Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: Det här såg jag inte komma...

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17

    Det här såg jag inte komma...

    ...så nu räcker det alltså snart inte med custom firmware i din Xbox 360 utan även custom firmware för din DVD-brännare för att kunna göra "100 %" bckups av XGD3 spel.

    Kod:
    C4E’s iXtreme Burner Max in association with Team Jungle & Team Xecuter
    
    As you may or may not be aware, the new XGD3 format has a larger capacity than a standard DVD+R DL disc so it has become virtually impossible to make a 100% backup of the disc.
    
    They said it was impossible. They said that CFW was finished. They were wrong.
    
    C4E presents yet another world first to the Xbox scene, the iXtreme DVD Burner FW which now increases the capacity of a standard dual layer DVD+R DL to a FULL 8.7GB !
    
    Features:
    
    100% Customized burner firmware – never been done before !
    Full 8.7GB 100% Backups on standard Dual Layer DVD+R DL
    Flashable via Jungle Flasher (Upcoming Version)
    No IMGBurn Errors
    No CIV errors
    Passes all current checks
    Requirements:
    
    Verbatim Dual Layer DVD+R DL Compatible only at this time
    ********** SATA DVD Burner
    Note: The model of the DVD Burner will be announced shortly. There are several different versions of this model and we want to make sure that each one can be patched before we tell you to go out and buy.
    
    We are so far supporting 4 different versions of this drive, we want to make sure we can cover as many as possible.
    
    There are LOTS of this particular drive available and the RRP is less than $25 USD. On the bright side At least everyone will be forced to upgrade to a decent burner now 
    
    Testing is fully underway. The current LT+ 2.0 requires no update (except Samung which will require a small change). As an example we bought the troublesome Forza4 (doesn’t work with previous burning method – failed various checks), ripped to a backup using 0800 v3 and burned using the new iXtreme Burner Max and have been playing with it on XBL for several hours with the same LT+ 2.0 that was released last week.
    
    Coming very soon to a burner near you

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Allt för att få in pengar. c4ev vet vad han gör. Först ska du ha ett connectivity kit sen plötsligt behöver du x360usb pro för att läsa ut din OFW från 0272 om du tidigare kört med via. Nu kommer ett nytt connectivity kit snart och det ryktas om x360 USB pro2.
    Man kan ju göra ett allt i ett grej men det tjänar man inga pengar på

    Får bli en x3key för mig men först måste jag tydligen ha USB pro nu när via inte fungerar för bra fast jag har flashat min 9504 med det tidigare.....

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    Allt för att få in pengar. c4ev vet vad han gör. Först ska du ha ett connectivity kit sen plötsligt behöver du x360usb pro för att läsa ut din OFW från 0272 om du tidigare kört med via. Nu kommer ett nytt connectivity kit snart och det ryktas om x360 USB pro2.
    Man kan ju göra ett allt i ett grej men det tjänar man inga pengar på

    Får bli en x3key för mig men först måste jag tydligen ha USB pro nu när via inte fungerar för bra fast jag har flashat min 9504 med det tidigare.....
    Vadå allt för att tjäna pengar ?? Du betalar ingenting för firmwaren, du kan lätt välja att köpa ett Maximus kit istället, eller bygga det själv... x360USBPro är bara ett exempel på en produkt som funkar, det är för övrigt inte C4EVA som såg till att 0272 kom, det är Microsoft...

    Att dom släpper nytt Connectivity kit är inte för att du MÅSTE köpa just det, det är för att utveckla grejerna så det funkar bättre, helt enkelt...

    Sen att han gör en custom DVD brännar firmware också, det är för att Microsoft gjort ett nytt skivformat som är STÖRRE än standard DVD+R DL skivorna som finns idag...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    dragonslayer Guest
    jag fattar inte varför alla snöat in på x3key
    ODDE:
    Optical Disk Drive Emulator
    Det har på senare tid kommit utrustning som kan bytas ut mot ODD. (ej släppta ännu)
    Dessa gör så att du kan spela från USB/ESATA hårddisk. några exempel på utrustning:
    xK3y - x360key - http://www.x360key.com/
    Boxzii - http://www.boxzii.com/
    Wasabi x360 - http://www.wasabi360.com/
    XODE Jukebox - http://www.xodejukebox.com/

    Wasabi x360 är den bästa lösningen (samma pris)

    Jag tror dock inte att c4e eller team xecuter tjänar något på brännar firmwaren... (ifall dom inte lyckats köpa upp alla av det märket)

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    dragon, lust att förklara lite varför wasabi x360 är den bästa lösningen?

    jag funderar på att skaffa xk3y men har de senaste dagarna börjar fundera på vad som egentligen är bäst av dessa olika som du presenterar..

    vad jag sett så är väl den stora skillnaden mellan xk3y å wasabi hur man väljer spel? installation etc är väl snarlikt, och de båda verkar klara samma sak?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av HockeySteffe Visa Inlägg
    dragon, lust att förklara lite varför wasabi x360 är den bästa lösningen?

    jag funderar på att skaffa xk3y men har de senaste dagarna börjar fundera på vad som egentligen är bäst av dessa olika som du presenterar..

    vad jag sett så är väl den stora skillnaden mellan xk3y å wasabi hur man väljer spel? installation etc är väl snarlikt, och de båda verkar klara samma sak?
    Wasabi byter du spel med hjälp av DVD menyn på xboxen istället för att ha en liten display, därav dragonslayer tycker den är bäst, jag kan änsålänge inte säga att den på något vis är bättre än xk3y, men den funktionen är jue otroligt bra... när jag kunnat testa den också kan jag avgöra vilken jag tycker är bäst tror inte dragonslayer kunnat testa båda dessa ännu? men i teori'n är wasabi'n bättre
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    15
    klart c4eve och xecuter / Maximus har ett samarbete, finns inte en chans att han sitter och jobbar häcken av sig gratis Någon hake är det, det måste ju ta minst halva tiden av hans liv och det gör han gratis? Ofta

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av radical2005 Visa Inlägg
    klart c4eve och xecuter / Maximus har ett samarbete, finns inte en chans att han sitter och jobbar häcken av sig gratis Någon hake är det, det måste ju ta minst halva tiden av hans liv och det gör han gratis? Ofta
    Precis som alla andra hackers, du tror väl inte utvecklarna av CFW på PS3/PSP tjänar något på det? och utvecklarna av Emulator portar och skit? alla andra devs som släpper grejer gratis?? det tar tid för dom också...

    Nej, dom samarbetar inte för att tjäna pengar på det hela, dom samarbetar för att det ska funka bra, visst Team Xecuter har sponsrat C4Eva, men jag tvivlar på att han gör brännings mjukvaran för att Xecuter/Maximus ska tjäna pengar på dig...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    måste vara blind :/ men nån som vet om när wasabi kommer lanseras? är det långt fram i tiden så blir de nog en xk3y av er nästa vecka (ska bara orka skicka in den :P)
    Last edited by HockeySteffe; 2011-10-17 at 09:31.

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    x3key kommer med ny FW som gör att den blir ett meny system som wassabi där man kan välja spel med handk.

    The 1.04 firmware beta is now being tested, and will soon be publicly available. It adds one major feature and a number of fixes:

    - isoMenu system
    - Fixed Hitachi 78/79 & XGD3
    - Fixed Samsung & XGD3 (thanks to morph0 and others)
    - Increased AP25 failure grace period
    - Implemented MenuIso menu system
    - Changed behavior when an ISO is selected and tray is closed. ISO is now queued until tray opens
    - Added Mount point count to main menu
    - Added xkey.cfg file

    On popular demand we have added the IsoMenu feature. It implements a Mixed Media style menu system. Xk3y generates a virtual ISO in memory that represents the USB Mass Storage devices attached to your Xk3y. You can then navigate the menu and launch games with the Xbox joypad.

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Sweet, ja då tappar Wasabi andelar av marknaden vi får väl se vilken som blir bäst sen när vi väl får in dom, med detta blir dom mer eller mindre likvärdiga, XK3Y ska vara livesäker, det är inte wasabi ännu så där har XK3Y en fördel
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Sundsvall, Sweden, Sweden
    Inlägg
    44
    Respekt
    20
    jag är lite brydd över C4E’s iXtreme Burner Max för jag har bränt xgd3 med clonecd och inte fått nå errors alls och dom funkar å kopa in till hdd på xboxen så om den inte är 100% vad är det då han inte bränner när man bränner ut en xgd3?

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Orcman Visa Inlägg
    jag är lite brydd över C4E’s iXtreme Burner Max för jag har bränt xgd3 med clonecd och inte fått nå errors alls och dom funkar å kopa in till hdd på xboxen så om den inte är 100% vad är det då han inte bränner när man bränner ut en xgd3?
    innersta lagret på skivan, det är ingen direkt speldata som ligger där
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    x3key kommer med ny FW som gör att den blir ett meny system som wassabi där man kan välja spel med handk.

    The 1.04 firmware beta is now being tested, and will soon be publicly available. It adds one major feature and a number of fixes:

    - isoMenu system
    - Fixed Hitachi 78/79 & XGD3
    - Fixed Samsung & XGD3 (thanks to morph0 and others)
    - Increased AP25 failure grace period
    - Implemented MenuIso menu system
    - Changed behavior when an ISO is selected and tray is closed. ISO is now queued until tray opens
    - Added Mount point count to main menu
    - Added xkey.cfg file

    On popular demand we have added the IsoMenu feature. It implements a Mixed Media style menu system. Xk3y generates a virtual ISO in memory that represents the USB Mass Storage devices attached to your Xk3y. You can then navigate the menu and launch games with the Xbox joypad.
    och nu var den släppt http://www.xk3y.com/news/xk3y-firmware-v104-released
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    visst Team Xecuter har sponsrat C4Eva
    Precis det jag menar, inte tror jag som sponsrade han med 500 spänn Killen behöver inget vanligt jobb förutom detta

    Ingen jobbar gratis, så är det Nåväl, ha en trevlig helg

  16. #16
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    49
    Respekt
    15
    Vad blir skillnaden på det ovan jämfört med följande "mini-guide"? Är det att slippa felmeddelanden etc?
    För om jag förstått det rätt så kan man redan nu bränna xgd3 spel med imgburn enl följande saxat från xecuter forumen:

    INSTRUCTIONS FOR BURNING XGD3 BACKUPS WITH IMGBURN

    We recommended that you use the latest version of ImgBurn (v2.5.5.0
    at the time of writing, downloadable at
    http://www.img*********/index.php?act=download). Older versions may
    handle this process differently and/or give a different set of
    errors.

    Although it is set by default in ImgBurn, please ensure that under
    Tools > Settings > Write, you have "Layer Break (For DL Media)" set
    to "Calculate Optimal".

    Please ensure that the layerbreak is set as 2133520 in the .dvd file.
    If you already have the XGD2 (or other) layerbreak value set in
    ImgBurn, the .dvd of the XGD3 ISO will override that setting and use
    the proper layerbreak.

    As mentioned above, ImgBurn will automatically reposition/limit the
    layerbreak to 2086912 when burning to regular DVD+R DL discs.

    Please see the included imgburn-xgd3-errors.png image for screenshots
    of the errors you'll encounter in ImgBurn and what to click on in
    each dialog that pops up.

    Step by Step:

    1. Choose "Write image file to disc", and after loading the .dvd
    file, click "Write".

    2. ImgBurn will pop up a notice saying that there is not enough
    space on the disc to burn the image, and asks if you would like to
    continue anyway. Click "Yes".

    3. Another message might pop up saying that optimal layerbreak
    position exceeds L0 capacity. Click "Yes".

    4. An error will then pop up noting that "Set L0 Data Zone
    Capacity Failed". Click "Continue".

    5. The image will begin writing to the disc.

    6. Nearing the end of the write process, ImgBurn will pop up an
    error at around 97% or 98% (this is what we want -- it's
    intentional!). Click "Cancel".

    7. A notice will then pop up asking if you would like ImgBurn to
    try and perform the "'Close Track/Session/Disc' functions". Click
    "Yes".

    8. Let the disc finalize, and you're done!

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av oscy Visa Inlägg
    Vad blir skillnaden på det ovan jämfört med följande "mini-guide"? Är det att slippa felmeddelanden etc?
    För om jag förstått det rätt så kan man redan nu bränna xgd3 spel med imgburn enl följande saxat från xecuter forumen:

    INSTRUCTIONS FOR BURNING XGD3 BACKUPS WITH IMGBURN

    ...behöver inte quota allt...

    Tydligen kommer nyaste spelen med extra kontroller av skivan, och då fungerar det inte förrän man använder den nya brännar-firmwaren.
    Första spelet detta gäller är Forza 3.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jävligt smart tänkt att få till en välja-spel meny via en virtuell ISO-fil.

    Det är ju även på gång en iphone/android app så att man kan välja spel från telefonen e.dyl :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #19
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    49
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Tydligen kommer nyaste spelen med extra kontroller av skivan, och då fungerar det inte förrän man använder den nya brännar-firmwaren.
    Första spelet detta gäller är Forza 3.
    Forza 4 är det väl? Mmm som jag förstått det så det man "missar" i bränningen just nu innehåller inget spelmaterial då man inte vill lägga detta längst in på skivan. Därför går det bra att spela spelen. Men om spelar utför "checks" även på det materialet så är det klart att man åker dit.

    Störigt värre, jag som inte vill byta ut min bluraybrännare i den stationära.. och känns onödigt med en extern dvd spelare. Än så länge är det inget av xgd3 spelen som lockat, och Batman kommer jag köpa på direkten då jag älskade första spelet. Men för framtiden så lär man ju inte komma undan xgd3...

  20. #20
    dragonslayer Guest
    wasabi kör fortfarande över sata vilket är "super turbo jävla snabbt" jämfört mot usb 2.0

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    wasabi kör fortfarande över sata vilket är "super turbo jävla snabbt" jämfört mot usb 2.0
    Trevligt trevligt, vi kommer ta in dom när dom kommer :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Har inte kunnat komma in på PSN på jättelängen nu!
    By frizzby in forum Playstation 3
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2011-05-04, 23:44
  2. Kan komma in på xbox live men inte på mediadelning?
    By xepez in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-05, 18:08
  3. Kan inte komma in i Xenium OS
    By Hagfjäll in forum Xenium Support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-11-27, 20:45
  4. Funkar inte att komma åt Xboxen
    By Mertzin in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-11-02, 21:02
  5. Kan inte komma in på superdisc/mediacenter!
    By Master Chief in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-10-16, 20:42

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •