Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Pandora

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Pandora

    Hej, mitt moddade PSP1K gick precis sönder. Kan jag använda batteriet och/eller minneskortet för att modda ett nytt psp som jag köper (med rätt modell fw osv)? Eller måste jag kunna starta batteriet på en psp med cwf för att aktivera det som ett pandora? Någon som har någon idé eller måste jag "börja om från början"?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Pandora batteriet används inte som pandora när man ska spela med den, finns ingen mening med att använda pandora längre om den inte är brickad eller har en gammal CFW...

    Numera kör man med 6.60-Pro eller motsvarande
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Aha, så 6.60 Pro är CFW är som numer är "signade" då eller? Dvs dem kan installeras direkt på en OFW?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mima Visa Inlägg
    Aha, så 6.60 Pro är CFW är som numer är "signade" då eller? Dvs dem kan installeras direkt på en OFW?
    Exakt, 6.35 -> har varit så
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0
    Dumpar den här tråden. Och oj vad länge sen man var här sist

    Men nu till saken. Min gamla PSP som jag haft legandes hur länge som helst ville helt plötsligt inte starta. Senast jag vet att den fungerade var två-tre månader sen, men nu var den helt död. När jag testar att "tvångsstarta" den med Pandora's battery lyser power indikatorn, men den startar inte, och lampan för minneskortet blinkar inte till. I princip helt död alltså.

    Så vet någon av de gamla rävarna här vad som kan ha fallerat i den, när den legat helt lugnt i byrån?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    För att pandora skall få liv i den måste det även sitta ett minneskort med rätt saker på i psp:n, så det jag skulle göra är att testa med ett pandorabatteri jag vet fungerar/är laddat och ett minneskort som jag vet fungerar med pandora...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    För att pandora skall få liv i den måste det även sitta ett minneskort med rätt saker på i psp:n, så det jag skulle göra är att testa med ett pandorabatteri jag vet fungerar/är laddat och ett minneskort som jag vet fungerar med pandora...
    Jodå båda finns isatta och bör fungera... Problemet är att den inte ens försöker ladda från minneskortet, för isåfall skulle minneskortsindikatorn åtminstone blinka, eller hur? Och då är min fråga, vad bör ha gått sönder?

    Jag antar att pandora batteriet fungerar eftersom den kan tvångsstarta psp:n
    och jag antar att minneskortet oxo gör det eftersom jag nyss gjorde i ordning det

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Bajen13 Visa Inlägg
    Jodå båda finns isatta och bör fungera... Problemet är att den inte ens försöker ladda från minneskortet, för isåfall skulle minneskortsindikatorn åtminstone blinka, eller hur? Och då är min fråga, vad bör ha gått sönder?

    Jag antar att pandora batteriet fungerar eftersom den kan tvångsstarta psp:n
    och jag antar att minneskortet oxo gör det eftersom jag nyss gjorde i ordning det
    Har du en kompis som har en gammal PSP där pandora går att använda kan du testa o bara starta igång det med den, det påverkar inte systemet på något vis (den blir helt som vanligt när du stänger av, om du inte pillar med ngt i pandora menyn) på så vis kan du utesluta minneskort/batteri som problemet, men det kan mycket väl vara så att du har ett så kallat "Auto Boot batteri" det är en annan typ av pandora batteri som bara kickar igång den men inte gör ngt med minneskortet, kolla upp det också...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Har du en kompis som har en gammal PSP där pandora går att använda kan du testa o bara starta igång det med den, det påverkar inte systemet på något vis (den blir helt som vanligt när du stänger av, om du inte pillar med ngt i pandora menyn) på så vis kan du utesluta minneskort/batteri som problemet, men det kan mycket väl vara så att du har ett så kallat "Auto Boot batteri" det är en annan typ av pandora batteri som bara kickar igång den men inte gör ngt med minneskortet, kolla upp det också...
    Jodå alltså jag har hållit på med sånt dagligen för ett tag sedan. Grejen är att min PSP i byrån bara la av, från att fungera felfritt till att inte ens kunna boota, om jag nu inte använder mitt gamla Pandora batteri. Så alltså, om jag försöker starta den på vanligt vis händer absolut ingenting, power indikatorn börjar inte lysa, och med ett pandora batteri så börjar endast power indikatorn lysa, men inget ljud eller blink från minneskortsindikatorn.

    Så som det verkar så är Batteridelen isolerad från det övriga systemet, vilket (nu spekulerar jag rätt vilt) skulle kunna bero på att någon sladd lossnat eller så. Fram tills några månader sedan så har jag pillat rätt mycket på insidan av den, men då har den alltid fungerat direkt efter. Men någon lödning eller annat fäste är väl en sak som kan lossna när den ligger orörd, eller hur?

    EDIT: Hittade felet. Berodde på något glapp i power-switch kortet. Varför öppnade man den inte bara? ^^ Men tack för hjälpen i alla fall!
    EDIT 2: Det var det jävligaste att rätta till...
    Last edited by Bajen13; 2012-02-07 at 10:52.

Liknande diskussioner

  1. Open Pandora
    By Humanwar in forum Fritt Forum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-26, 14:10
  2. Pandora hackat upp sig?
    By DeZ108 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-04-11, 16:08
  3. Pandora och slim
    By yanoschpsp in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-10, 17:08
  4. Pandora
    By Bugz in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-04, 10:03
  5. Pandora
    By RuDE in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-11-25, 01:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •