Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: vart lägger man Extenssion packs??

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2012
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    vart lägger man Extenssion packs??

    Hej,

    Jag har en rgh-j-taggad xbox360, som jag har via Iso2God fått över spelen i massa mappar (med siffror på) till den externa hddn. Jag har inte min xbox360 uppkopplad på nätet alls. Pga. slött nät och att jag inte spelar online.

    Nu undrar jag vart exakt lägger jag extenssion packs? som typ.. sleeping dogs har ju sk. fortsättning DLCs till det spelet och vart lägger jag dessa DLCs för att det ska fungera?

    Antar att det ska i samma mapp där spelet är, men ska jag skriva över filer eller ska jag bara lägga över mapparna i "rätt" siffer mapp?



    Sen undrar jag även om hur man kan få upp (in)covers till spelen så att de syns i menyn? (där man väljer vilket spel man ska spela) ska den mappen också ligga i reatail mappen på den externa hddn för att det ska fungera?





    Vore jätte tacksam för svar.

    Tack för ett bra forum.
    Last edited by knatte; 2013-02-07 at 11:59.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    DLC (Downloadable Live Content) och XBLA (XBox Live Arcade) ska ligga enligt följande struktur för att funka:

    HDD1:\Content\0000000000000000\*TitleID*\00000002\ *fil* <--- DLC
    HDD1:\Content\0000000000000000\*TitleID*\00080000\ *fil* <--- XBLA
    HDD1:\Content\0000000000000000\*TitleID*\000D0000\ *fil* <--- XBLA Alternativ plats (vissa ska ligga här, andra i ovanstående)

    XBLA informationen ovan är inte ett krav för att det ska funka, men vill du använda XM360 för att patcha måste det ligga så, det samma gäller för att dashboarden ska hitta dom och lista dom direkt (original dashboarden alltså)

    För att DLC ska funka krävs det också ofta en TU (Title Update) dessa ska ligga i en av 2 alternativa mappar (beroende på vad det är för typ av TU det är)

    För nyare TU typen ska ligga enligt nedan:

    HDD1:\Content\0000000000000000\*TitleID*\000B0000\ *TU*

    (att det är en ny TU/till ett nytt spel betyder inte automatiskt att den ska ligga här, det är lite bökigt att veta vart dom ska ligga egentligen nu förtiden)

    Äldre typen av TU ska ligga såhär:

    HDD1:\Cache\*TU*

    Vad gäller ikoner beror det lite på vilken meny du syftar på, NXE, FSD eller XEXMenu?

    FSD laddar automatiskt hem covers när du scannar om du låter den ansluta till internet för att hämta dom
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2012
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Swizzy>>

    Tack för att du ville svara mig. Jag ska se om jag kan följa din beskrivning. :P

    Antar att FSD= Freestyle. (för i så fall har jag FSD3)

    Dock har jag INTE min xbox360 inkopplad till nätet, pga slött nät och att jag INTE spelar online.

    som jag har sagt är alla mina spel på min externa hdd i mappen "retail"... där är alla spel mappar en döpta i en massa siffror av Iso2God själv. (425162DE) öppnar jag de mapparna är även de en massa siffror så som 0000... osv.

    Sen innehåller min mappstruktur på den externa hdd följande:

    [Dlc]
    [god]
    [retail] (där har jag alla mina spel)
    [xbla]

    Jag har hämtat hem DLC´s till tex Sleeping Dogs, via torrents. m.m.... Där av att jag frågade vart man lägger dessa DLC´s eller Extenssions pack?
    Visste inte att det måste vara i själva xboxen, trodde att det skulle kunna gå att ha dom på den externa hddn, där spelen är.

    Har även hört att man kan lägga in covers manuellt med, är det nått du vet nått om?

    Tack ändå för att du förklarade lite. och som sagt, jag ska se om jag lyckas att följa din förklaring
    Last edited by knatte; 2013-02-08 at 06:12.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    FSD = Freestyle Dash ja... FSD 3 heter egentligen F3 nu för tiden (Freestyle 3)

    du kan lägga DLC/XBLA i USBMU:\ med motsvarande struktur som ovan också (istället för HDD1) USBMU är alltså när du skapat ett virtuellt minne på din externa hårddisk i dashboarden (OBS: Gör inte det på din disk du har spelen på... det KAN eventuellt radera allt annat på hårddisken)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2012
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Swizzy>>

    Hur skapar man ett virtuellt minne på den externa hdd??

    För det är bara på den externa hdd, som mappstrukturen är som ovan. och den Hddn är kopplad med usb till min rgh-j-taggade xbox360 (Men det tror jag att du förstod)
    Däremot förstod inte jag det där du sa riktigt. Skulle du vilja vara snäll och förklara?

    Alltså du menar att jag skulle kunna lägga dlc's (Extenssions pack) i min dlc mapp på den externa hdd? Eller har jag miss uppfattat det hela?

    Konfigurerar jag den på samma sätt (som din guide) sen??
    Last edited by knatte; 2013-02-08 at 19:29.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Starta upp konsollen med handkontrollen, håll in RB knappen (detta stänger av FSD Auto boot temporärt) därefter går du längst till höger -> där borde du hitta "System Settings" eller liknande, leta upp kategorien "Memory", väl här bör du hitta din hårddisk som ett oformaterat usb minne typ... Välj det välj därefter "Configure now" detta skapar det "virtuella minnet" (en dold mapp som heter Xbox 360, där det finns ett gäng "data0xxxxxxx" filer (xxxx är olika för vilken fil det är i ordningen, börjar med 00000...

    Nej, du kan inte köra DLC från externa hårddisken, men du kan lägga in dom på det här virtuella minnet med ett program som heter Party Buffalo t.ex. med hjälp av det kan du då få DLC'n att funka (OBS: beroende på dashboard version kan du använda MAX 16GB eller 32GB till den här typen av minne per hårddisk/usb enhet, och som sagt... detta KAN radera allt du har på hårddisken!)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2012
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Swizzy>>

    För mig var det där svårare att förstå än din jätte fina steg för steg Guide (med bilder) om hur man ställer in den externa hdd i xboxen.

    Och om det där med att få in fortsättningen på spelen, (dlc's/extenssions) i själva xbox, kan förstöra den! Låter ju jätte läskigt. Jag har dock inte råd med att låta den gå in på "lagning".

    Så jag får väl, nöja mig med att bara spela spelen via den externa hddn utan (extenssinons).

    Party buffalo, har jag aldrig ens hört talas om .. och vad det verkar så måste man tydligen ha xboxen inkopplad med datorn?? för hur ska man annars få över (extra matriealet)??

    Jag har inte ens ett "lokalt" nätverk här hemma.

    Och på nått sätt så låter det som om man hellre ska koppla upp xboxen emot nätet och till någon "nerladdnings sida" så att den (sköter) allt själv. Fast jag är emot det...
    Sen förstår inte jag exakt hur man gör det heller korrekt. förutom att man drar en nätverkskabel fr. xboxen till datorn. (Vet ej vilken sajt )

    Förlåt att jag låter "dum" o "korkad" ... Jag har själv bara haft min rgh-j-taggade slimmade xbox360 med fsd3 sen i julas. Och jag blev så glad när jag med hjälp av din guide kunde konfigurera allt så att mina spel kunde spelas via den externa hddn.

    Allt det där andra låter jätte svårt att få till. och Jag vill verkligen inte skada min xbox!...

    Ang. Covers så har jag hört att man kan få in dem också, bara man lägger dem rätt... men som du sa förut, så hämtar fsd3 upp det själv.. via nätverket, samt att man även då måste vara på någon viss sajt på nätet för att det ska kunna gå.
    Vilken sajt det är vet jag inte heller

    Tack ändå för att du försökte att förklara. Att jag inte kan eller förstår är en helt annan femma.
    Last edited by knatte; 2013-02-09 at 01:45.

Liknande diskussioner

  1. Vart lägger man in spel??
    By bolubeyi in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-21, 21:19
  2. Vart lägger sig spelen?
    By steve164 in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-25, 11:58
  3. vart Lägger man spelen i Surreal64???
    By aha in forum Emulatorer
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-03, 23:16
  4. Vart lägger man Cracken ??????
    By ridgen in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-08-03, 14:03
  5. Vart lägger man filmerna i xbmp 2.4?
    By k3nn4 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-06-10, 08:31

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •