Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Komma igång med JTAG! - Videoguide på Youtube!

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    54
    Respekt
    10

    Komma igång med JTAG! - Videoguide på Youtube!

    Nu börjar vi arbetet med att göra enkla guider som vi lägger upp på Youtube. Vi börjar med de enklaste stegen och går sedan in på mer avancerade funktioner. Här är första delen.

    Soldiers of Mist

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2012
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Väntar ivrigt på fortsättningen. Har läst på forumet och måste påstå att jag tycker att detta är krångligt trodde nog att jag skulle få till detta. Jag köpte en rgh xbox för någon vecka sedan via psx satte mig i helgen och kikade. Vill bara på något smidigt sätt föra över spelen till den interna HDD och spela smidigt för mig kan ex vara via usb inte bränna etc.

    Skall försöka läsa på lite mer samt testa något som jag läst lite här och där ftp överföring. Well skulle vara nice med en guide för absolut enklaste sätt för "dummies" att lägga in spel. De guider jag sett har inte var så där solklara........

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Tengo Visa Inlägg
    Väntar ivrigt på fortsättningen. Har läst på forumet och måste påstå att jag tycker att detta är krångligt trodde nog att jag skulle få till detta. Jag köpte en rgh xbox för någon vecka sedan via psx satte mig i helgen och kikade. Vill bara på något smidigt sätt föra över spelen till den interna HDD och spela smidigt för mig kan ex vara via usb inte bränna etc.

    Skall försöka läsa på lite mer samt testa något som jag läst lite här och där ftp överföring. Well skulle vara nice med en guide för absolut enklaste sätt för "dummies" att lägga in spel. De guider jag sett har inte var så där solklara........
    Börja med att formatera din externa USB hårddisk i FAT32 (om du inte redan har det) detta kommer ta bort allt du har på den... så var försiktig! du kommer behöva GUIFormat eller motsvarande
    för att utföra den processen i windows...

    Därefter använder du min GUI för att extrahera spelen (från iso) den heter exiso GUI när du har dessa är allting ganska lätt, du ladda iso... väljer output mapp (USB:\Games\*spelnamn*\) USB:\ = vad din hårddisk nu heter i windows... voila, du är färdig

    Detta funkar dock inte med XBLA/DLC dessa är lite krångligare...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    34
    Respekt
    16
    Swizzy; är det samma sak med spel som är på fler skivor, pga den verkar vilja hoppa över filerna då, testar med att namnge dom disk1 o 2 osv

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mrc77 Visa Inlägg
    Swizzy; är det samma sak med spel som är på fler skivor, pga den verkar vilja hoppa över filerna då, testar med att namnge dom disk1 o 2 osv
    Spel med flera skivor lägger du helst med "Disk 1" "Disk 2" etc. i namnet också, sen får du köra plugins för att skifta skiva medans du spelar (om inte spelet sparar precis innan bytet och du kan hoppa ut ur spelet för att byta skiva)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    34
    Respekt
    16
    Har du tips på ett bra sådant plugin?
    Tack för råden

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mrc77 Visa Inlägg
    Har du tips på ett bra sådant plugin?
    Tack för råden
    Diskswapper pluginet till dashlaunch till det krävs det att du skapar en config fil, och för det har du ett program jag gjort som heter Diskswap configurator
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    34
    Respekt
    16
    Finns det nått sätt att göra en genväg/quickstart på dashlauncher?

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mrc77 Visa Inlägg
    Finns det nått sätt att göra en genväg/quickstart på dashlauncher?
    Nu fattar jag inte alls vad du försöker fråga... vill du ha en genväg till Dashlaunch Configurator appen eller vad? dashlaunch startas nämligen alltid med maskinen efter att du installerat det
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    34
    Respekt
    16
    Ahh okej, fixade boxen hos er, o den e startar med nxe, har ingen anning hur jag skall installera det då (trodde man gjorde det via xexmenu) =(

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mrc77 Visa Inlägg
    Ahh okej, fixade boxen hos er, o den e startar med nxe, har ingen anning hur jag skall installera det då (trodde man gjorde det via xexmenu) =(
    Dashlaunch finns isåfall förinstallerat, men vill du så kör du bara installern genom XEXMenu 1 gång så får du upp en fråga om du vill installera/uppdatera
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    34
    Respekt
    16
    Är det bara jag som tycker att FreestyleDash 2.2 e lite smidigare? o hur får jag den att starta auto? Sorry för alla noob frågor =P
    Tacksam för hjälpen =)

Liknande diskussioner

  1. HJÄLP: Precis hämtat min JTAG:ade box och vill komma igång!
    By VoRa in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 57
    Senaste inlägg: 2013-03-23, 23:27
  2. youtube script
    By kramerish in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-01, 22:03
  3. Få youtube att fungera
    By Backelito in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-08-16, 13:45
  4. hjälp att komma igång
    By swedenmicke in forum Nintendo DS
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-26, 15:22
  5. Hdd till ps2, komma igång!
    By JidderMannen in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-06-19, 22:53

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •