Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 38

Diskussion: Felkoder vid dashboard uppdateringar

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43

    Felkoder vid dashboard uppdateringar

    Om du försöker uppdatera din Xbox 360 via en backupskiva kan du få problem som resulterar i att din Xbox 360 hänger sig precis innan dashboard och du får upp en ruta med lite bokstäver och siffror.

    Uppdatering via Xbox Live orsakar också fel

    Uppdatera konsollen via ett USB minneskort istället för via spel eller xbox live

    Varför blir det fel?

    • Det blir fel om uppdateringen inte kan flasha om dvd läsaren till original
    • Uppdateringen på din backupskiva fungerar när du har iXtreme, men sedan när den återställs till original kan xboxen inte längre läsa av samma skiva.
    • Du/Någon annan har bytt DVD-ROM modell (främst uppstår problemet om man "spoofar" mellan olika tillverkare) på din Xbox 360 förut var man tvungen att byta från BenQ/Liteon till Samsung/Hitachi för att kunna flasha Xbox 360 konsoller, det var inget problem tidigare, men nu har det blivit ett problem
    • Du har flashat den med en iXtreme flash som har aktiverat skrivskydd av någon slag (t.ex. iXtreme 1.6)
    • Xboxen eller dvdrommen är trasig. (Händer väldigt sällan)


    Felsökning:

    Microsoft har en helt ok sida för att åtgärda problemet. http://support.xbox.com/sv-SE/xbox-3...em-update-help
    Men den hjälper inte så mycket för dig som flashat din dvd, eller bytt ut den.


    Lösning:

    Det är ganska enkelt att få igång xboxen igen. I alla dessa fall återställs din Xbox 360 till original flash och måste flashas om med iXtreme
    I värsta fall måste dvdrommen flashas till original innan eller bytas till rätt modell

    För att du ska slippa bränna ut en skiva du ändå kommer kasta när du är klar använder vi ett USB minne/en USB hårddisk med uppdateringen på istället, följ instruktionerna nedan för mer info om hur du gör det.

    Kod:
    Obs! USB-flashminnet måste använda filsystemet FAT32
    
    1.Använd ett USB-flashminne med minst 90 MB ledigt utrymme.
    
    2.Sätt in USB-flashminnet i USB-porten på datorn.
    
    3.Klicka på Spara för att spara ZIP-filen med konsoluppdateringen på datorn.
    
    4.Packa upp filen. Om du använder Windows XP, Windows Vista eller Windows 7 packar du upp ZIP-filen genom att dubbelklicka på den.
    
    5.Kopiera innehållet i ZIP-filen till rotkatalogen på USB-flashminnet. (det är en mapp som heter $SystemUpdate, och ska alltså ligga: X:\$SystemUpdate\*massa filer*)
    
    6.Ta ut USB-flashminnet från USB-porten på datorn.
    
    7.Om det finns en skiva i konsolen tar du ut den.
    
    8.Stäng av konsolen.
    
    9.Ta bort alla konsolens lagringsenheter, inklusive USB-flashminnen, externa hårddiskar eller den interna hårddisken på Xbox 360 S-konsolen. Lär dig hur du tar bort hårddisken.
    
    10.Sätt in USB-flashminnet med uppdateringen i en USB-port på konsolen.
    
    11.Starta konsolen. När konsolen startar bör installationsprogrammet startas automatiskt.
    Ok, nu har du fått all information om vad felet är, och hur du kan lösa det, men hur vet du vilken uppdatering du ska använda då?
    Jo, det kan du se genom att kolla på felkoden med 6st block, andra sektionen av felkoden är den uppdatering du vill ha tag i:

    - 1- - - 2- - - 3- - - 4- - - 5- - - 6-
    XXXX - XXXX - XXXX - XXXX - XXXX - XXXX

    Den här felkoden säger nog inte dig någonting, men om du kikar i listan nedan ser du vilken uppdatering du ska välja:

    Kod: 307D Ladda ner: Dashboard 12413
    Kod: 3080 Ladda ner: Dashboard 12416
    Kod: 3143 Ladda ner: Dashboard 12611
    Kod: 3151 Ladda ner: Dashboard 12625
    Kod: 335A Ladda ner: Dashboard 13146
    Kod: 351F Ladda ner: Dashboard 13599
    Kod: 3524 Ladda ner: Dashboard 13604
    Kod: 396B Ladda ner: Dashboard 14699
    Kod: 397D Ladda ner: Dashboard 14717
    Kod: 397F Ladda ner: Dashboard 14719
    Kod: 3CD6 Ladda ner: Dashboard 15574
    Kod: 3F45 Ladda ner: Dashboard 16197
    Kod: 3F4A Ladda ner: Dashboard 16202
    Kod: 3F4B Ladda ner: Dashboard 16203
    Kod: 4099 Ladda ner: Dashboard 16537
    Kod: 40A3 Ladda ner: Dashboard 16547
    Kod: 416B Ladda ner: Dashboard 16747
    Kod: 4174 Ladda ner: Dashboard 16756
    Kod: 417F Ladda ner: Dashboard 16767
    Kod: 42FC Ladda ner: Dashboard 17148
    Kod: 42FE Ladda ner: Dashboard 17150
    Kod: 43C5 Ladda ner: Dashboard 17349
    Kod: 4451 Ladda ner: Dashboard 17489
    Kod: 445E Ladda ner: Dashboard 17502

    Alla dessa och några till finns även här: http://gxarena.com/Firmwares/Xbox360/ där hittar ni även BETA uppdateringar som inte finns listade någon annanstans

    Gjort ett verktyg för att tolka felkoden åt dig också, den tar bara första och andra delen av felkoden och gör en snabb konvertering för att tala om för dig vilken version du går från och vilken du ska till (dvs. vilken du ska ha) om du får en felkod som inte finns med i listan ovan kan du använda mitt verktyg för att ta reda på vilken uppdatering det rör sig om: http://downloads.xeupd.com/minor/Upd...Translator.rar

    ** EDIT: **

    Gjort ett ännu bättre verktyg nu som inte bara talar om för dig vilken system version du behöver, utan även vad som gick fel, den kan även ladda hem rätt uppdatering åt dig, den inkluderar fler uppdateringar än vad listan ovan gör^ och är fullt uppdateringsbar, kommer det en ny version kommer programmet kunna ladda hem en uppdaterad lista med den inkluderad. även felkods listan kan uppdateras genom programmet.

    Utöver det kan programmet även identifiera uppdateringar du har på din dator, t.ex. om du har ett USB minne med en uppdatering på kanske du vill veta vad det är för uppdatering innan du kör in det minnet i en maskin, då kan du använda funktionen som ligger i mitten av det nya programmet

    Du hittar programmet här: http://downloads.xeupd.com/x360%20Update%20Toolbox/
    Last edited by Swizzy; 2016-07-09 at 11:38.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Question uppgradera dashboarden!

    Tja!

    När jag vill spela backup spel en skärm kommer upp som sa att jag måste uppdatera ... Jag har ixtreme lt+ 2,0 & dashboard: 2.0.13146.0 är det säkert att installera uppdateringen från spelet? den flashar inte om dvd spelaren i min xbox 360? min dvd läsare i min xbox 360 är en liteon.

    Mvh
    Johan Gustafsson

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av webbmagazine Visa Inlägg
    Tja!

    När jag vill spela backup spel en skärm kommer upp som sa att jag måste uppdatera ... Jag har ixtreme lt+ 2,0 & dashboard: 2.0.13146.0 är det säkert att installera uppdateringen från spelet? den flashar inte om dvd spelaren i min xbox 360? min dvd läsare i min xbox 360 är en liteon.

    Mvh
    Johan Gustafsson
    Eftersom du redan har en av dom dashboards som flashar om, och du redan har nya LT mjukvaran kan du lungt uppdatera i skrivande stund, men gå INTE in på Xbox Live!! du kan ladda hem 13604 så slipper du fråga senare, lägg den på USB minne och uppdatera dit, nästa uppdatering efter det kan vi inte svara på just nu... men vi får se
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    13
    Grym guide Swizzy!

    // P

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2011
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Jag har fått min XBOX360 uppdaterad till senaste firmware för två veckor sedan, men Avatarerna är "tomma", hur göra för att få dom tillbaka ?

    Tackar på förhand för suverän support......

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kcjn772 Visa Inlägg
    Jag har fått min XBOX360 uppdaterad till senaste firmware för två veckor sedan, men Avatarerna är "tomma", hur göra för att få dom tillbaka ?

    Tackar på förhand för suverän support......
    kör uppdateringen som motsvarar den version du redan har installerad, troligen 14699 detta med hårddisken på så installerar den avatar stödet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2011
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    kör uppdateringen som motsvarar den version du redan har installerad, troligen 14699 detta med hårddisken på så installerar den avatar stödet
    Skall jag köra uppdateringen via USB då ?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kcjn772 Visa Inlägg
    Skall jag köra uppdateringen via USB då ?
    Ja, eller skiva
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2011
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Ja, eller skiva
    Ok, finns någon länk till 14699, hos MS finns väl bara senaste.......

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kcjn772 Visa Inlägg
    Ok, finns någon länk till 14699, hos MS finns väl bara senaste.......
    testa läsa första inlägget i tråden?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2011
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    testa läsa första inlägget i tråden?
    Ooops........

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Det här var nytt för mig, att dashboarden flashar om dvd-spelaren, bra info!

    Jag har LT+ 3.0 och i dagsläget 2.0.13599.0 -dashen. Har förstått att jag ska uppdatera via USB men hängde inte med på vilken version man ska välja? Borde jag inte ta den senaste (14719) för att kunna fortsätta spela nya spel? (annars kräver ju spelen uppdateringen?)

    Är det lugnt att uppdatera för min del, eller kommer det att kräva en omflashning? Tack på förhand!

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Najze Visa Inlägg
    Det här var nytt för mig, att dashboarden flashar om dvd-spelaren, bra info!

    Jag har LT+ 3.0 och i dagsläget 2.0.13599.0 -dashen. Har förstått att jag ska uppdatera via USB men hängde inte med på vilken version man ska välja? Borde jag inte ta den senaste (14719) för att kunna fortsätta spela nya spel? (annars kräver ju spelen uppdateringen?)

    Är det lugnt att uppdatera för min del, eller kommer det att kräva en omflashning? Tack på förhand!
    Om man har en flashning med version LT + 1.9 eller senare är det inga problem att uppdatera (behöver ej flashas om i dom flesta fallen) om man har LT+ 3.0 eller senare ska det funka med 14699 och högre dashboards utan problem, så i ditt fall är det inga problem att uppdatera dashboarden till senaste (14719)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Om man har en flashning med version LT + 1.9 eller senare är det inga problem att uppdatera (behöver ej flashas om i dom flesta fallen) om man har LT+ 3.0 eller senare ska det funka med 14699 och högre dashboards utan problem, så i ditt fall är det inga problem att uppdatera dashboarden till senaste (14719)
    Tusen tack för snabbt svar! När nästa dashboard kommer, hur ska man då veta vad som gäller? För uppenbarligen verkar det ju bero på vad man har för nuvarande dash och flash. Kan ju fråga här så klart, men tänkte om det finns något generellt man kan gå efter?

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Najze Visa Inlägg
    Tusen tack för snabbt svar! När nästa dashboard kommer, hur ska man då veta vad som gäller? För uppenbarligen verkar det ju bero på vad man har för nuvarande dash och flash. Kan ju fråga här så klart, men tänkte om det finns något generellt man kan gå efter?
    Du kan kolla på nätet om det finns någon som haft problem med nya dashboarden brukar dyka upp info om det ganska fort kolla annars med oss här på forumet så svarar vi oftast ganska fort, sen beror det lite på när du frågar, frågar du precis när uppdateringen kommit ut lär vi inte ha något bra svar till dig, men frågar du några dagar efter att uppdateringen först dykt upp på nätet lär vi kunna svara på vad den gör, och huruvida det är säkert att uppdatera eller ej...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du kan kolla på nätet om det finns någon som haft problem med nya dashboarden brukar dyka upp info om det ganska fort kolla annars med oss här på forumet så svarar vi oftast ganska fort, sen beror det lite på när du frågar, frågar du precis när uppdateringen kommit ut lär vi inte ha något bra svar till dig, men frågar du några dagar efter att uppdateringen först dykt upp på nätet lär vi kunna svara på vad den gör, och huruvida det är säkert att uppdatera eller ej...
    Jo, jag har läst en del på andra sajter om ämnet, men olika svar hela tiden vad som fungerar och inte, men känns som att frågar man här så får man alltid "rätt" svar . Livstids support när man köper från psxcare . Tack för svaren!

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2012
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Försökte uppdatera med felkod 3151 men det funkade inte. Kan det bero på att jag har en för gammal flashning? osäker på vilken jag har.
    Min felkod är 3151-397f-b800-0f00-c000-0034

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Johnsirluke Visa Inlägg
    Försökte uppdatera med felkod 3151 men det funkade inte. Kan det bero på att jag har en för gammal flashning? osäker på vilken jag har.
    Min felkod är 3151-397f-b800-0f00-c000-0034
    Läs igenom hela första inlägget igen och gör om och gör rätt.... uppdateringen du ska ha är 14719
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Jul 2012
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Tack för det snabba svaret!
    Lyckades hitta en update som funkade men nu funkar inte spelen. Är enda utvägen att flasha om?

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Johnsirluke Visa Inlägg
    Tack för det snabba svaret!
    Lyckades hitta en update som funkade men nu funkar inte spelen. Är enda utvägen att flasha om?
    Again, läs om första inlägget... där står det allt du behöver veta för att förstå vad som hänt dig, Ja, den ända utvägen är att flasha om läsaren eftersom Microsoft tog bort din flashning på dvd'n (eller blockerade den, beroende på vilken läsare du har)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #21
    Registrerade
    Sep 2012
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Om inte punkt 11 funkar, dvs 11.Starta konsolen. När konsolen startar bör installationsprogrammet startas automatiskt. Vad göra? Tre olika USB minnen provade. Det står ju "bör", vad kan vara problemet då?

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av slevin Visa Inlägg
    Om inte punkt 11 funkar, dvs 11.Starta konsolen. När konsolen startar bör installationsprogrammet startas automatiskt. Vad göra? Tre olika USB minnen provade. Det står ju "bör", vad kan vara problemet då?
    Vad får du för felkod? har du kollat med x360 Update Toolbox vad felkoden betyder? vissa fel kan du inte lösa genom att bara köra in rätt uppdatering...

    Om du har en BenQ läsare (vita kablar) kanske du måste starta konsollen med trayen halvvägs ut, detta gör du genom:

    1. Starta konsollen, öppna trayen med eject
    2. Dra ur ström kabeln från konsollen (OBS: DU KAN INTE STÄNGA AV NORMALT!)
    3. Tryck in trayen halvvägs in (så den är halvt öppen)
    4. Koppla in ström kabeln och starta konsollen med ett usbminne som har rätt uppdatering...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #23
    Registrerade
    Sep 2012
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Jodå, kört toolbox och petade in min felkod 3524-397F-2800-0F00-C000-0034. Fick till svar att jag har 13604 idag och behöver 14719. Den har jag därmed laddat ner och lagt över. Trixet med trayen lirade inte heller tyvärr.

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Hmm, felkoden du får säger att den inte hittar uppdateringen, då ska det helt enkelt vara att du laddar hem den och lägger på usb minne som du kopplar direkt till konsollens usb, att du går från 13604 och uppåt tyder på att problemet uppstått med en xk3y?

    Du kan isåfall också välja spelet manuellt om du har en display att välja spel med, det bör också funka lika bra...

    Prova även att formatera om ett minneskort i FAT32 i windows med "Standard" som inställning för allokeringsstorleken... det kan ibland bli lite strul med filsystemet som löser sig vid en formatering, och xboxen kan vara lite små kinkig ibland... om alla minnena du testat är av samma modell kan det vara att just den modellen inte är kompatibel med Xbox 360...

    Testa gärna olika minnen från olika tillverkare etc. du kan även testa usb hårddiskar
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #25
    Registrerade
    Sep 2012
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Tack för dina tips men det lirar inte för mig. Är antagligen för mycket novis för att kunna hantera detta. Formatering och allt är gjort men uppateringen via USB (två olika typer av minnen och en hd) funkar inte. Boxen stannar vid System update stopped skärmen med felkoden varje gång. och ja, felet har uppstått med en xk3y. Dock kan jag inte välja spelen via den såvida det inte finns ett annat sätt än det jag vet. Dvs att i xboxmenyn via A knappen ejecta och sedan välja HD och sitt spel. Får nog bli att åka in med enheten istället. Tack för din hjälp.

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av slevin Visa Inlägg
    Tack för dina tips men det lirar inte för mig. Är antagligen för mycket novis för att kunna hantera detta. Formatering och allt är gjort men uppateringen via USB (två olika typer av minnen och en hd) funkar inte. Boxen stannar vid System update stopped skärmen med felkoden varje gång. och ja, felet har uppstått med en xk3y. Dock kan jag inte välja spelen via den såvida det inte finns ett annat sätt än det jag vet. Dvs att i xboxmenyn via A knappen ejecta och sedan välja HD och sitt spel. Får nog bli att åka in med enheten istället. Tack för din hjälp.
    Du kan även testa o bränna ut uppdateringen på en valfri skiva, men det är inte rekomenderat eftersom skivan blir värdelös efter uppdateringen troligen så att boxen vill att någon annan löser problemet på exakt samma sätt som du precis försökt göra

    Varit med om det några gånger faktiskt, att kunder som läst denna guiden sedan kommit in till oss på PSXCare (när jag jobbade där, gör inte det just nu) och jag löste problemet genom att bara sätta i mitt usbminne (kollar jag sedan på kundens minne har det allt varit rätt...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #27
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Update error

    Försöker uppdatera till dashboard version 14719 har idag version 13599 (Xbox phat med Xk3y installerad). Får följande felkod 351F-397F-1600-0703-C000-0099. Har provat att köra X360 update toolbox1.1 på felkoden men där står bara att jag skall uppdatera till 14719. Försöker och försöker men får bara upp samma felkod om och om igen. Kan det vara så att jag måste flasha om dvd-läsaren till original firmware för att komma vidare med dashboard uppdateringen? Har provat med flera olika USB-minnen men samma problem uppstår HJÄÄÄÄÄLP!!!

  28. #28
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Rambler Visa Inlägg
    Försöker uppdatera till dashboard version 14719 har idag version 13599 (Xbox phat med Xk3y installerad). Får följande felkod 351F-397F-1600-0703-C000-0099. Har provat att köra X360 update toolbox1.1 på felkoden men där står bara att jag skall uppdatera till 14719. Försöker och försöker men får bara upp samma felkod om och om igen. Kan det vara så att jag måste flasha om dvd-läsaren till original firmware för att komma vidare med dashboard uppdateringen? Har provat med flera olika USB-minnen men samma problem uppstår HJÄÄÄÄÄLP!!!
    Skall inte vara några problem att uppdatera med USB minne, se bara till att starta boxen med eject så du stänger av xk3y så den inte kan störa något.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  29. #29
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Rambler Visa Inlägg
    Försöker uppdatera till dashboard version 14719 har idag version 13599 (Xbox phat med Xk3y installerad). Får följande felkod 351F-397F-1600-0703-C000-0099. Har provat att köra X360 update toolbox1.1 på felkoden men där står bara att jag skall uppdatera till 14719. Försöker och försöker men får bara upp samma felkod om och om igen. Kan det vara så att jag måste flasha om dvd-läsaren till original firmware för att komma vidare med dashboard uppdateringen? Har provat med flera olika USB-minnen men samma problem uppstår HJÄÄÄÄÄLP!!!
    Du har slut på minne någonstans verkar det som, NTStatusen (0xC0000099 dvs C000-0099 i felkoden) översätts till: STATUS_ALLOTTED_SPACE_EXCEEDED

    Har du gjort som det står i guiden att ta bort alla minnes enheter du har till maskinen?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #30
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Tack Swizzy för en instruktion som tom. jag förstår och klarar av att utföra!

    //Björn

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. XBOX 360 felkoder
    By Hansi in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 240
    Senaste inlägg: 2011-12-06, 20:59
  2. PSP errorcodes - PSP Felkoder
    By Pendragon in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2010-08-16, 17:28
  3. Felkoder...
    By ljungkullen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-27, 23:07
  4. felkoder
    By plisken in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-01, 15:43
  5. Felkoder och vad dom betyder
    By soulman79 in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-18, 15:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •