Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Problem med att flasha LiteOn 74850C

  1. #1
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Problem med att flasha LiteOn 74850C

    Hej!

    Jag håller på och försöker återställa en kompis xbox men har stött på ett problem.

    Från början satt det en LiteOn 74850C läsare i den och nu sitter det en spoofad Samsung ms28 i den.
    Nu har jag fått tag i en LiteOn 74850C läsare och tänkte försöka återställa xboxet genom att läsa ur nyckeln ur Samsung-läsaren stoppa in nyckeln i passande FW att flasha LiteOn-läsaren med.

    Där har jag stött på ett problem, jag har flashat LiteOn-läsaren med nyckeln och orginalfw (har även provat LT-fw) för 74850C men den vill ändå inte läsa varken orginal-spel eller backupper, bara dvd-film..

    Vad har jag missat? Är mycket tacksam för svar.

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Vilken firmware använder du?
    iXtreme LT+ 1.1 eller iXtreme LT+ 2.0? Och var 100 % säker innan du svarar.

    Anledning till att jag frågar är för att om du väljer en 74850 firmware så är den gammal. Alla LiteOn är idag 0251 oavsett om de var 74850, 83850 eller 93850 från början. Så iXtreme LT+ 2.0 står att de är för 0251.
    Last edited by Svantesson666; 2011-11-02 at 19:10.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av xlr8 Visa Inlägg
    Hej!

    Jag håller på och försöker återställa en kompis xbox men har stött på ett problem.

    Från början satt det en LiteOn 74850C läsare i den och nu sitter det en spoofad Samsung ms28 i den.
    Nu har jag fått tag i en LiteOn 74850C läsare och tänkte försöka återställa xboxet genom att läsa ur nyckeln ur Samsung-läsaren stoppa in nyckeln i passande FW att flasha LiteOn-läsaren med.

    Där har jag stött på ett problem, jag har flashat LiteOn-läsaren med nyckeln och orginalfw (har även provat LT-fw) för 74850C men den vill ändå inte läsa varken orginal-spel eller backupper, bara dvd-film..

    Vad har jag missat? Är mycket tacksam för svar.
    Vilken nyckel har du skrivit till liteon läsaren? nyckeln från samsungen? (hoppas det, men din felbeskrivning tyder på att du tagit liteon läsarens nyckel)

    För att vara säker så öppnar du samsung läsarens firmware som source, sen kör du liteon läsarens firmware som target och trycker på stora knappen i mitten så löser den allting åt dig

    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Vilken firmware använder du?
    iXtreme LT+ 1.1 eller iXtreme LT+ 2.0? Och var 100 % säker innan du svarar.

    Anledning till att jag frågar är för att om du väljer en 74850 firmware så är den gammal. Alla LiteOn är idag 0251 oavsett om de var 74850, 83850 eller 93850 från början. Så iXtreme LT+ 2.0 står att de är för 0251.
    Han använder troligen LT+ 1.1 eller ännu äldre...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Jag har provat LT+ 1.1, 2.0 och orginal-FW för 74850 som följer med i FW-packen med iXtreme och läsaren vill bara läsa dvd-film hur jag än gör.
    Dashboarden i boxen är 12416 och det är väll versionen innan uppdateringarna börjar flasha om läsaren om jag inte minns fel, så det borde väll fungera med orginal-fw?


    Bifogar en bild på hur det ser ut i jungleflasher.


  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av xlr8 Visa Inlägg
    Jag har provat LT+ 1.1, 2.0 och orginal-FW för 74850 som följer med i FW-packen med iXtreme och läsaren vill bara läsa dvd-film hur jag än gör.
    Dashboarden i boxen är 12416 och det är väll versionen innan uppdateringarna börjar flasha om läsaren om jag inte minns fel, så det borde väll fungera med orginal-fw?


    Bifogar en bild på hur det ser ut i jungleflasher.

    Den där samsungen har ingen spoofdata, så vad säger dig att den är liteon spoofad?

    Men ja, LT+ 2.0 ska vara 02510C för liteon, den du har laddat där är LT+ 1.1

    12416 är inte den innan omflash dashen, det är 12625 som är gränsen innan
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Vad är spoofdata och är det nödvändigt att ha för att kunna få igång liteon-läsaren?

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av xlr8 Visa Inlägg
    Vad är spoofdata och är det nödvändigt att ha för att kunna få igång liteon-läsaren?
    spoofdata = det talar om för läsaren att den ska säga sig vara något annat, i din maskin ska det alltså sitta en samsung från början enligt alla indikeringar från jungleflasher såvida du inte ändrat något själv innan du laddade in den som source?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Tack för att ni läser om mina problem men jag inte lyckats lösa det än tyvärr.

    Xboxen vägrar att acceptera LiteOn läsaren som jag lagt in FW (med nyckeln som kommer från samsung-läsaren) i

    Känner xboxen att det är "fel" LiteOn läsare (inte den som satt i från början dvs.) ?

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av xlr8 Visa Inlägg
    Tack för att ni läser om mina problem men jag inte lyckats lösa det än tyvärr.

    Xboxen vägrar att acceptera LiteOn läsaren som jag lagt in FW (med nyckeln som kommer från samsung-läsaren) i

    Känner xboxen att det är "fel" LiteOn läsare (inte den som satt i från början dvs.) ?
    enligt bilden du gav oss ska det sitta en samsung läsare i maskinen... INTE en liteon...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Jag är 100% säker på att det som orginal ska sitta en LiteOn 74850 i xboxen, det är nämligen jag som stoppat i samsung-läsaren för ett par år sedan.

    Det var min 1:a flashing och jag lyckades såklart att bricka LiteOn-läsaren så jag fick snabbt skaka fram en samsung-läsare som jag flashade med ixtreme-fw samt
    med nyckeln som jag fick ur LiteOn-läsaren straxt innan den dog. Flashningen var inte vacker men det fungerade (samt kostade mig 500:-)

    Min fråga är helt enkelt.. Går det att få igång den nya LiteOn-läsaren bara hem hjälp av LT-fw + dvd-nyckeln eller är det kört?
    Last edited by xlr8; 2011-11-07 at 11:21.

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Ja det räcker. Du behöver inget mer. Och nej din Xbox 360 bryr sig inte om att det är fel LiteOn som nu sitter i. Du gör helt enkelt något fel.

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    125
    Respekt
    20
    Är du säker på att Lite-On läsaren är hel ?

    Prova att köra en rengöringsskiva, det funkade för en kompis till mig som hade liknande problem.

    / M
    Last edited by MisterX; 2011-11-11 at 00:53.

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av MisterX Visa Inlägg
    Är du säker på att Lite-On läsaren är hel ?

    Prova att köra en rengöringsskiva, det funkade för en kompis till mig som hade liknande problem.

    / M
    rengörings skivor är inte alls speciellt bra... borsten på skivan kan orsaka repor på laser linsen t.ex.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Guide: Flasha liteon
    By Swizzy in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 401
    Senaste inlägg: 2012-10-22, 22:33
  2. liteon 74850C med LT+ 1.1
    By spenne in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2011-10-23, 18:25
  3. har en xbox 360 med liteon 74850C
    By spenne in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2011-06-19, 22:57
  4. Vad är nödvändigt för att flasha en Liteon hemma?
    By Moldernado in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2011-01-14, 20:36
  5. Vid byte av original LiteOn 74850c till ny
    By Svantesson666 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2011-01-12, 23:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •