Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Flasha dvd med key från rgh

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    60
    Respekt
    14

    Flasha dvd med key från rgh

    Letade runt lite i forumet men hittade inget bra svar på min fråga så ställer den här..
    RGH'ade en 360 nu som haft flashad dvd (74850c) tidigare, vet inte exakt vilken version men den lär ha flashats i mitten/senare halvan av 2010 nångång.
    Jag uppdaterade nu från 12625 till 14699 innan jag läste ur nand, och dvd'n borde väl då ha återgått till stock eller? (inte speciellt insatt i flashningar)
    Nu vill jag egentligen bara veta om man kan flasha om den med den key man får från xell på nåt enkelt sätt eller måste man ha dem gamla filerna kvar (dummy.bin etc.)?
    Det var en annan person som flashade den så jag har inga filer alls..
    Inget måste att flasha den men om det går att göra enkelt så varför inte

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dood Visa Inlägg
    Letade runt lite i forumet men hittade inget bra svar på min fråga så ställer den här..
    RGH'ade en 360 nu som haft flashad dvd (74850c) tidigare, vet inte exakt vilken version men den lär ha flashats i mitten/senare halvan av 2010 nångång.
    Jag uppdaterade nu från 12625 till 14699 innan jag läste ur nand, och dvd'n borde väl då ha återgått till stock eller? (inte speciellt insatt i flashningar)
    Nu vill jag egentligen bara veta om man kan flasha om den med den key man får från xell på nåt enkelt sätt eller måste man ha dem gamla filerna kvar (dummy.bin etc.)?
    Det var en annan person som flashade den så jag har inga filer alls..
    Inget måste att flasha den men om det går att göra enkelt så varför inte
    På tjockis boxar (ej slim) räcker det med att du tar key, det är inte livesäkert, men ska du ändå bara ha det på RGH/JTAG spelar det ingen roll eftersom du inte kommer gå ut på live någonsin med den
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    60
    Respekt
    14
    Tack för svar, har bara gjort phat's så kanske ska börja flasha dem också
    Hur funkar det med slim? Vad är skillnaden eftersom man inte bara kan använda key?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dood Visa Inlägg
    Tack för svar, har bara gjort phat's så kanske ska börja flasha dem också
    Hur funkar det med slim? Vad är skillnaden eftersom man inte bara kan använda key?
    slims använder också fcrt.bin (Firmware Challenge Response Table) vet inte exakt hur, men 0225+ nyttjar det iaf, 9504/0272 behöver bara ha key...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    60
    Respekt
    14
    Har som sagt aldrig flashat någon 360 men de kanske löser sig när jag väl sitter där med jungeflasher.
    Jag antar att man bara väljer rätt fil av dem man drar ner från samma sida som jf och skriver in key manuellt. Har nåt pci -> sata-kort som tydligen ska vara bra till ändamålet
    Tack för hjälpen

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dood Visa Inlägg
    Har som sagt aldrig flashat någon 360 men de kanske löser sig när jag väl sitter där med jungeflasher.
    Jag antar att man bara väljer rätt fil av dem man drar ner från samma sida som jf och skriver in key manuellt. Har nåt pci -> sata-kort som tydligen ska vara bra till ändamålet
    Tack för hjälpen
    Du laddar filen "LTPlus-0251-v3.0.bin" som target för Tjockis liteons och trycker på Manual Spoofing, klistrar in nyckeln där det står att du ska göra det (du ser det... gör du inte det behöver du besöka en optiker)

    OBS!!: det ska vara 0251, det finns andra som heter 0225 också... dessa är för slim! var uppmärksam på detta
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    60
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du laddar filen "LTPlus-0251-v3.0.bin" som target för Tjockis liteons och trycker på Manual Spoofing, klistrar in nyckeln där det står att du ska göra det (du ser det... gör du inte det behöver du besöka en optiker)

    OBS!!: det ska vara 0251, det finns andra som heter 0225 också... dessa är för slim! var uppmärksam på detta
    Får prova helt enkelt, tror inte jag har nåt fel på synen så de löser sig nog
    Behöver ju egentligen inte flasha den men det är kul att ha något att pyssla med under helgen

Liknande diskussioner

  1. Flasha från 3.90?
    By lyfalix in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2009-11-24, 22:44
  2. flasha min 360 från 1.4
    By skheaton in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-25, 13:37
  3. Flasha från F: ?
    By 3875 in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-06-21, 09:28
  4. Flasha från superdisc
    By Freq in forum X-ecuter 2 PRO support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-15, 15:59
  5. Flasha Bios från PC:n via LAN?
    By swemag in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-11-21, 16:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •