Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Fungerar Skylanders med USB Loader?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    Fungerar Skylanders med USB Loader?

    Hej!

    Vill gärna köpa spelet Skylanders till min dotter men funderar på om det kommer att fungera. Vårt Wiis skivspelare är trasig och alla spel ligger på en extern hårddisk. Skylanders kräver ju att man använder någon form av USB dongel för att den ska koppla upp sig mot själva portalen där själva figurerna placeras. Så, kommer det att fungera? Spelet är inlagt på hårddisken redan och fungerar att starta men väntar på att portalen ska kopplas in. Som jag förstått det är de två USB-portarna av olika beskaffenhet och klarar olika hastigheter. Som det är nu är hårddisken inkopplad på den nedre porten.

    Så, någon som vet? Spelet är ju rätt dyrt och vi kan inte använda skivspelaren så USB loader är vår enda chans om vi inte ska köpa en ny wii-spelare.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Vad jag känner till funkar det inte, eftersom både hårddisken och mottagaren måste sitta i den nedre porten...

    Det kanske skulle kunna funka med en USB Hubb, men det är inget jag testat och kan därför inte garantera att det funkar...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    236
    Respekt
    14
    Spelet ska fungera på ett Softmoddat Wii, bara man har uppdaterade cIOS:ar och USB Loader.
    Se guide: http://www.wiihacks.com/wii-games/98...ure-guide.html
    3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Tack för svaren!

    Jag har som sagt fått igång spelet med USB Loader men jag har inte portalen än. Om det stämmer att även den måste pluggas in i nedre usb-porten så blir det ju lite moment 22. Finns det någon som har erfarenhet av att använda en USB-hub till Wii?

    Om min wii-spelare hade en fungerande skivspelare, skulle det då fungera rakt av att bara köra spelet trots att wii-spelaren är softmoddad?

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Phibermaster Visa Inlägg
    Tack för svaren!

    Jag har som sagt fått igång spelet med USB Loader men jag har inte portalen än. Om det stämmer att även den måste pluggas in i nedre usb-porten så blir det ju lite moment 22. Finns det någon som har erfarenhet av att använda en USB-hub till Wii?

    Om min wii-spelare hade en fungerande skivspelare, skulle det då fungera rakt av att bara köra spelet trots att wii-spelaren är softmoddad?
    Den fungerar absolut med originalspelet i dvdläsaren. Kan även fungera med backup, beror på hur gammal din wii är om du bara har homebrew channel. Nyare wii måste även chippas för att starta brända skivor.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Jag har spelet hemma nu och det funkar som sagt inte med USB-dongeln. Jag fick tips om att uppdatera softmod programmen och har därför uppdaterat USBLoader GX till senaste versionen. Fortfarande ingen lycka med spelet dock. Kan man uppdatera själva softmoddningen också? Jag har 4.3 som system och softmoddningen gjordes hos er för kanske 1,5 år sedan.

Liknande diskussioner

  1. USB Loader fungerar inte efter uppdatering.
    By Undenius in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2010-09-28, 14:36
  2. GX USB Loader
    By Undenius in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2010-02-27, 18:23
  3. Wii ISO loader
    By ozzi_ag in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-15, 15:36
  4. Wii USB Loader...
    By Bjerlk in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2009-04-08, 23:25
  5. GC Loader
    By vattenspridarn in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-07-05, 11:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •