Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Hjälp med frysta spel & tickande hårddisk

  1. #1
    Registrerade
    May 2013
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Hjälp med frysta spel & tickande hårddisk

    Hej behöver hjälp.
    Har en tjock xbox konsol med hdmi, dashborden är 2.0.16203.0
    Har xk3y uppdaterad dashboard till 1.30, till den har jag en seagate 500g. 1 delad usb som sitter i xkeyn, där den ena går till xboxens ena usb och den andra till seagaten.
    Nu är det så att seagaten tickar allt som oftast vid uppstart och ibland hittar inte xkeyn hdd. När det väl funkar så kan man börja spela men efter en stund så börjar den ticka igen och då fastnar spelet el så står det unreadble disk
    el liknande. Har uppdaterat xkeyn men det hjälper inte. Har provat att formatera om hdd. Det funkade ett litet tag men sen började allt igen. Hade en wd passport innan den gjorde precis likadant. Därför jag bytte till Seagaten.
    Tacksam för hjälp. Mvh Magnus

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Gerrard82 Visa Inlägg
    Hej behöver hjälp.
    Har en tjock xbox konsol med hdmi, dashborden är 2.0.16203.0
    Har xk3y uppdaterad dashboard till 1.30, till den har jag en seagate 500g. 1 delad usb som sitter i xkeyn, där den ena går till xboxens ena usb och den andra till seagaten.
    Nu är det så att seagaten tickar allt som oftast vid uppstart och ibland hittar inte xkeyn hdd. När det väl funkar så kan man börja spela men efter en stund så börjar den ticka igen och då fastnar spelet el så står det unreadble disk
    el liknande. Har uppdaterat xkeyn men det hjälper inte. Har provat att formatera om hdd. Det funkade ett litet tag men sen började allt igen. Hade en wd passport innan den gjorde precis likadant. Därför jag bytte till Seagaten.
    Tacksam för hjälp. Mvh Magnus
    Först och främst: Vi har en forum sektion som handlar om just Xbox 360 (ja, du har en Tjock Xbox 360 inte Tjock Xbox...)

    Hårddisken får inte tillräckligt med ström, det är det som är problemet... skaffa en Y USB kabel och koppla in med istället, det gör att du får en kabel för data kanalen + ström samt en som bara ger ström... ett alternativ är att du skippar displayen (oftast den som orsakar att hårddisken inte får tillräckligt med ström)

    ** Edit: **

    Du hittar 360 sektionen här: http://forum.psxcare.com/support/for...p/118-XBOX-360

    Sen har vi ytterligare en sektion specifikt för Xk3y och motsvarande produkter: http://forum.psxcare.com/support/for...ande-produkter
    Last edited by Swizzy; 2013-05-10 at 01:13.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Bränna ps2 spel från hårddisk??HJÄLP!!!!
    By ps2asker in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-10-28, 16:13
  2. Hjälp med Hårddisk köp
    By Bagger in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2003-10-13, 18:04
  3. Tickande hd.hdcrash error code 07
    By Rogges in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-09-17, 23:38
  4. Högt tickande = hdd krasch?
    By Pontius in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-08-20, 16:15
  5. "tickande" laser....
    By innuendo in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-04-04, 23:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •