Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: J-R Programmerare läser ej nand/hittar inte xbox

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    J-R Programmerare läser ej nand/hittar inte xbox

    Hej!

    Jag har nyss köpt en Matrix Glitcher 2 och JR-Programmer har lödat klart allt. Punkterna som jag har använt för Matrix Glitcher = http://infinitymod.com/Download/Phat...GlitcherV2.jpg . Jag har lödat nanden genom och följa de här punkterna = http://team-xecuter.com/forums/showthread.php?t=84696 . Har också använt nyaste J Runner programmet och uppdaterat drivern till nyaste (nandx/JR Programmer). Jag har lödat ordentligt alla punkter osvosv men Programmet/JR Programmer vill inte hitta min Xbox. När jag trycker på Read Nand så händer ingeting och när jag trycker på "Scan IP Range" Med xbox IP "192.168.0" Så står det "No Xbox Detected". Är det själva programmeraren som vill inte hitta xboxen pga jag har en Matrix? För att på JRunners User Guide så står det "J-Runner relies on the fact you have already soldered in your CoolRunner or JTAG wiring". Hjälp?...

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Hej!

    Ta bilder på dina lödningar, och visa dom här på forumet.

    Det du ska börja med är att dumpa ditt moderkort med J-Runner (genom din J-R PRogrammer) OBS: När du ska dumpa MÅSTE du ge ditt moderkort ström också... det är den mest troliga orsaken till problemet om du verkligen lött allting rätt.

    Därefter, när du verifierat att du verkligen har en komplett NAND image (en dump av din xbox nand) och att allting stämmer går du vidare med att skapa en ECC fil till ditt moderkort med Xell. den skriver du sedan till ditt moderkort.

    När du väl har skrivit xell ska du starta xboxen för att få din cpukey, eftersom du har falcon (det minns jag för det var mig du snackade med, det var jag som sålde chippet och programmeraren till dig i butiken idag ) kommer du att se din IP adress på TV skärmen (om du har en nätverskabel samt video kabeln inkopplat).
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Haha schysst :P Men har inte tur med JR Programmer/läsa nand. Jag kan lägga upp lödnings bilder imorgon, men jag tror att det är inte problemet. Jag har gett ström till Xboxen men med en Xenon Nätaggregat(kanske det är problemet, men har ingen för Falcon). Jag har också prövat på olika datorer(Både Windows 7) men med ingen tur. Som sagt jag kan uppdatera min JR Programmer, men när jag trycker på "Advanced" (J Runner programmet) och "Custom Nand/CR Function" och försöka läsa nanden på de sättet så får jag ett message "Device not found". Efter allt strul med JR Programmer så tror jag att jag försöker med LPT och ser om jag har tur med det...Och jag använder ej QSB, direkt lödningen till punkterna. :/

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    LPT är ur kasst... men som sagt, bilderna lär hjälpa mig att hjälpa dig
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Ok efter att ha omlödat och fungerar fortfarande inte, också förstört Nand punkterna (tror jag, hoppas inte). Här finns några bilder. Kan ej lägga upp bilderna på forumet, så har bilderna i den här albumet http://postimage.org/gallery/5o8apgn6/bcfc5ea2/ . Sorry om det är dåligt kvalite, använt Iphone att ta bilderna

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    F punkten är rent ut sagt farlig, klipp ner skalningen på kablarna, du kan kortsluta någonting annat annars (och det kan vara anledningen till att det inte funkar)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Shoo igen, jag har nu lödat om punkten F men har fortfarande ingen tur, det känns som det finns nåt fel med programmeraren,om jag skulle ha lödat fel så skulle jag få Flash Control error men så är det inte. Jag får inga errors, har också försökt använda andra versioner av JRunner. Är problemet att jag använder en Xenon nätaggregat? Eller borde det funka?
    Tack igen!

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Felet är troligen dålig kontakt någonstans... Xenon nätagg passar ALLA moderkort, och det är inte det som orsakar ditt problem...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Dålig kontakt från Nandpunkterna eller dålig kontakt på Glitchpunkterna?

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Alexander96 Visa Inlägg
    Dålig kontakt från Nandpunkterna eller dålig kontakt på Glitchpunkterna?
    Well, vart har du problemet? med nand eller glitch chippet?

    Börja med att felsöka dumpandet, ta bort glitch chippet så att det inte stör... och se till att du får en komplett dump innan du börjar med glitchandet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Well, vart har du problemet? med nand eller glitch chippet?

    Börja med att felsöka dumpandet, ta bort glitch chippet så att det inte stör... och se till att du får en komplett dump innan du börjar med glitchandet...
    Okey jag gör så! Kommer tillbaka med resultat imorgon.

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    60
    Respekt
    14
    Jag är ingen expert på lödningar, men det där ser rörigt ut, känns inte omöjligt att nånting har blivit bryggat.

  13. #13
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    rgh är uppe och fungerande på dash 16202!

    Problemet va att Windows ville uppdatera själva J-Runner Programmer själv och jag gjorde detta via JRunner. För att Windows ville göra detta själv så fungerade inte det är läsa osvsov. När jag gjorde det så började jag läsa Nanden direkt!

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Nice

    Vilken version av Windows körde du programmet på? och jag antar att du syftar på drivrutinen?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Nice

    Vilken version av Windows körde du programmet på? och jag antar att du syftar på drivrutinen?
    Japp, jag kör Windows 7 Ultimate.

Liknande diskussioner

  1. Xbox hittar inte hela hårddisken.
    By croizez in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2013-02-04, 22:09
  2. XBOX 360 PRO (läser inte spel)
    By AHOEK in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2011-04-07, 18:19
  3. Xbox 360 bara läser men startar inte spelet
    By Robotach in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-12, 18:44
  4. Xbox hittar inte hela HD´n
    By deejaypa in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 21:33
  5. HÄLP!!!xbox läser inte...
    By fetalpluto in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-05, 22:55

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •