Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Angående Wii Shop och Softmoddad Wii !! Hjälpes sökes ( 4.3E från er )

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14

    Angående Wii Shop och Softmoddad Wii !! Hjälpes sökes ( 4.3E från er )

    Min Wii blev softmoddad hos er Förrförra julen 2010 och den har Version 4.3E.

    Väldigt dum fråga antagligen men jag undrar går det att gå online på Wiishop Channel och köpa ett par Wiiware spel som inte finns någon annanstans ?


    Då ni inte erbjuder något program som följer med som gör att man kan spela Wiishop spel så vill jag gärna kunna gå online och köpa några spel om det är möjligt på något vis ?


    Eller erbjuder ni något slags nytt softmoddande som tillåter mig att spela Wiiware Releaser ?


    Vill gärna ha svar på båda om det går


    /tack på förhand!!


    /Mvh Boz

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    236
    Respekt
    14
    Ja, du kan gå ut på Wii Shop Channel, du har ju 4.3 så du bör inte få någon fråga om uppdatering (sen har väl psxcare installerat priiloader som skyddar mot uppdateringar)
    3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    Ok sorry för noob fråga men sparas spelen på Wii Minnet eller SD kortet som jag fick med av PSXCARE det är väl inge bra om det lagras legit spel på Softmod SD kortet om det nu är så ?

    Samt har du köpt några spel själv med softmod så du vet det fungerar utan problem ? eller har du fixat själv så du kan spela Wiiware spel etc utan att betala ? ( hade kunnat betala psxcare 1000 kronor om dom fixat detta men så blev det inte :P )

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    236
    Respekt
    14
    Spelar ingen roll vad du spar på SD kortet.

    Nej, har aldrig köpt något.
    Sen spelar jag inga sådana spel heller.
    Har man system meny 4.x så ska man kunna flytta installerade Wiiware spel till SD kort.
    3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    Ok tack för svar lär väl lägga in spelen först på Wii system minne det minnet lär ju ta slut på typ 3 spel dock lär väl bli tvungen o köpa ett annat SD kort separat annars för Wiiware spel om det tar för mycket plats

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av riger Visa Inlägg
    Spelar ingen roll vad du spar på SD kortet.

    Nej, har aldrig köpt något.
    Sen spelar jag inga sådana spel heller.
    Har man system meny 4.x så ska man kunna flytta installerade Wiiware spel till SD kort.
    Köpte precis ett spel på Wiishop channel och blev avlurad 100 kr Wiishop channel lät mig Betala 1000 wii Points för 100 kr på visa kortet men när jag försöker ladda ner spelet så blir det bara errorcode 204058 ((
    Spelet ligger fortfarande kvar i history och kan välja download där men vare sig jag väljer system memory eller SD Card så får jag errorcode 204058 så dom låter inte mig ladda ner spelet castlevania adventure rebirth

    Varför blockar inte ni på PSXCARE wiishop channel ifall man kan köpa spel men ej använda dom så förlorar man ju pengar hur ska man veta det ser inge info om det nånstans iaf ??

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    236
    Respekt
    14
    Sökte lite på felkoden....
    http://www.nintendo.com/consumer/wfc...i&locale=en_US

    Tanka ner SysCheck och ta ut en rapport på ditt Wii och posta det här så kan jag kolla den.
    Last edited by riger; 2012-02-21 at 16:47.
    3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av riger Visa Inlägg
    Sökte lite på felkoden....
    http://www.nintendo.com/consumer/wfc...i&locale=en_US

    Tanka ner SysCheck och ta ut en rapport på ditt Wii och posta det här så kan jag kolla den.
    Ladda ner Syscheck vart ?? samt går det göra nått fel med det programmet så man bricka wii då jag är noob ?

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vänta tills imorgon och försök igen betyder felkoden...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vänta tills imorgon och försök igen betyder felkoden...
    Nej, det betyder det inte jag har försökt 3 dagar i rad nu flera tillfällen och det blir fortfarande Error Code 204058 !

    Har ni någon aning vad som kan vara fel blir tokig är det pga era homebrew program som ni lagt in som blockerar eller något ?

    Jag kom även på att jag har PAL EU och NTSC U och NTSC J Weather samt news channels kan det ha något att göra med jag blir blockerat o inte får ladda hem wiiware spelen på Wiishop ?

    Sjukt jävla drygt iaf i första hand o förlora pengar och även att jag inte kan spela då jag verkligen vill också

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    236
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Nej, det betyder det inte jag har försökt 3 dagar i rad nu flera tillfällen och det blir fortfarande Error Code 204058 !

    Har ni någon aning vad som kan vara fel blir tokig är det pga era homebrew program som ni lagt in som blockerar eller något ?

    Jag kom även på att jag har PAL EU och NTSC U och NTSC J Weather samt news channels kan det ha något att göra med jag blir blockerat o inte får ladda hem wiiware spelen på Wiishop ?

    Sjukt jävla drygt iaf i första hand o förlora pengar och även att jag inte kan spela då jag verkligen vill också
    Att du har "PAL EU och NTSC U och NTSC J Weather samt news channels" brukar betyda att ditt Wii är PAL men att du uppdaterat från en spel DVD skiva för NTSC U och NTSC J
    Det finns program som tar bort dubbletter av dessa, här är ett: http://wiibrew.org/wiki/Duplicate_Channel_Remover

    SysCheck hämtar du här: http://syscheck.googlecode.com/files/syscheckb17.zip
    SysCheck skadar inte ditt Wii.

    Det kan vara så att en av dina IOS filer som Shop Channel använder är "Trucha enabled". Shop Channel v20 som finns med 4.3 använder IOS56.
    3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4

Liknande diskussioner

  1. frågor angående import av ps3 från usa
    By PiGGELiN in forum Playstation 3
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-09, 16:25
  2. Wii shop efter chippning?
    By Zyhorn in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-15, 10:31
  3. Shop...
    By sixpack in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-14, 15:25
  4. Ny hdd i softmoddad xbox
    By Djin in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-15, 20:34

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •