Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: kopiera profil+data till rgh

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17

    kopiera profil+data till rgh

    tänkte jag skulle föra över all data (spel, saves osv) från hdd som sitter i det "vanliga" xbox360 till mitt xbox360 som är glitchat.

    så min fråga är, hur gör jag detta så att alla saves/spel och profil fungerar på maskinen som är glitchad?
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    det finns lite olika varianter. En är att du använder transfer cable på din omodifierade konsol, och kopplar in disken du tänkte att använda i den glitchade konsolen i transferkabeln samtidigt som du har din vanliga hdd ansluten direkt till maskinen. Detta gör dock att allt flyttas, om du istället vill kopiera allt så finns det bättre alternativ.

    Om båda maskinerna är av samma typ (dvs slim eller fat) så kan du ansluta den disken med alla saker på till glitchmaskinen och sen kopierar du allt till en extern usb-disk med hjälp av xexmenu, alternativt kan du FTPa allt till din dator och mellanlagra där om du inte har någon usb-enhet med tillräckligt utrymme. FTP går dock lite långsammare då xboxen tyvärr inte har 1Gbit nätverkskort utan bara 100Mbit. Så du får ut cirka 10MB/s kontra USB som brukar göra runt 20-30MB/s.

    Är båda maskinerna inte av samma typ så kan du skruva upp hdd-chassit och ta ut hårddisken (det är en vanlig 2.5" sata disk som du finner i laptops). Denna kan du sedan med lite finlir sticka in direkt i hårddiskporten (ovanstående förutsätter att din gamla maskin e fat och den glitchade e slim).

    Hursomhelst så mellanlagrar du där, sen stänger du av maskinen och ansluter disken du avser att använda, och lägger tillbaka allt på samma sätt från där du mellanlagrade.

    En ytterligare variant, om du har transfer cable, är att du ansluter hårddisken till datorn direkt med hjälp av den, och kör typ xtaf gui, party buffalo, xplore360 eller något liknande för att få ut filerna (minns inte vad det bästa heter just nu).

    När allt väl e på plats så ska det fungera utan problem, såvida du inte har en livebannad profil som inte går att flytta utan att den blir korrupt. Det ska dock lätt gå att fixa ifall så är fallet.

    Har du köpt några DLC, XBLA titlar eller dyl. Så kommer dom inte att fungera eller gå i demoversion. Detta löser du genom att låsa upp alla med xm360. Det går snabbt och smidigt, du låter den scanna igenom din disk och sen trycker du bara på unlock all.

    Om du har använt funktionen install to hard drive på den andra maskinen så kommer du antingen få köra nxe2god (då funkar spelet utan skivan insatt ) eller så tar du bort det och kör install to hard drive igen. Installationen (har jag för mig) är nämligen signerad för att bara användas på den andra maskinen, så din glitchade konsol lär se det som korrupt data eller ngt. Men detta råder du som sagt bot på med någon av de två ovanstående alternativen.
    Last edited by anden1; 2011-12-13 at 01:54.

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Fungerar det att kopiera min profil från USB minne (från min gammla slim) till min JTAg genom att bara gå in i system settings på jtag och sedan ta copy till intern disk? borde väll fungera att göra den vanliga vägen? Eller blir det nått fel PGA jtag?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    Fungerar det att kopiera min profil från USB minne (från min gammla slim) till min JTAg genom att bara gå in i system settings på jtag och sedan ta copy till intern disk? borde väll fungera att göra den vanliga vägen? Eller blir det nått fel PGA jtag?
    Det går att göra så också ja
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    62
    Respekt
    18
    "När allt väl e på plats så ska det fungera utan problem, såvida du inte har en livebannad profil som inte går att flytta utan att den blir korrupt. Det ska dock lätt gå att fixa ifall så är fallet".

    Hur fixar man det? Flyttade över hela contentmappen från gamla till nya hårddisken, men den enda profilen som inte alls dyker upp är min liveprofil som jag använt sen 2006. Vad kan det bero på och är det enkelt att åtgärda? Alla mina sparfiler är kopplade just till den profilen.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Mindbomb Visa Inlägg
    "När allt väl e på plats så ska det fungera utan problem, såvida du inte har en livebannad profil som inte går att flytta utan att den blir korrupt. Det ska dock lätt gå att fixa ifall så är fallet".

    Hur fixar man det? Flyttade över hela contentmappen från gamla till nya hårddisken, men den enda profilen som inte alls dyker upp är min liveprofil som jag använt sen 2006. Vad kan det bero på och är det enkelt att åtgärda? Alla mina sparfiler är kopplade just till den profilen.
    Var du inloggad när du kopierade profilen? isåfall är det där problemet ligger, den kopierar inte filer som är "låsta" dvs, det som används

    Om så inte är fallet, kolla under memory om du ser en profil som står som "Corrupted profile", isåfall får du ta bort flaggan från den... google: Conflag remover
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    62
    Respekt
    18
    hur menar du inloggad Swizzy? var då nånstans?

    visst har jag en korrupt fil på 43mb. har använt batch con flag remover och reassignat med modio 3.0, men den är lika korrupt för det.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Mindbomb Visa Inlägg
    hur menar du inloggad Swizzy? var då nånstans?

    visst har jag en korrupt fil på 43mb. har använt batch con flag remover och reassignat med modio 3.0, men den är lika korrupt för det.
    skicka profilen till mig på admin@swizzy.se så fixar jag den
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Får man skicka sin egna också?
    Vore guld om får reda på hur man ska göra.. Vet att man använder sig av Conflag remover så allt blir till en massa FFFFFFFFFF men sen Hash? genom modio..
    Men har ändå några filer som det står corrupted på t ex GOW3
    Tog hela Content mappen och skickade över till den nya slim boxen.. och gjorde det ovanstående.. Ursäkta om jag lånar tråden lite

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av DeZ108 Visa Inlägg
    Får man skicka sin egna också?
    Vore guld om får reda på hur man ska göra.. Vet att man använder sig av Conflag remover så allt blir till en massa FFFFFFFFFF men sen Hash? genom modio..
    Men har ändå några filer som det står corrupted på t ex GOW3
    Tog hela Content mappen och skickade över till den nya slim boxen.. och gjorde det ovanstående.. Ursäkta om jag lånar tråden lite
    Ja det kan du göra, Conflag remover ska ha inbyggd funktion för att resigna... finns iofs flera olika program som gör typ samma, kanske kommer ihåg fel av dom :$
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. flytta profil från flachad till orginal xbox.
    By demo_man in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2011-11-07, 20:23
  2. Kopiera data från ett PS2 minne till ett annat
    By ts67 in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-09, 10:31
  3. Kan man ta bort en profil från profil listan?
    By xepez in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-06, 14:37
  4. Går det att föra över en save fil från en profil till en annan?
    By kofikalonji in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-01, 05:15
  5. Kopiera och klistra in filer från en data-dvd i XBMC?
    By bose in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-09-16, 20:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •