Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Dashboard 15574 (XK3Y)

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Sweden
    Inlägg
    42
    Respekt
    21

    Dashboard 15574 (XK3Y)

    Hallå!

    De var längesen man höll på med sånt här (började med chip på ps1, chip till xbox, flashat 360 som jag sedan blev bannad på och blev less och började köpa spel).
    Råkade dock surfa in här idag och fick syn på Xk3y och blev väldigt intresserad!!

    Läste dock att Xk3y ej fungerar om man har dashboard 15574, vilket jag tyvärr har. Är det så? Vad finns annars för liknande alternativ?

    De jag i huvudsak vill kunna göra är att spela spel från hårddisk och helst komma åt live tjänsterna med.
    Har fö en Elite 120gb med Lite-on läsare.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av cewe Visa Inlägg
    Hallå!

    De var längesen man höll på med sånt här (började med chip på ps1, chip till xbox, flashat 360 som jag sedan blev bannad på och blev less och började köpa spel).
    Råkade dock surfa in här idag och fick syn på Xk3y och blev väldigt intresserad!!

    Läste dock att Xk3y ej fungerar om man har dashboard 15574, vilket jag tyvärr har. Är det så? Vad finns annars för liknande alternativ?

    De jag i huvudsak vill kunna göra är att spela spel från hårddisk och helst komma åt live tjänsterna med.
    Har fö en Elite 120gb med Lite-on läsare.
    Inga problem alls att montera xk3y på den.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Sweden
    Inlägg
    42
    Respekt
    21
    Hansi: Härligt! Så här stod det:
    "Xk3y fungerar numer på samtliga xbox360 konsoler, om ni har en Liteon 16d5s eller en hitachi 05xx så tillkommer en kostnad på 495kr vid montering av Xk3y. Om er dashboard version är 15574 eller högre så kommer installation av Xk3y inte att fungera i dags läge."

    Har inte bestämt mig om ja gör de själv eller skickar till psxcare. Gör de gärna själv då jag tycker sånt är intressant men problemet är att jag sålt min stationära pc och idag endast har mac mini och en macbook pro, antar att de inte finns så många program att läsa ut dvdrom nyckeln till osx. Minns även när ja gjorde de sist på min gamla xbox att de var lite pyssel att hitta dvdläsaren osv, antar att man löst de idag med verktygen som finns ex maximus lizard, xecuter connectivity kit osv?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Svårt att hitta personal som kan skriva korrekt grammatik nuförtiden :-) Syftningsfel, det är bara om man har just de dvdläsarna som kräver jtag (+495:-) för att få fram nycklarna som det blir stopp vid 15574 dashboard. Och sådana dvdläsare sitter bara i nyare slim.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Sweden
    Inlägg
    42
    Respekt
    21
    Hehe därför håller man sig till psxcare!!
    Fungerar de att ladda ner dlc (pirat eller köpt från live) fortfarande till spel som ligger på den externa disken?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Med xk3y ser boxen spelet som om det satt i dvdläsaren som en originalskiva. Så fungerar det med en originalskiva så fungerar det med xk3y
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Sweden
    Inlägg
    42
    Respekt
    21
    Hansi: Sweet!

    Hittade även svaret på någon fråga jag hade här uppe, fungerar att köra på en mac dock får man kör windows virtuellt

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Sweden
    Inlägg
    42
    Respekt
    21
    Hade tänkt köpa Maximus 360 Lizard för att läsa ut dvdrom nyckeln enkelt men läste manualen på den och tydligen så måste man köpa till en sak för att kunna ge ström till läsaren, så den vart ännu dyrare än vad den redan är. Man kan ju ta ström från xboxen med men läst att risken för ban finns? Vill undvika riskerna så jag undrar vilket verktyg som rekommenderas för att läsa ut nyckeln (gärna på så många fabrikat som möjligt) som även matar ström till läsaren?
    Suttit och kikat runt i shoppen och läst runt men får inte fram vad som är bäst för mig.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av cewe Visa Inlägg
    Hade tänkt köpa Maximus 360 Lizard för att läsa ut dvdrom nyckeln enkelt men läste manualen på den och tydligen så måste man köpa till en sak för att kunna ge ström till läsaren, så den vart ännu dyrare än vad den redan är. Man kan ju ta ström från xboxen med men läst att risken för ban finns? Vill undvika riskerna så jag undrar vilket verktyg som rekommenderas för att läsa ut nyckeln (gärna på så många fabrikat som möjligt) som även matar ström till läsaren?
    Suttit och kikat runt i shoppen och läst runt men får inte fram vad som är bäst för mig.
    CK3 kit
    X360 USB Pro

    Och har du en Tjockis Liteon (DG16-D2S) behöver du en CK3 Probe III (eller motsvarande PMT)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Kan inte uppdatera senaste Dashboard 15574, vad gör jag fel?
    By Swestar in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2012-10-21, 20:58
  2. Uppdatera Dashboard för Xk3y montering.
    By wallen83 in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2012-10-17, 12:12
  3. XK3y & Dashboard update problem....
    By adangerred in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2012-10-13, 18:46
  4. Dashboard 15574, Ta bort lagring...
    By misantroph in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2012-09-11, 01:48
  5. Dashboard 14622 och xK3y
    By MrViffer in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-12-13, 12:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •