Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 44 av 44

Diskussion: Ny dae.bin distribueras nu i hemlighet, Live läge nu osäkert så stay offline!

  1. #31
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Astrou Visa Inlägg
    Jag såg inte detta förän de var försent
    Men vad kan man göra om man blivit drabbad av den nya anonyma uppdateringen?

    går det att flasha om läsaren med 2.0 eller måste man vänta på en nyare Ixtreme?
    Det du kan göra är att läsa länkarna jag skrev två inlägg upp. Du lär behöva iXtreme 2.0 ändå för lite nyare spel. Sedan får man vänta på iXtreme 3.0 och bränna om ett gäng spel. Eller köra xk3y. Eller rgh-jtag.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #32
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Jo, jag läst det och lite lite till men jag hittade inte riktigt nåt svar
    grejen är den att jag sällan och nästan aldrig går online me denna Xbox men jag skulle ladda ner en enda grej från marketplace
    och jag bryr mej inte om den blir bannad/flaggad bara jag kan spela spel igen:P

    Jag tänkte om de är samma sak som hände lite tidigare (tror det var angeånde en AP2.5 check när Ixtreme 1.9 var ny)

    där det rörde sig om en Dashboard uppdatering och man var tvungen att flasha om läsaren för att kunna spela igen

    fast de kanske inte funkar likadant nu?

  3. #33
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    104
    Respekt
    18
    Bannad konsol = ingen åtkomst till LIVE

    Är detta det enda eller vad mer innebär en bannad konsol?

  4. #34
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    49
    Respekt
    15
    Ingen av experterna som kan besvara frågorna från inlägget på förra sidan?

  5. #35
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av oscy Visa Inlägg
    Några frågor:

    -om man itne har varit online med boxen senaste dagarna. finns där möjlighet att "roll-back" till dashen innan 604 och på så vis slippa denna dolda update?

    -om man håller boxen helt offline framöver med 604 dashen, går det bra att fortsätta spela mina kopior? Eller finns där risk för ban?

    -spel som FIFA12 och NHL12 som inte är xgd3, är dessa safe att lira offline så länge uppdateringen ej kommit? Hur är det med xgd3 kopior så som AC-revelations?


    Det borde väl inte vara ökad risk för ban så länge inte boxen har hunnit bli uppdaterad? För då kan den ju inte känna av att det är fel tables än?


    Ytterligare en fråga, mest eftersom jag inte alls är insatt i hur det hela fungerar. Hur gör uppdateringen så att de fångar kopiorna? Kopiorna är ju trots allt patchade och ska vara identiska med orginalen. Så varför blir inte orginalen också påverkade om Microsoft ändrar dessa tabellerna? Det kanske är uppenbart men för min del är jag helt clueless till hur det funkar
    Några sena svar:

    -nej, du kan inte downgradea maskinen... men har du 13604 är det inga problem, det är mer om du ansluter till live på något vis...

    -Ja det är ingen risk för offline update...

    -Alla spel är safe att köra sålänge man inte fått nya dae.bin updaten (även XGD3)

    Risken ökar endast om du fått updaten... annars är tabellerna dom gamla vilket är "safe"
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #36
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ReZnoR Visa Inlägg
    Bannad konsol = ingen åtkomst till LIVE

    Är detta det enda eller vad mer innebär en bannad konsol?
    Nu för tiden innebär det även att profilerna blir låsta till den bannade konsollen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #37
    Registrerade
    Jul 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    hur blir det om jag har en box med senaste iextreme, kört backup spel men aldrig kopplat upp mig på live, köpt ett spel som jag vill lira live med.. kommer jag bli tokbannad eller kommer det fungera? Någon som vet?

  8. #38
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av silisius Visa Inlägg
    hur blir det om jag har en box med senaste iextreme, kört backup spel men aldrig kopplat upp mig på live, köpt ett spel som jag vill lira live med.. kommer jag bli tokbannad eller kommer det fungera? Någon som vet?
    Det finns ingen som kan garantera dig ett svar på den frågan tyvär, om du kollat alla spelen med ABGX360 innan du brännt ut dom är risken lägre än om du bara brännt ut dom...

    Det finns alltid en risk för liveban, även om du inte använder flashningen har du en risk för ban...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #39
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    109
    Respekt
    18
    Vad kan jag spela med gammal tjock xbox med LT 1.91 och hur bränner jag ?

    skiter i om jag blir bannad eller ej.funkar nya spelen att bränna och lira ?

    bränner jag i så fall som vanligt med imgburb eller ?

  10. #40
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    90
    Respekt
    16
    Ville bara bumpa med att trådtiteln kanske skrämmer iväg folk i onödan nu mer...

  11. #41
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Musten Visa Inlägg
    Ville bara bumpa med att trådtiteln kanske skrämmer iväg folk i onödan nu mer...
    Att bumpa den gör att den hamnar längst upp där det är fler folk som läser den, vad för nytta gör det numera med tanke på att LT+ 3.0 löser problemet? (för alla utom hitachi 78/79 ägare) även xk3y, wasabi etc. etc. har löst problemet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #42
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    90
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Att bumpa den gör att den hamnar längst upp där det är fler folk som läser den, vad för nytta gör det numera med tanke på att LT+ 3.0 löser problemet? (för alla utom hitachi 78/79 ägare) även xk3y, wasabi etc. etc. har löst problemet...
    Täkte att slutet på titeln borde ändras av en moderator att folk inte behöver vara offline längre eftersom LT3.0 löser det som du säger

  13. #43
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Musten Visa Inlägg
    Täkte att slutet på titeln borde ändras av en moderator att folk inte behöver vara offline längre eftersom LT3.0 löser det som du säger
    Bättre att hålla sig offline i vilket fall som, vem vet när MS gör samma sak igen? Imorgon kanske MS släpper en ny silent update som flashar om din dvd eller dyligt? anything's possible when it comes to microshit
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #44
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    90
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Bättre att hålla sig offline i vilket fall som, vem vet när MS gör samma sak igen? Imorgon kanske MS släpper en ny silent update som flashar om din dvd eller dyligt? anything's possible when it comes to microshit
    Jo sant, men spelar man online håller man väl ett litet öga på sånt... Men dae.bin problemet ska ju vara löst nu med senaste FW så just denna trådens titel var lite missvisande tyckte jag

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Ny dae.bin distribueras nu i hemlighet, Live läge nu osäkert så stay offline!
    By swift77 in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2011-11-17, 15:00
  2. iX 1.61 = mer osäkert inför LT?
    By X360Spyder in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-12-29, 19:48
  3. Speluppdateringar offline
    By Stolpiller in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2009-12-03, 21:16
  4. Live med org.spel - offline med backup, 100% säkert?
    By stevex in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-04, 22:20
  5. Köra X-box 360 offline
    By Jacob80 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 30
    Senaste inlägg: 2007-05-23, 16:32

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •