Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Visa spel funkar ej med softmod

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2013
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Visa spel funkar ej med softmod

    hejsan alla! är helt ny på detta med wii´, köpte ett till tanten i julklapp. Har letat här i forumet men ej hittat nått om detta. (finns säkert men som sagt ej hittat) jag köpte ett softmoddat wii här på psxcare samt 2tb hårdisk. Fick allt att funka utan problem efter lite pluggande på nätet. Men märkte att vissa spel ej funkar, bilden blir bara svart eller hänger sig i loading screen samt att den automatiskt kommer tillbaka till wii start menu på vissa spel. har testat både pal och ntsc men med samma problem. dem flesta spel funkar dock utan problem men det är vissa som ej funkar. Mina spel så är det så, att vissa spel funkar inte med softmod? här är några jag ej fått att funka. Red steel 2 (pal och ntsc testat ingen skillnad) Monster hunter tri The Adventures of tinting. men några fler jag provat. Testade att bränna dem på skiva men då funkade det inte alls, läste att man måste ha ett chip för det.

    M.V.H en helt nollställd snubbe på wii

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Vissa spel kan kräva att du ändrar konfigurationen för hur det laddas eller dyligt, har du provat googla på spelen du försöker starta och typ USB Loader GX?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2013
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Tackar. Hade sökt på lite fel sett i google men nu så snurrar det. Man va tvungen att ändra lite i spelets egna setting. Man bugar och bockar Swizzy. Nu är det bara göra samma sak med resten av spelen som ej snurrar

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2013
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    uppdarerar lite bara. fick alla spel att funka som dem ska. tack en engång för den snabba hjälpen. (ni kan stänga denna tråd då problemet är löst)

Liknande diskussioner

  1. Hjälp Angående Några spel Via Softmod!!
    By Boz666 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2011-01-29, 19:50
  2. M3i Zero: visa mer spel per/sida
    By Morfus in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2010-07-25, 11:00
  3. Kan inte köra orig dvd spel efter softmod
    By gnuttes in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2010-02-19, 20:13
  4. original pal - ntsc spel funkar inte på min ps2. svara ( inga spel funkar !!!! )
    By Mephisto-Live in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-02, 12:08

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •