Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: NDS Lite med M3i Zero - Vita skärmar

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2012
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    NDS Lite med M3i Zero - Vita skärmar

    Hej!
    Fick idag mitt M3i Zero GMP-Z003 flashcard med posten. Jag förde över F_CORE.DAT från F_CORE_v4.1.0.zip tillsammans med SYSTEM-mappen från http://www.m3adapter.com/Software/SYSTEM_ENG.zip och uppdaterade. Uppdateringen gick bra, en hel del blinkande som sedan upphörde. När jag sedan stoppar i M3i Zero i min NDS Lite (USG-001 från 2006) så får jag upp ett spel som heter "Deep Labyrinth Digital Bros" som jag har förstått är ett trick för att lura NDS:en att starta från M3i Zero.

    När jag försöker starta härifrån så får jag bara vita skärmar. Jag har testat med ett Sandisk MicroSD 2GB och även ett Kingston MicroSD 2GB med SYSTEM-mappen intakt på båda korten och formaterade till FAT32.

    Jag har även försökt att lägga tunn kartong mellan plast och kretskort på M3i Zero, utan någon framgång. Det är alltid samma resultat: vita skärmar.

    Jag läste någonstans att gamla NDS Lite-modeller kanske inte fungerar, men har bara läst det på ett ställe. Har även sett att någon har klippt av plastbitarna som sitter över kontaktytan på M3i Zero, även detta på bara ett ställe.

    Jag får ett nytt SDHC-kort från Kingston med posten i morgon som jag tänkte försöka med, men är inte allt för hoppfull.

    Har någon något förslag för att lösa detta?

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2012
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Efter lite tricksande med sökord på Google så hittade jag en annan tråd som verkar ta upp ett liknande problem.

    http://forum.psxcare.com/support/sho...flashkassetten

    Grejen med mitt problem är att kortet går bra att uppdatera, vilket borde betyda att SD-kortet kan läsas av M3i Zero-kortet, annars skulle det inte blinka när man kopplar in det i USB-porten förmodar jag.

    Ska testa med mitt SDHC-kort som kommer med posten också innan jag börjar tänka på att returnera varan.

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2012
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Problem löst.

    Flashad DSL för SuperCard Lite. Lösning: håll in select vid start.

Liknande diskussioner

  1. Problem med M3i Zero kort, Svarta skärmar vid uppstart!
    By Mr X in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2011-01-19, 18:28
  2. Olika skärmar
    By rusken in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2010-01-16, 15:28
  3. Plasma skärmar och tv-spel
    By jummen in forum DVD och Hembio - Övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-29, 18:15
  4. Är du en fena på TFT skärmar, se då hit !
    By RebelZero in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-07-23, 18:02

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •