Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: prishöjning RGH

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    prishöjning RGH

    Hur kommer det sig att ni höjt priset på RGH chip montering? Är en höjning med 50% motiverat ? Prisökningen av hårddiskar i och med det som hänt i Thailand gör ju inte saken bättre (vilket ni såklart inte kan rå för). Det kommer bli ett kostsamt kalas det här :'(
    Last edited by reta; 2011-11-10 at 18:51.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Var lite optimistiskt räknat på arbetstiden i början, och efterfrågan var högre än vad vi hunnit med att bygga konsoller vilket gjort att många kunder fått vänta 10-14 dagar på leverans. Med det här priset kan vi om det behövs anställa en tekniker till över vintersäsongen och hålla rimliga leveranstider.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Och tänkte du på konsollpriserna beror det på att vi har svårt att få tag på "RGH-hackbara" konsoller just nu, vi kan inte bara beställa där vi hittar bäst pris utan måste åka runt och handplocka konsoller där vi hittar dom oavsett pris. De 250-giggare jag fick tag på denna vecka snittade på 300:- dyrare än vad vi normalt köper dom för.

    500-1000giggare = 4GB enheter med extra 2.5" hårddisk, och priserna på dessa diskar är nästan dubbla mot vanligt.

    Idag fick jag in 30st 4-giggare som jag beställt. 6st går att rgh-modifiera. Några av dom kom med hitachi-dvd och är ej rgh-modbara dvs jag kan inte modifiera dom alls så dom får vi REA ut under inköpspris om jag inte har tur och får göra en retur på dom.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Och tänkte du på konsollpriserna beror det på att vi har svårt att få tag på "RGH-hackbara" konsoller just nu, vi kan inte bara beställa där vi hittar bäst pris utan måste åka runt och handplocka konsoller där vi hittar dom oavsett pris. De 250-giggare jag fick tag på denna vecka snittade på 300:- dyrare än vad vi normalt köper dom för.

    500-1000giggare = 4GB enheter med extra 2.5" hårddisk, och priserna på dessa diskar är nästan dubbla mot vanligt.

    Idag fick jag in 30st 4-giggare som jag beställt. 6st går att rgh-modifiera. Några av dom kom med hitachi-dvd och är ej rgh-modbara dvs jag kan inte modifiera dom alls så dom får vi REA ut under inköpspris om jag inte har tur och får göra en retur på dom.
    Vilket datum ska det var på boxen för att den ska vara rgh-modbar?
    Har en slim 250g med tillverknings datum 2011-06-21 vet inte vilen dvd som sitter i den men enligt släden är det inte en hitachi kan den vara rgh-modbar?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av palten2000 Visa Inlägg
    Vilket datum ska det var på boxen för att den ska vara rgh-modbar?
    Har en slim 250g med tillverknings datum 2011-06-21 vet inte vilen dvd som sitter i den men enligt släden är det inte en hitachi kan den vara rgh-modbar?
    Dom boxar vi märkt har haft corona moderkort har varit tillverkade 2011-08-13 och senare, vi har inte fått tag på boxar tillverkade under tidigare datum den månaden
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Dom boxar vi märkt har haft corona moderkort har varit tillverkade 2011-08-13 och senare, vi har inte fått tag på boxar tillverkade under tidigare datum den månaden
    Ok tack för det.Då borde det fungera med min box

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    du kan kolla strömförbrukningen för att se om du har corona eller ej. Minns inte på raka arm vilka värden det ska va men de handlar om hur många ampere den drar på 12V. Tror det är typ 8-9A för corona och 10-11A för trinity/valhalla eller va den nu heter. Första slim moderkortet iaf. Det ska stå på stickern på baksidan hursomhelst, troligen samma som MFR-Date står på (har ingen slim själv, bara fat)

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    13
    Jag måste bara fråga, har det blivit någon framgång med Jasper 512mb RGH moddning än ? Hörde att det ska ha varit rätt mycker problem med dem och jag har en liggande hemma som jag är sugen på att fixa..

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av jonthe838 Visa Inlägg
    Jag måste bara fråga, har det blivit någon framgång med Jasper 512mb RGH moddning än ? Hörde att det ska ha varit rätt mycker problem med dem och jag har en liggande hemma som jag är sugen på att fixa..
    Vi har fått fart på en hel del jasprar senaste dagarna, men får vänta tills Swizzy svarar om det varit några 512-meggare med i den högen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vi har fått fart på en hel del jasprar senaste dagarna, men får vänta tills Swizzy svarar om det varit några 512-meggare med i den högen.
    Vi har fortfarande vissa problem med dom, jag har en 512:a på mitt bord som bråkar med mig, tar 200 år att glitcha och ENDAST utan DVD enheten... jag har tillfälligt lagt den åt sidan så att jag kan kika närmare på det när jag kan tänka klarare
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    Hur vet man om man har 512 meggare. Jag har 150 w nätagg mvh Wikings1

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    Om du får som alternativ att spara spelet på minneskort fastän du inte har något insatt, eller t.ex om du har en hårddisk ansluten och får 2 alternativ att välja på när du ska spara spel, så har du ett inbyggt minneskort i maskinen. Detta är rent fysiskt samma chip som NAND:en, maskinen kallas då Jasper BB (big block, det är bara vissa jaspers och några av dom nya slim:arna som har inbyggt minneskort) och har 256 eller 512MB inbyggt minneskort.

    Det är bara Arcade-maskinerna som har detta. De maskiner som levereras med hårddisk från början har en vanlig 16MB NAND (vet inte hur det är med slim).

  13. #13
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    80
    Respekt
    18
    är det någon som vet om RGH går att patcha med ny mjukvara?
    Alltså om jag har en en slim och uppdaterar till höstuppdateringen som borde komma snart.
    Nu vet jag att det bara blir spekulationer, men kommer det gå att RGH:a den även efter uppdateringen?
    Eller är det bara att vänta och se?
    De pratade om att det var "alla kernels"
    Hänger ni med vad jag är ute efter?

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av caballerial Visa Inlägg
    är det någon som vet om RGH går att patcha med ny mjukvara?
    Alltså om jag har en en slim och uppdaterar till höstuppdateringen som borde komma snart.
    Nu vet jag att det bara blir spekulationer, men kommer det gå att RGH:a den även efter uppdateringen?
    Eller är det bara att vänta och se?
    De pratade om att det var "alla kernels"
    Hänger ni med vad jag är ute efter?
    det sägs att microsoft inte kan patcha sårbara konsoler med bara en mjukvaruuppdatering, men det sa man om ps3an också och den blev fixad med en update. Men jag tror att vi har bättre chanser med 360n, microsoft har dessutom släppt en uppdatering efter hacket (och en preview update också) och de har inte fixat hacket.

    Däremot kanske det kan vara värt att inte skicka in sin maskin till microsoft om den går sönder. Då får dom ju en chans att fixa den via hårdvaruingrepp. Dom gör så mot jtag hacket, får dom in en maskin som går att jtaga på lagning så uppdaterar dom bootloadern så att de inte går.

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Man lägger aldrig på officiella uppgraderingar när man har en glitchad/jtaggad konsoll.

    Höstuppdateringen har vi redan tillgång till i "glitchad" version om jag inte missförstod något idag :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    inte efter man hackat konsolen nä, om man inte kör en dualboot glitch/official, då lär man ju få uppdatera med officiella uppdateringar på den nanden som inte har hackad kernel, annars blir de ju lite svårt att komma in på live när det finns en update

    vad det gäller "höstuppdateringen" tror jag han syftar på den nya som har nytt gränsnitt (det som ska likna windows 8 har jag för mig). Den updaten finns iofs redan ute för dom som är med i preview program på xbox live
    Last edited by anden1; 2011-11-18 at 19:16.

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Man lägger aldrig på officiella uppgraderingar när man har en glitchad/jtaggad konsoll.

    Höstuppdateringen har vi redan tillgång till i "glitchad" version om jag inte missförstod något idag :-)
    Ja, vi har tillgång till preview versionen, en beta version... men vi har inte mer än det som krävs för att kunna starta konsollen och köra osignerad kod (det vill säga kinect spel funkar inte och inte heller andra spel som kräver att man har fullständig update)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •