Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: BD-Marry CECHK

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    87
    Respekt
    21

    BD-Marry CECHK

    Hej har kommit över en CECHK, d.v.s en 80GB FAT. med NOR chip. den har deffekt spelare och tänkte köra BD marry. har testat 1 miljard olika kombinationer. minverchk säger 3.20. konsolen har nedgraderats med hjälp av E3 flasher.

    tror inte spelaren har kontakt med moderkortet eftersom jag enbart kan nedgradera vissa firmwares. cfw REBUG 3.55.3 t.ex. de finns en lv2diag fil som någon
    (vid namn) jaicrab har gjort den tar tar bort BD-ROM checken.

    hur som helst.

    har filerna från remarry-3.55 och enligt det nya ska man kunna köra remarry utan att gå ner längre än 3.55
    och det närmaste jag kommer
    i BDmerry programmet är följande
    Drive Init PASS
    sen blir det svart och ps3:an stänger av sig.

    vad kan göra ?
    hade velat prövat få ner ps3:an till 3.15 och pröva därifrån eller 3.20. men dessa firmwares vägrar den gå ner till. kan man QA flagga eller något för att få in firmwaren.

    om jag har drive init PASS så måste de ju va kontakt mellan spelare och moderkort.


    har också läst mellan raderna att NOR konsoler inte skulle gå att nedgraderas samtidigt som jag läst att de visst skulle gå
    jag tror att NOR med PATA kontroller på BD skall fungera.
    medans Nyare NOR med SATA kontroller förmodligen inte går att BD marry

    med äldre NAND konsoler har detta fungerat för mig.

    Mvh

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    När det står PASS ska allting vara OK

    Om det står "NG" betyder det att något gick fel

    har du testat ett spel på maskinen?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    87
    Respekt
    21
    jag köpte konsolen för någon månad sedan och då läste den skivor en stund. jag får inte spelaren att läsa skivor. möjligen kan jag ha krånglat till det och kopplat den spelaren till en annan ps3a och därmed tappat kopplingen till CECHK. eller så gick spelaren sönder när jag skulle ta isär den och byta lins. konsolen låg tidigare på 4.xx har alltså nyligen kopplat i E3 för nedgradering. jo PASS är OK, NG har man vanligtvis kontakt problem. jag har även fått andra Error meddelanden vid vissa försök. efter PASS ska den ju köra igång med en merry. men jag hinner knappt se att de står PASS när de blir svart och stängs ner.

    någon som har kört merry på NOR maskin ?

    kan jag inte göra mig en egen MFW 3.20 t.ex, och ta bort BD-ROM checken då ?

    edit: vad jag gjorde då för för månader sedan kan jag ha glömt bort. från början gjorde jag ett försök att laga/byta lins åt min kompis från mina trasiga ps3or. men inget jag hade hemma passade. så då köpte jag loss ps3an. denna modell förlorar ju inte BD filmstöd vid nedgradering
    Last edited by gump; 2013-05-07 at 09:41.

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    87
    Respekt
    21
    har nu även sökt hjälp på annat forum. en användare har troligen samma problem.

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •