Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Sleeping Dogs Error

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    82
    Respekt
    18

    Sleeping Dogs Error

    Tja!

    Har inte spelat på ett bra tag men tänkte nu sätta igång med lite Sleeping Dogs. Dock får jag error när jag försöker starta spelet. Både i Isorip och GOD version. Måste jag uppdatera min Dashboard? Jag ligger på 2.0.13604.0. Ska jag isåfall uppdatera till den senaste genom er klistrade guide?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2012
    Från
    BÃ¥lsta, Sweden, Sweden
    Inlägg
    44
    Respekt
    12
    Kör du med flash spelare eller med RGH? Annars så är det bara att update den om du kör med 3.0

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    82
    Respekt
    18
    Jag kör med RGH. Phat, falcon.
    Last edited by Bungalow; 2012-09-03 at 00:21.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2012
    Från
    BÃ¥lsta, Sweden, Sweden
    Inlägg
    44
    Respekt
    12
    Prova att ladda ner en annan och så kör du ABGX 360 om du laddar ner på en iso fil sen använder du Exiso om det inte fungera så vänta tills det kommer upp en nyare Sleeping Dogs

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Vad är det för error du får? olika fel kan betyda olika saker

    Men jag skulle definitivt rekomendera att du uppdaterar till 15574, finns ingen direkt anledning att ligga kvar på 13604
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    82
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Vad är det för error du får? olika fel kan betyda olika saker

    Men jag skulle definitivt rekomendera att du uppdaterar till 15574, finns ingen direkt anledning att ligga kvar på 13604
    Ska kolla upp exakt vad error sa när jag kommer hem. Finns det någon bra guide på hur man kan uppdatera till 15574 + avatarupdate? Sökte runt lite igår och det var flera som hade samma problem med Sleeping Dogs och gamla dashboards så ganska säker på att det är där problemet ligger.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Bungalow Visa Inlägg
    Ska kolla upp exakt vad error sa när jag kommer hem. Finns det någon bra guide på hur man kan uppdatera till 15574 + avatarupdate? Sökte runt lite igår och det var flera som hade samma problem med Sleeping Dogs och gamla dashboards så ganska säker på att det är där problemet ligger.
    http://forum.psxcare.com/support/sho...enaste-version istället för CMD Freebooter använder du xeBuild GUI, ladda nanden så ställer den in allt den kan själv, vilket är alla standard settings (version, moderkort, hack, etc.) CPUKey får du tyvärr skriva in själv eller ladda hem genom nätverket, det kan den inte hämta från nanden just nu
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    82
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    http://forum.psxcare.com/support/sho...enaste-version istället för CMD Freebooter använder du xeBuild GUI, ladda nanden så ställer den in allt den kan själv, vilket är alla standard settings (version, moderkort, hack, etc.) CPUKey får du tyvärr skriva in själv eller ladda hem genom nätverket, det kan den inte hämta från nanden just nu
    Tack!

    Jag får dock ERROR: Reading block 392 status 250 när jag försöker göra backup på nanden med flash360. Det är den enda error jag får och det står 100% finished. Har testat göra detta 10 gånger men får samma resultat. Vad innebär detta?

    Tror jag har bra koll på resterande steg.

    Edit: Håller nu på att remappa bad blocks med Degraded och Jtag Tools. Följer denna guide på youtube http://www.youtube.com/watch?v=xxtUqYnS9Ao. Är det rätt sätt?

    Edit2: Av någon anledning lyckas jag inte öppna min nand i Degraded 1.1 utan det står bara "cant open file". Har även testat ändra "2004-2007" till "2004-2005" i nanden. Då säger den att det är "bad file length".
    Last edited by Bungalow; 2012-09-03 at 16:02.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Bungalow Visa Inlägg
    Tack!

    Jag får dock ERROR: Reading block 392 status 250 när jag försöker göra backup på nanden med flash360. Det är den enda error jag får och det står 100% finished. Har testat göra detta 10 gånger men får samma resultat. Vad innebär detta?

    Tror jag har bra koll på resterande steg.

    Edit: Håller nu på att remappa bad blocks med Degraded och Jtag Tools. Följer denna guide på youtube http://www.youtube.com/watch?v=xxtUqYnS9Ao. Är det rätt sätt?

    Edit2: Av någon anledning lyckas jag inte öppna min nand i Degraded 1.1 utan det står bara "cant open file". Har även testat ändra "2004-2007" till "2004-2005" i nanden. Då säger den att det är "bad file length".
    Skit i att mappa om badblocks, eftersom du kommer använda flash360 för att skriva tillbaka nanden så är det inga problem... Degraded/JTAG Tool är gammalt skit som inte är nödvändigt längre... xeBuild mappar om alla badblocks den hittar automatiskt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    82
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Skit i att mappa om badblocks, eftersom du kommer använda flash360 för att skriva tillbaka nanden så är det inga problem... Degraded/JTAG Tool är gammalt skit som inte är nödvändigt längre... xeBuild mappar om alla badblocks den hittar automatiskt
    Trevligt! Nu hittar däremot inte Xell/Reloaded min updflash.bin som ligger i root på usb-stickan. Läste någonstans att man ska döpa om den till nandflash.bin samt lägga till xenon.elf ?

    Edit: Nu förvirrar jag mig själv haha, jag ska väl bara skriva tillbaka nanden i flash360 och inte göra det via xell/reloaded?
    Last edited by Bungalow; 2012-09-03 at 19:26.

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Bungalow Visa Inlägg
    Trevligt! Nu hittar däremot inte Xell/Reloaded min updflash.bin som ligger i root på usb-stickan. Läste någonstans att man ska döpa om den till nandflash.bin samt lägga till xenon.elf ?

    Edit: Nu förvirrar jag mig själv haha, jag ska väl bara skriva tillbaka nanden i flash360 och inte göra det via xell/reloaded?
    Antingen använder du flash360, rawflash (med xenon.elf varianten du beskriver) eller med min egna nandflasher: Simple 360 NAND Flasher
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    82
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Antingen använder du flash360, rawflash (med xenon.elf varianten du beskriver) eller med min egna nandflasher: Simple 360 NAND Flasher
    STORT tack Swizzy! Det var lite nervöst där när man skrev över men nu funkar det galant!

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    82
    Respekt
    18
    Nu startar dock inte XEXmenu. Måste jag installera om det?

    Edit: Jag lyckades komma åt xexmenu genom quickplay
    Last edited by Bungalow; 2012-09-03 at 21:06.

Liknande diskussioner

  1. error???
    By barney in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2009-10-05, 08:01
  2. Error #002
    By mrhex in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-21, 13:22
  3. nds dogs spel funkar inte
    By peppe60 in forum Nintendo DS
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-29, 10:44
  4. Error 13 och 16
    By Sallander in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-02-05, 16:53
  5. error file size error
    By Lurvenpajsen in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-05-08, 19:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •