Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Lagg med Xk3y.

  1. #1
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Lagg med Xk3y.

    Hej! Jag har kört med xk3y i några månader helt utan problem. Men idag när jag skulle spela Halo 4 och Assassins Creed 3 uppstod lagg. När jag startade Halo fungerade det först, men efter några minuter började spelet gå i "stop motion". Jag testade med AC3 och det var samma lagg, fast direkt när jag startade spelet. Sen testade jag med ett äldre spel som fungerade senast igår och samma sak hände efter några minuter.

    Min misstanke är att det kan vara min HDD som sjunger på sin sista vers. Det är en äldre WD 1TB med nätström.
    Är det någon som upplevt detta och kanske tillochmed har en lösning?

    Tack på förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Låter onekligen som något är fel med antingen hårddisken eller möjligen med USB-gränssnittet. Lättast är så klart att testa med en annan hårddisk/USB-minne och se om det hjälper. Då vår du veta om det är HDD eller XK3Y som håller på att ge upp.

  3. #3
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Jag testade att stänga av xboxen och vänta 10 minuter. Testade då Skate 3 som var det äldre spelet jag nämde innan. Det funkade då felfritt. Då testade jag Halo igen. Samma lagg efter en stund. Jag ska nog testa att extrahera om spelet och lägga in på nytt.

  4. #4
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Första gången extraherade jag Halo direkt från datorns HDD till externa och kopplade ur utan säker frånkoppling. Nu testade jag att extrahera, flytta över och koppla från hårddisken. Spelet flyter på som det ska nu! Ni kan låsa tråden.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Tippar ärligt talat på att lag som du upplever beror helt på din hårddisk/ditt minne, det har inget med xk3y'n att göra, för att slippa lagg kan du "installera" skivan i dashboarden, då laddas allt från den interna disken istället (du måste ha iso kvar ändå, men du slipper lagg)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Att installera spelen har jag aldrig kollat på som alternativ. Är det busenkelt är det något man behöver tänka på? Jag tänker att vissa spel har 2 skivor t.ex. Jag läste någonstans att man kan klickan på ejectknappen på xboxen 2 gånger för att sedan välja en ny skiva med remoten, stämmer det?

  7. #7
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Efter lite tester är jag helt övertygad om att det inte beror på min Xk3y, utan sättet jag lägger in spel på.

Liknande diskussioner

  1. Fable 3 lagg?
    By superpalten in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-06, 16:03
  2. lagg i xbmc
    By pimmen in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2009-04-09, 14:10
  3. Lagg med M3DSREAL
    By Kokkie in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-19, 18:41
  4. lagg??
    By Tical in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-02, 11:36
  5. XBMP Lagg
    By Dash in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-07-17, 15:27

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •