussion: Stora allmänna Xk3y (X360key) tråden

  1. #121
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    UPPDATERA INTE TILL 1.06 - avvakta lite, jag googlade runt lite och massor av xk3y användare får E66 = måste öppna boxen och lägga filerna direkt på minneskortet. Vi har redan fått in 2st boxar med detta problem i butiken, vill helst inte se fler i onödan...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #122
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Från ett annat forum:

    everyone having a problem with updating via usb/hdd...


    you have to delete the .trashbin or whatever it is, can't remember, files that came with the stock sd card. delete that folder entirely, and your xkey will update via usb/hdd with no problem
    Vi kommer testa lite själva på måndag.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #123
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Och innan alla sätter igång och uppdaterar hejvilt - vi kommer att debitera 200:- för "tjockboxar" och 350:- för "slimboxar" för att plocka isär boxen, uppdatera xk3y, sätta ihop boxen, testa att det fungerar. Läs på och gör rätt, vi har alldeles för mycket att göra i butiken för att snabbt kunna hjälpa till just nu :-)
    "Läs på och gör rätt", nu är jag inte nån newbie inom området precis, men jag tror mig veta hur du tänkte (no worries). Jag tror att vi istället ska utföra en varning för uppdatering till 10.6.

  4. #124
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Dom måste fixa detta problem med uppdateringarna. 1 Ha en sladd till ut från xkey chipet som går utanför xboxen till nån SD adapter där sd kortet sitter. 2 Varför inte bara ha sd kortet i dosan ? Jag har 1.04 och vågar inte uppdatera för att jag vill inte öppna min 360 igen. Sålänge spelen startar nu är man nöjd med det är synd om dom som får problem och dom är många.

  5. #125
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    Varför inte bara ha sd kortet i dosan ?
    Det beror på att den isåfall inte funkar alls när du inte har dosan i...

    Men ja, dom kunde ha gjort en bättre lösning helt klart, t.ex. kunde dom gjort så man kunde koppla in den i datorn för att uppdatera, eller lösa problemet... det borde inte vara så svårt för dom att göra egentligen men men...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #126
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det beror på att den isåfall inte funkar alls när du inte har dosan i...

    Men ja, dom kunde ha gjort en bättre lösning helt klart, t.ex. kunde dom gjort så man kunde koppla in den i datorn för att uppdatera, eller lösa problemet... det borde inte vara så svårt för dom att göra egentligen men men...
    Det är ju en bra produkt dom har. Behöver bara fixa små problemen. Sen hur bra den är får vi se efter nya dash 18 nov har jag för mig...

  7. #127
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    UPPDATERA INTE TILL 1.06 - avvakta lite, jag googlade runt lite och massor av xk3y användare får E66 = måste öppna boxen och lägga filerna direkt på minneskortet. Vi har redan fått in 2st boxar med detta problem i butiken, vill helst inte se fler i onödan...
    Bra, nu framgår det med all tydlighet att man bör undvika 1.06 tillsvidare. Jag har precis fått mitt 360 Xk3y så jag känner föga för att öppna den och förlora garantin. Blir nog till att lämna in den imorgon istället.

  8. #128
    Registrerade
    Oct 2011
    Inlägg
    61
    Respekt
    13
    Jag har också köpt en xk3y och börjar fundera nu om det var dumt. Har ej öppnat den...

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

  9. #129
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av wartech Visa Inlägg
    Jag har också köpt en xk3y och börjar fundera nu om det var dumt. Har ej öppnat den...

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    XK3y i sig fungerar alldeles utmärkt. Däremot skall man inte kasta sig över varenda dagsfärsk firmwareuppdatering till den, åtminstonde inte om man inte är bekväm med att skruva isär xboxen ibland ifall uppdateringen av någon anledning avbryts innan den är färdig.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #130
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Kontrollera USB huben?

    Hej!

    Jag undrar om inte min xkey hub är sönder.

    Kan man kontrollera det på något sätt?

    Boxen bootar fint och eject osv kommer upp. Dock ingen kontakt med LCD displayen eller HDD.

    Om jag kopplar PC USB - USB Micro B kabel - LCD så får jag upp xkey logon på skärmen.

    Kan jag koppla PC USB - xkey HUB - USB Micro B - LCD för att se om huben är felet? Ska logan lysa upp då?

    Vore snällt om någon kunde testa! =)

    -R

  11. #131
    Registrerade
    Oct 2011
    Från
    Linköping
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Hej jag har precis fått min xbox med monterad xk3y men när jag trycker open sedan close så kommer det inte upp någon mixed media disk inte heller finns det någon drive på video, picture library osv. Provade även med mini usb men det visades bara en logo och inget hände.

    Vad gör jag fel eller vad kan vara fel?
    Last edited by Phoenician; 2011-10-31 at 19:47.

  12. #132
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Phoenician: verkar som din usb disk inte detekteras. Jag fick samma problem när jag använde en usb disk utan extern matning. Byte till disk med extern matning då funkar det.

  13. #133
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av -richie- Visa Inlägg
    Hej!

    Jag undrar om inte min xkey hub är sönder.

    Kan man kontrollera det på något sätt?

    Boxen bootar fint och eject osv kommer upp. Dock ingen kontakt med LCD displayen eller HDD.

    Om jag kopplar PC USB - USB Micro B kabel - LCD så får jag upp xkey logon på skärmen.

    Kan jag koppla PC USB - xkey HUB - USB Micro B - LCD för att se om huben är felet? Ska logan lysa upp då?

    Vore snällt om någon kunde testa! =)


    -R
    Förstår inte riktigt varför du kopplar in datorn i det hela, men xk3y logo ska synas bara enheten får ström, när den väl får redig data från xk3y'n ska den skifta till detta istället (meny systemet)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #134
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    37
    Respekt
    16
    Tjena!
    Jag fick tillbaka min 360 med installerad kx3y idag, ifrån er. Jag satte fast flatkabeln i USB-kontakten och pluggade in min WD 2 TB USB 3.0 NTFS HDD i den. Startade xboxen och trycker på A-knappen och kommer inte till det viktiga steget "mixed media disc".... Det var surt tänkte jag, forskat runt ett par timmar nu och det enda jag kommer fram till är att folk tycker jag ska skapa en text-fil och döpa den till "xk3y.cfg" (istället för ***.txt) och i denna ska det stå "ISOMENU=Y". Är det riktigt? Bara göra så?

    Jag hade tänkt att INTE använda själva "remoten" utan det verka gött med isomenyn, men om jag nu måste lägga till den "text-fil" så behöver jag ju springa iväg o köpa en microusb -> usb kabel för att kunna plugga in remoten emellan för att kunna se att den faktiskt uppdaterar, dumt o dra ur hdd om den faktiskt inte e klar, har jag hört/läst.

    Min första tanke var, ligger inte redan texten "ISOMENU=Y" med i .cfg filen på SD kortet? Då ni gjort detta så nyligen och uppdaterat min dash och allt. Om .cfg filen redan är uppdaterad och fin, vad gör jag då??

    Tacksam för snabbt svar! (har ju väntat likt en liten pojke till jul efter detta) =)

  15. #135
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av sinnesskill Visa Inlägg
    Tjena!
    Jag fick tillbaka min 360 med installerad kx3y idag, ifrån er. Jag satte fast flatkabeln i USB-kontakten och pluggade in min WD 2 TB USB 3.0 NTFS HDD i den. Startade xboxen och trycker på A-knappen och kommer inte till det viktiga steget "mixed media disc".... Det var surt tänkte jag, forskat runt ett par timmar nu och det enda jag kommer fram till är att folk tycker jag ska skapa en text-fil och döpa den till "xk3y.cfg" (istället för ***.txt) och i denna ska det stå "ISOMENU=Y". Är det riktigt? Bara göra så?

    Jag hade tänkt att INTE använda själva "remoten" utan det verka gött med isomenyn, men om jag nu måste lägga till den "text-fil" så behöver jag ju springa iväg o köpa en microusb -> usb kabel för att kunna plugga in remoten emellan för att kunna se att den faktiskt uppdaterar, dumt o dra ur hdd om den faktiskt inte e klar, har jag hört/läst.

    Min första tanke var, ligger inte redan texten "ISOMENU=Y" med i .cfg filen på SD kortet? Då ni gjort detta så nyligen och uppdaterat min dash och allt. Om .cfg filen redan är uppdaterad och fin, vad gör jag då??

    Tacksam för snabbt svar! (har ju väntat likt en liten pojke till jul efter detta) =)
    CFG filen ligger på SD kortet, och det är redan inställt så... det är mer att xk3y'n inte kan hantera din disk som orsakar problemet... koppla gärna in disken med en Micro USB -> USB kabel in i dosan för att se vad som händer...

    På hårddisken ska det ligga följande mappstruktur:

    x:\games\spel.iso
    x:\games\action\spel.iso

    alltså, x:\games\ är minimum, resten spelar ingen roll... och det SKA vara små bokstäver
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #136
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    37
    Respekt
    16
    Tack för snabbt svar!
    Ja mappstrukturen har jag koll på, det var helgens uppgift :-)
    Så xk3y'n bara ogillar min disk? Hmm. Ja köper en sån kabel imorrn så får vi se, läste nyss om det där men WD skulle tydligen inte vara några problem, heller inte usb 3.0. Men någonstans minns jag mig ha läst att antalet spel kan bråka? Någon/några fick tydligen xk3y'n att hitta hdd'n när dom hade typ 25 iso's men inte fler. Jag la ju in 80+ iso's i helgen med tillhörande .jpg (219x300) hämtade från Xbox.com. Min WD e helt ny och formaterad innan jag lade över alla filer.

    Tack för svar!

  17. #137
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Har du lagt dom 80 spelen i samma mapp eller i flera mappar?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #138
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Börja med ETT spel i taget, och städa upp filnamnen så att det är mer som "mittspel.iso" och inte "blabla_knäckargrupp_l1t3k0nst1g4t3ck3n_ÅÄÖåäö_jät telångt_onödigt_filnamn.iso"
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #139
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Förstår inte riktigt varför du kopplar in datorn i det hela, men xk3y logo ska synas bara enheten får ström, när den väl får redig data från xk3y'n ska den skifta till detta istället (meny systemet)
    Felsökning.... var inte helt säker på ifall man behövde FFC kabeln också. I så fall kunde det ju vara den/dom som var sönder.

    Får ingen xkey loga i LCD när den är kopplad via boxen-hub-micro-lcd och ej heller pc-hub-micro-lcd. Logan lyser på pc-micro-lcd.

    Då kan man lugnt att säga att den är sönder?
    Last edited by -richie-; 2011-11-01 at 08:50.

  20. #140
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av -richie- Visa Inlägg
    Felsökning.... var inte helt säker på ifall man behövde FFC kabeln också. I så fall kunde det ju vara den/dom som var sönder.

    Får ingen xkey loga i LCD när den är kopplad via boxen-hub-micro-lcd och ej heller pc-hub-micro-lcd. Logan lyser på pc-micro-lcd.

    Då kan man lugnt att säga att den är sönder?
    Nej, du kan lungt säga att den inte får ström från konsollen, ta bort PC'n ur leken, den hjälper dig inte mycket med felsökningen här eftersom du i vilket fall som helst inte komer utnyttja den, ja, du måste ha FFC kabeln (flat kabeln) med version 1.1... annars får du inte ut några signaler från XK3Y'n den sitter bara och gör ingenting... kolla att du satt den rätt? prova att koppla in USB dongel/hub whatever you want to call it till USB port på konsollen, vi brukar använda den där bak. kolla även att du satt kablarna rätt, har du satt ström kabeln för konsollen på den inre kontakten är det där felet ligger, annars är det rätt med den...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #141
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    63
    Respekt
    17
    Hur säkert ska man anta att Pass-through-läget är vid uppkoppling mot Live om man t.ex. kör originalspel (eller säkerhetskopierat spel?) mot Live eller bara kopplar upp sig för att ladda ner ett demo eller nått.

    De enda som kan skada vår demokrati är vi själva.

  22. #142
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Nej, du kan lungt säga att den inte får ström från konsollen, ta bort PC'n ur leken, den hjälper dig inte mycket med felsökningen här eftersom du i vilket fall som helst inte komer utnyttja den, ja, du måste ha FFC kabeln (flat kabeln) med version 1.1... annars får du inte ut några signaler från XK3Y'n den sitter bara och gör ingenting... kolla att du satt den rätt? prova att koppla in USB dongel/hub whatever you want to call it till USB port på konsollen, vi brukar använda den där bak. kolla även att du satt kablarna rätt, har du satt ström kabeln för konsollen på den inre kontakten är det där felet ligger, annars är det rätt med den...
    Tack för svar!

    Jo, kablarna ser rätt ut. 360 bootar snällt och Open/Close tray kan jag göra.

    Provat dongel både bak(kort ffc) och fram(lång fcc) utan resultat. Ingen xkey logo i LCD.

    Tar jag däremot och kopplar LCD direkt (via micro usb-b) till 360 portarna utan dongel får jag xkey logon i LCD. Så ström från 360 portarna får jag.

    FFC är väl styrsignaler endast(?) så jag förväntar mig inte mer än logon men efter som jag inte får ens det när det går via dongeln blir jag misstänksam.

    Om man kopplar via dongel utan FFC till 360 så får man alltså ingen loga? Gjorde antagandet att man skulle får det eftersom LCD egentligen inte behövs. Antagande är ajabaja?

  23. #143
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du ska få logo bara modulen får ström... har du lust att ta bild på hur du kopplat in det hela?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #144
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du ska få logo bara modulen får ström... har du lust att ta bild på hur du kopplat in det hela?
    Såklart.

    photo.JPG

  25. #145
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Fruktmoasen Visa Inlägg
    Hur säkert ska man anta att Pass-through-läget är vid uppkoppling mot Live om man t.ex. kör originalspel (eller säkerhetskopierat spel?) mot Live eller bara kopplar upp sig för att ladda ner ett demo eller nått.
    Det är väldigt troligt att Xboxens mjukvara inte kan differentiera en Xk3y-bestyckad box i passthroughläge från en stockbox. Dock ska du vara på det klara med att om boxen detectar Xk3y:en när du kör den i normalläge offline, så blir du säkerligen flaggad, och därmed bannad nästa gång du kopplar upp.

  26. #146
    Registrerade
    Oct 2011
    Från
    Linköping
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Jag har också WD 2TB helt ny kan ju finnas någon koppling där. Den är NTFS iallafall som jag tror den ska vara. Har provat med och utan mappar och med bara ett spel - flera spel. Med och utan dosan med mini usb. Sen har jag provat med ett vanligt usb på 8gb.
    Last edited by Phoenician; 2011-11-01 at 16:27.

  27. #147
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    37
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Har du lagt dom 80 spelen i samma mapp eller i flera mappar?
    Jag har lagt mina 88 iso filer i 20st mappar i bokstavsordning, A-W.... Köpte en Micro usb -> usb tidigare idag så skall testa att plugga in remoten när dotter somnat.

  28. #148
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    37
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Börja med ETT spel i taget, och städa upp filnamnen så att det är mer som "mittspel.iso" och inte "blabla_knäckargrupp_l1t3k0nst1g4t3ck3n_ÅÄÖåäö_jät telångt_onödigt_filnamn.iso"
    Tjena! Jag har "rena" filnamn, endast spelnamnet lixom. ex FIFA.12.iso, Castlevania.Lords.of.Shadows.iso

  29. #149
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    37
    Respekt
    16
    Nu flyttar jag tillbaka isofilerna från hdd´n för o testa med färre spel... 4,5 h kvar weiii... Behåller 19 och testar med och utan remoten sen och ser vad som händer...

  30. #150
    Registrerade
    Oct 2011
    Från
    Linköping
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Blir intressant och se om det funkar för dig sinnesskill jag har provat med 1 spel till och med , men det funkade inte heller. Men din hårdisk lyser upp också? det gör min iallafall , Har däremot inte inte 3.0 utan 2.0. Tror inte det kan bero på att hårdisken är för stor men läste att man kunde göra 2 partitioner 1tb+1tb , det har jag inte gjort än iallafall.
    Last edited by Phoenician; 2011-11-01 at 20:12.

Sida 5 av 11 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Xk3y usb-dongeln
    By MrViffer in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2011-11-07, 08:13
  2. Stora allmänna Xk3y (X360key) tråden
    By palten2000 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 201
    Senaste inlägg: 2011-11-04, 14:41
  3. X360key
    By telgetok in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2011-04-28, 02:58
  4. Allmänna PSX SPEL
    By LUNARLUFIA1976 in forum Playstation - spelfrågor
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-03-04, 13:26
  5. Allmänna mjukvarufrågor XboX
    By kristian in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-11-13, 16:00

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •