Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: xk3y problem, vad har jag missat ?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    xk3y problem, vad har jag missat ?

    xbox360: phat, hdmi och 203w nätdel.

    xk3y: R7-2

    Dashboard: 2.0.13604.0

    dvd läsare: benq orginal firmware

    hdd: 2 st olika med extern strömkälla och formaterade ntfs (maxtor och seagate)

    Hej!

    Köpte en xk3y av er men får inte igång något spel. xk3y dosan hittar hdd, jag kan se spelen, när jag trycker på ett spel så står det open tray och det
    gör jag,väljer spel, sedan står det closing tray och reading men sen händer inget mer utan det står bara open tray igen.

    Vill få igång med dosan först innan jag börjar försöka mig på iso menu.


    Tar allt från början så får ni se om jag missat något viktigt:


    1. använde mig av jungleflasher v0.1.89 för att läsa ut dvd nyckeln, fick en fil som hette benq-ofw.bin, sedan laddade jag ner iextreme 2.0,
    använde mig av filen som ligger i benq post mappen, lade in orginal filen jag läste ur i jungleflasher igen och "spoofade" till filen i benq post mappen,
    sparade nya filen som firmware.bin

    2. raderade medföljande filer på minneskortet till xk3y och gick in på xk3y.com och laddade ner nya versionen 1.06 av filerna och lade in dessa tillsammans med
    firmware.bin (raderade xkey.cfg)


    3. Monterade kretskortet enl anvisning, så flatkablar, ström och sata kontakt sitter på rätt plats

    kopplat usb kontakten som sitter på flatkabeln ut från xk3y i usb porten bak på xboxen, sedan en micro usb till xk3y dosan, sedan från dosan till hdd.

    4. Hdd är formaterad i ntfs och mappstrukturen är tex games/sports/kinect.sports.iso, mailade även daelatest och fick senaste dae.bin som enligt mailet
    skulle passa min dashboard version. Lade dae.bin i games mappen.


    Har ej funnit någon komplett guide hur man gör från början utan suttit många timmar på olika forum och kombinerat ihop guider från olika bitar.

    Vad har jag missat ?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det kan vara problem med 1.06 som orsakar det... kör 1.05 istället: http://dl.dropbox.com/u/43280539/xk3y.firmware.1.05.rar och låt xkey.cfg ligga kvar...

    Ta gärna en bild på din installation också, så vi kan se att du verkligen kopplat kablarna rätt, kan även vara så att du satt sata kablarna fel...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Se till att prova något riktigt gammalt spel, ett som definitivt inte har några AP2.5 skydd, för att utesluta att problemet beror på att din box blivit smittad av den nya "DAE.BIN" filen internt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    problem löst !

    Problem löst. Nån har antagligen brutit sig in hos mig och skiftat sata kontakterna

    Tack för eran hjälp och snabba support

Liknande diskussioner

  1. Innan du skriver om ditt problem med XK3Y, LÄS DETTA!
    By Hansi in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-10, 19:43
  2. Problem Xk3y
    By wallen83 in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2011-11-10, 16:26
  3. PC hårddisk på XK3y key
    By JanabiH in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-09, 19:48
  4. Missat något med Top.Spin.2.PAL.XBOX360-DNL?
    By mdredfox8 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-20, 14:31

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •