Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Hjälp Skummt problem med Wii Mote + Laddningsbara Batterier ?

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14

    Hjälp Skummt problem med Wii Mote + Laddningsbara Batterier ?

    Tjena det är så att jag har 8st Duracell Batterier och en Laddare som nog kan vara Semi gammal.

    Hursomhelst så har jag haft batterierna sen 2006 och dom har funkat bra och laddat om flera gånger och dom funkar varje gång till Xbox 360 Kontrollerna.


    Men jag har inte kunnat spela Wii på flera veckor nu för att så fort jag sätter i Duracell Batterierna i någon av mina 4 Wii motes ( har prövat alla ) så blir Det 3-4 Vita streck när jag trycker på home sen efter 5-10 Sek så blir det 1 rött streck sen dör hela Dosan sen går det inte starta dosan igen, det blir blått lite fort bara men dör igen och nej det är inte problem med Syncningen för det har varit samma sync jämt aldrig syncat till någon annan Wii och då borde den inte ens hitta Wii till att börja med ?


    Jag undrar vet ni om det kan vara så att Wii Motes kräver extra mycket motför Tex xbox 360 Dosa då dom fungerar men inte Wii ?

    Samt kan alla mina batterier vara slut eller är det batteriladdaren som är Slut då jag får Rött streck sen dör den även fast jag laddat mina batterier över 40 timmar flera gånger ?


    Vill inte gå o slösa massa pengar på massa nya batterier och laddare om det inte hjälper blir jag tokig och det är säkert 500 kr till för ny laddare o massa batterier


    /tack på förhand om ni tros veta vad som är felet

    /Boz

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Är batterierna 5 år gamla så är dom trötta, köp nya.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Är batterierna 5 år gamla så är dom trötta, köp nya.
    Jo det kan jag förstå, men kan du förklara hur dom fungerar i Xbox 360 Kontrollerna och i andra Elektronik saker men inte i Wii Kontrollerna, kräver Wii motes alltid super full laddade perfekta batterier eller vadå ?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Jo det kan jag förstå, men kan du förklara hur dom fungerar i Xbox 360 Kontrollerna och i andra Elektronik saker men inte i Wii Kontrollerna, kräver Wii motes alltid super full laddade perfekta batterier eller vadå ?
    Jag vet inte vad det är för specifika skillnader mellan de olika handkontrollerna, men om någon av dom belastar batterierna lite hårdare, t.ex. momentant behöver ta ur mer ström, så kommer ett dåligt batteri att misslyckas och lämna strömmen med för låg spänning. Och även där kan elektroniken skilja mellan hur låg spänning som fungerar.

    Jämför med ett gammalt bilbatteri, det kan mäta ganska bra spänning mellan polerna när det inte belastas, men när man försöker starta bilen så drar startmotorn massor med ström och spänningen sjunker kan sjunka så lågt att datorerna som styr motorn stänger av sig så motorn inte går igång...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Jag vet inte vad det är för specifika skillnader mellan de olika handkontrollerna, men om någon av dom belastar batterierna lite hårdare, t.ex. momentant behöver ta ur mer ström, så kommer ett dåligt batteri att misslyckas och lämna strömmen med för låg spänning. Och även där kan elektroniken skilja mellan hur låg spänning som fungerar.

    Jämför med ett gammalt bilbatteri, det kan mäta ganska bra spänning mellan polerna när det inte belastas, men när man försöker starta bilen så drar startmotorn massor med ström och spänningen sjunker kan sjunka så lågt att datorerna som styr motorn stänger av sig så motorn inte går igång...
    Till det kan man också lägga att NiMH-celler eller vad som är the shit numera inte levererar fullt 1.5 volt, som de där grejerna vill ha från varje batteri, ens när de är flång nya. De ligger snarare omkring 1.2v, vilket är 20% lägre än den önskade spänningen. Redan 3 volt (som två seriekopplade 1.5-voltsbatterier ger) är ganska lite i förhållande till normala framspänningsfall i dioder, som det lär finnas gott om i de där kretsarna, så kan mycket väl tänka mig att toleranserna nedåt är rätt små i de där prylarna. Några dioder på serie och spänningen är slut så att säga.

    Som sagt, skaffa nya batterier. Andra generationens NiMH-batterier är dessutom mycket trevligare än de gamla, då de inte "tappar laddningen" på några veckor heller. Bara den grejen ensam motiverar inköp.
    Last edited by kaputnik; 2011-11-09 at 03:52.

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Största skillnaden är att 360 kontroller skickar signal på 2,4-2,7Ghz bandet o en Wiimote använder sig av Blåtand likt PS3 för att para ihop kontroll med enhet
    Kan ju vara så att elektroniken i Wiimoten inte klarar att upprätthålla en länk till blåtandsmodulen om spänningen sjunker under en viss nivå då modulen kräver xvolt för att fungera, till skillnad mot radiosignal som minskar räckvidden ju lägre ström den arbetar med kanske

    Skaffa ett par rediga 2700mAh batterier o en snabbladdare som laddar på en timme så är saken biff <3
    Både Kjell och Claes har sådana på lager
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Underhålls ladda batterier ...
    By Begga in forum Fritt Forum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-13, 14:38
  2. Wii mote problem!
    By naturrutan in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-10, 18:47
  3. Hur få ur batterier ur kontrollen???
    By blixten_no1 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-31, 17:53
  4. Skummt HDA 3 problem
    By zeeken in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-17, 23:52
  5. Skummt fel med Reality v1.5b på V9!
    By Arguman in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-02-14, 17:04

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •