Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: R6T3, glitchning och LDV

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2012
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Question R6T3, glitchning och LDV

    God dag, dax för lite gratis support(köper nått litet i butiken senare)

    Jag har sökt runt lite men hittar inget defenitivt, blir bara förvirrad av all tekniska termer, länkar och alternativa metoder..

    1)
    Vad rekomederar ni, är det en dålig idé att fixa till r6t3 på feta 360is, kan det påverka glitiningen på en RGH negativt?
    Plus, om så, behövs det på slim? Kommer inte åt TXs forum, men har för mej att jag läste att det inte går att pacha hålet med en mjukvaru update?

    2)
    Hur mycket tar ni för att att fixa till alternativa lödpunkter för cool runner(skrapa banorna och löda typ) på en box med brännda/bort slitna lödöar, låt säja 2-3 förstörda padar?

    3)
    Och en liten fråga av ren nyfikenhet bara, google ger så många irrelevanta träffar att jag får krupp.
    Hörde för ett tag sedan nånstans att LDV värdet bara kan gå till 80(LDV = e´fuses?)
    Innebär det rent teoretisk att efter 80 updateringar() blir det möjligt att downgrade´a från 81, 82, 83 etc tillbaks till 80?

    Tack och hej
    Last edited by Mugs1911; 2012-03-29 at 01:02.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Mugs1911 Visa Inlägg
    God dag, dax för lite gratis support(köper nått litet i butiken senare)

    Jag har sökt runt lite men hittar inget defenitivt, blir bara förvirrad av all tekniska termer, länkar och alternativa metoder.

    1)
    Vad rekomederar ni, är det en dålig idé att fixa till r6t3 på feta 360is, kan det påverka glitiningen på en RGH negativt?
    Plus, om så, behövs det på slim? Kommer inte åt TXs forum, men har för mej att jag läste att det inte går att pacha hålet med en mjukvaru update?

    2)
    Hur mycket tar ni för att att fixa till alternativa lödpunkter för cool runner(skrapa banorna och löda typ) på en box med brännda/bort slitna lödöar, låt säja 2-3 förstörda padar?

    3)
    Och en liten fråga av ren nyfikenhet bara, google ger så många irrelevanta träffar att jag får krupp.
    Hörde för ett tag sedan nånstans att LDV värdet bara kan gå till 80(LDV = e´fuses?)
    Innebär det rent teoretisk att efter 80 updateringar() blir det möjligt att downgrade´a från 81, 82, 83 etc tillbaks till 80?

    Tack och hej
    1. Kan påverka negativt... det går inte att patcha bort helt på slim, men går på phatt i dagsläget... RGH 2.0 kommer troligen lösa det problemet helt

    2. Vilka punkter pratar vi om? kan du ge oss lite namn så vi vet vilka du pajat, vissa finns det alternativa punkter som inte är extra jobb för oss att använda, andra kräver massa extra material och skit (t.ex. dom under kylfläns och dyligt)

    3. LDV är ett värde som ökas för varje update, och den bestäms av att man bränner en e-fuse, max LDV du kan ha är 32, över det så har du brännt ALLA e-fuses som har hand om LDV
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2012
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Tackar tackar.
    Det är PLL_BYPASS och STBY_CLK(dom vanliga) jag eventuellt planerar att förstöra om jag pillar mer, eller redan förstört av allt att dömma
    Får läsa på lite om alternativa punkter när jag kommer hem och kan besöka "farliga webplater som team-xecuter, och sidor som innehåller ordet hack*" utan att kalla på personal, och se om det är värt jobbet/pengarna.
    Fick dispans för att psxcare är svensk


    Edit:
    Ok, visade sig att det tog stop långt innan jag behövde oroa mej för att ta bort eventuella resistorer den här gången.
    Mycket har hänt på några timmar
    Nand-x usb läggerav efter jag installerat cr, gick att läsa ur nanden utan problem inga bad blocks, men nåntig gick galet med cool runner installationen och allt slockna, tog bort cr och försökte läsa ur nanden igen för att testa, då försvann drivrutinerna för nand-x och vägrade dyka upp som "MemoryAccess" igen.
    Efter en massa pill, jävulskap och "drivrutinerna stöder inte denna plattform" lyckade jag efter ett nervöst telefonsamtal byta namn på PTLIBUSB0.SYS och det gick att installera drivisarna igen, och så pang lägger allt av igen och e tillbaks på ruta ett.
    Så typiskt att så fort man ska fixa någon annans box och har "lite ont om utrymme och tid", och har insisterat "jo då, det fixar jag", så skiter det sig.

    Skit samma fick panik och beställde en färdig slim250rgh från er(se det lite som cred för snabba och bra svar Swizzy), så jag slipper oroa mej, polarn får ta min, så tar jag den nya, att jag eventuellt fubr´at hans får bli en hemlighet.
    Går back en del, men det får ett nytt slim och en god natts sömn vara värt.

    hehe, lider av dyslecksi och har suttit en timme och maniskt läst, rättat och letat efter fel i mina inlägg, tror jag rensat ut allt nu.. om nått är galet ber jag om ursäkt och skyller på mitt "funktionshinder"
    Last edited by Mugs1911; 2012-03-29 at 01:27.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag e rätt säker på att jag kan fixa den, även om du fuckat upp SPI delen (så du inte längre kommer åt att programmera om den med nandpro) i've been there and done that STBY_CLK kör jag inte längre med, jag kör med alternativa punkter som är mycket mycket lättare

    CPU_PLL_BYPASS har jag aldrig lyckats paja så den inte alls funkar, men det finns flera alternativa punkter även för den
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2012
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Blev lite "klar och nöjd, nu kan jag sova gott" kännsla efter jag pluggat beställningen, allt ornade sig
    Ska kolla lite närmare i morrn och försöka identifiera problemet som jag är ganska säker på att det är r4b24+(c3b2?)/stby_clk banan till southbridge(?) som jag lyckades riva bort både tejp->lödning->trace, tejpade för att hålla stas.
    men jag fattar inte hur det skulle paja nandx.

    Får ursäkta mina beskrivnigar, blir bara så virrig, vet hur jag gör men inte varför.. eller uppenbarligen verkar det som jag inte vet hur när allt kommer till kritan.

    edit:
    Lutar åt att jag tar bort och flätar mina lödningar, och börjar om från nytt, funkar stby_clk till C4N27 på falcon, kollade lite snabbt innan jag gick å la mej men kunnde inte hitta den?
    Last edited by Mugs1911; 2012-03-29 at 02:14.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    kommer inte ihåg alla namnen, men C4N27 = Capacitor 4 i ruta N 2 (om jag inte minns helt fel) har inget moderkort framför mig just nu så kan inte riktigt kolla... :/

    Har du möjlighet att ta bilder på punkterna du lött mot hittils?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2012
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    sen update: Lyckades fixa det nu när jag kom hem, det e inte vackert men boxen bootar på 20-40sec eller aldrig, aldrig med jämna mellanrum.. boxen jag köpte från er bootar ju förargelseväckande jämnt, men man kan väl inte mäta sig med profsen, tack för det, Joel

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2012
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Måste tillägga, tack så jätte mycket Swizzy för bra svar, kommer inte vara rädd för att använda psxcares forum i framtiden

Liknande diskussioner

  1. Alternativ metod för R6T3
    By dragonslayer in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2011-07-01, 18:17

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •