Visar resultat 1 till 19 av 19

Diskussion: Byta ut originalhårddisken...

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    45
    Respekt
    20

    Byta ut originalhårddisken...

    Hej, har gått i tankarna att byta ut originalhårddisken till min RGH-Jtag då min 250gb är smökfull. Har 16gb ledigt.

    Har fungerat på att byta ut original hårddisken till en sån här (Vet inte varför forumet krånglar till länkarna men länken till prisjakt var en WD Scorpio Blue WD5000LPVT 8MB 500GB) Då den bara har en platta då alla hårddiskar på konsoler har det för ju mindre plattor desto mindre problem.

    När jag pratade i telefon med er så sa ni att det var inte så enkelt och att vissa program är väldigt svåra att få tag på. Jag är iof. väldigt bra på att hitta saker på internet.

    Men i själva verket så är det väl bara att skapa partitionsuppbyggnad som den gamla disken och så kopiera över allt från den gamla disken via ftp och sedan föra över till den nya disken i datorn.

    Så behöver man inte hålla på ställa om allt igen eftersom att man har kopiera över allt rakt utav ink. alla ini filer eller vad det nu är om vilka inställningar man har m.m. så slipper man hålla på och meckla med att få allting att fungera som det ska och bara tuta och köra sedan.

    Eller är det inte så enkelt som jag beskrev det? Så kanske det är bättre att köpa en extern (Samma sak här vet inte varför forumet får för sig att censurera länkarna men disken i länken var LaCie Minimus USB 3.0 2TB) istället då med den här kan jag lägga över alla spel man har på den så har man också en backup då den dagen ens brända skivor slutar att fungera för det gör alla förr eller senare utom då original spelen.

    Så kan man ha alla 360 spel på den och alla arkadspel på den interna hårddisken. Men är rädd att USB 2.0 ska vara en fläskhals när man har extern hårddisk då USB 2.0 har en begränsning på 60mb/s gent emot USB 3.0 på 625mb/s.

    M.V.H.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Jühan Visa Inlägg
    Hej, har gått i tankarna att byta ut originalhårddisken till min RGH-Jtag då min 250gb är smökfull. Har 16gb ledigt.

    Har fungerat på att byta ut original hårddisken till en sån här (Vet inte varför forumet krånglar till länkarna men länken till prisjakt var en WD Scorpio Blue WD5000LPVT 8MB 500GB) Då den bara har en platta då alla hårddiskar på konsoler har det för ju mindre plattor desto mindre problem.

    När jag pratade i telefon med er så sa ni att det var inte så enkelt och att vissa program är väldigt svåra att få tag på. Jag är iof. väldigt bra på att hitta saker på internet.

    Men i själva verket så är det väl bara att skapa partitionsuppbyggnad som den gamla disken och så kopiera över allt från den gamla disken via ftp och sedan föra över till den nya disken i datorn.

    Så behöver man inte hålla på ställa om allt igen eftersom att man har kopiera över allt rakt utav ink. alla ini filer eller vad det nu är om vilka inställningar man har m.m. så slipper man hålla på och meckla med att få allting att fungera som det ska och bara tuta och köra sedan.

    Eller är det inte så enkelt som jag beskrev det? Så kanske det är bättre att köpa en extern (Samma sak här vet inte varför forumet får för sig att censurera länkarna men disken i länken var LaCie Minimus USB 3.0 2TB) istället då med den här kan jag lägga över alla spel man har på den så har man också en backup då den dagen ens brända skivor slutar att fungera för det gör alla förr eller senare utom då original spelen.

    Så kan man ha alla 360 spel på den och alla arkadspel på den interna hårddisken. Men är rädd att USB 2.0 ska vara en fläskhals när man har extern hårddisk då USB 2.0 har en begränsning på 60mb/s gent emot USB 3.0 på 625mb/s.

    M.V.H.
    Det är relativt enkelt att byta disken för RGH... man byter den och formaterar i maskinen... MEN... ska du ha Xbox 1 stödet krävs det att du kör ett extra program efteråt för att läsa det (Xbox Partition fixer har jag för mig det heter, har det inlagt på usb stickan på jobbet, men använt den så många gånger att allting sker automatiskt numera ) du borde hitta den på Xbins, lär inte vara allt för enkel att hitta på nätet i övrigt tyvärr

    Personligen kör jag med en 250GB intern hårddisk för sparningar, DLC och XBLA och kör själva 360 spelen från en USB 2.0 Extern hårddisk, det e klart att 2.0 blir en flaskhals för själva disken, men den interna disken kan inte överföra snabbare än vad 2.0 gör ändå och lyckas du få upp en 2TB hårddisk i 625Mb/s överförings hastighet på din dator är det sjukt då disken som sitter i oftast är en SATA hårddisk med SATA2, inte SATA3... det kanske kan sitta SATA3 men du kommer ändå inte upp i dom hastigheterna eftersom det är mekanisk disk, det ända som kan göra det är SSD och dom kostar skjortan och lite till och finns mer eller mindre inte i 2TB till ett vettigt konsument pris...

    Anyways, min personliga rekomendation är att du helt enkelt kör från USB istället för interna, det göra också att din maskin inte blir lika varm eftersom hårddisken inte behöver jobba lika hårt (du läser jue mera data från usb hårddisken istället för den interna vilket gör att den interna inte behöver jobba lika hårt och därmed inte blir lika varm)

    ** edit: **

    *** filtret är till för att du inte ska kunna länka till konkurrenter... och ja prisjakt kan mycket väl ha våra konkurrenter listade... det här forumet är inte som t.ex. flashback som inte drivs av något vinstdrivande företag (vad jag känner till så är iaf inte flashback bundet till ett företag) därav man inte kan länka till vad som helst
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    45
    Respekt
    20
    Hej, tack för det snabba svaret! Aha okej på det viset så det är därför forumet censurerar.

    Okej, det lät ju inte allt för svårt. Det lät mer lockande med en extern disk men fördelen med en intern disk är att det är driftsäkrare tror jag eftersom att disken bara har en platta då det är helt omöjligt att hitta någon info om det hur många plattor en extern disk har. Den andra fördelen är att man slipper ha en extra strömsladd och en till sak som tar upp plats i tvbänken men jag har ändå fem konsoler plus en bjässe till förstärkare så det spelar nog ingen roll. Tror ändå det kan bli snabbare laddningstider med en extern 3.5 tum 7200rpm då det blev helt klart skillnad då jag provade att klona en disk (med Sandberg harddisk cloner) som skulle sitta i PS3an 7200rpm innan jag satte den i PS3an för att pröva och se hur stor skillnad det blev på 360 och det blev ändå en helt klar skillnad på laddningstider tycker jag. Så tror att det kan bli ännu större med en 3.5 tums 7200rpms disk.

    Går verkligen CPU/GPU varmare av att disken arbetar? Den sitter ju ändå ganska separerat och en bit ifrån den. Blir verkligen en disk så varm då man spelar? I datorn blir den inte varmare kanske 1-2 grader på sin höjd. Det är ju inte direkt så att man skottar stora mängder data då man har köpt en ny disk och flyttar över flera 100gb. Men men. Blev iof. lite rädd nu då jag har en 7200rpm disk i PS3an och den blir ganska varm att GPU och CPU går varmare. Men du jobbat ju med det dagligen så du har säkert rätt då chassina till konsolerna är ganska små och luften blir varmare som i sin tur gör så att CPU/GPU går varmare.

    Då jag kopierar filer så kan den toppa på över 200mb/s, tror det högsta jag har varit upp i är 280mb/s men det är bara fram och tillbaka och i snitt ligger det på 150-160mb/s men det är på större filer, på mindre filer så är det betydligt mindre men oftast så är hastigheten över USB 2.0 begränsningar men då har jag 3.5 tums diskar i datorn och dem är betydligt snabbare än 2.5. Men tror ändå att på 360 så läser den mindre och fler filer.

    M.V.H.

    Edit: Hittade HDD Compat Partition om det var det du menade då jag inte hittade Xbox Partition fixer för 360. Var in på en massa hemsidor men gick inte att ladda ner någonstans så jag hittade hittade till sist en torrent.
    Last edited by Jühan; 2013-05-23 at 23:42.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Disken i sig värmer såklart inte upp GPU/CPU, det är snarare att den värmer upp luften och allt annat runt omkring i maskinen vilket får helhets temperaturen att öka, värme + värme = mer värme

    Har för mig standard diskarna i 360'n ligger på 5400rpm, det är också vad PS3 har/hade, så en 7200rpm disk ökar prestandan en aning, inte alla som märker någon direkt skillnad då det oftast är ganska liten skillnad egentligen, det är inte som skillnaden mellan en HDD och SSD

    Dom hastigheterna du beskriver brukar jag oftast ha från SSD'n, inte från en vanlig HDD, vanlig HDd ligger alltid under 100mb/s för mig, men jag vet inte... du kanske kör med bättre diskar än vad jag gör? eller tänker mer på det än vad jag gör? :P sen kanske du har bättre layout på datan generellt (att den ligger längre ut på diskarna än vad mina gör t.ex. och att datan ligger tätare)

    Jo, HDD Compat Partition var det nog, det låter bekant iaf personligen skulle jag nog inte köra på en torrent för det... skulle hellre logga in på irc (efnet) och joina kanalen #xbins följt av att du följer instruktionerna från Xbins roboten (skickas i PM) därefter använda FlashFXP för att hämta hem filen istället... Xbins är garanterat safe, det är inte någe random folk som lägger upp grejerna där
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    45
    Respekt
    20
    Okej jo på så vis men kan inte tänka mig att det är någon jätteskillnad max någon enstaka grad då på sin absoluta höjd men kan inte tänka mig att den jobbar så mycket då man ska belasta en hårddisk ganska rejält innan temperaturen går upp på den och kan inte tänka mig att en disk i en konsol tokjobbar järnet utan med den småarbetar hela tiden förutom möjligtvis laddningstider.

    Det är väldigt mycket beroende på spel hur mycket det skiljer i laddningstider. I vissa spel skiljer det nästan ingenting och i vissa betydligt mer. http://www.youtube.com/watch?v=oCFNPXaBM_E I Heavy Rain var det större skillnader men i Killzone 2 så var det gigantisk skillnad. http://www.youtube.com/watch?v=IH6xG5uTf3Q 34 sekunder snabbare. Nu vet jag inte iof. hur rättvis jämförelse det där är då det är en 160gb disk gent emot en 40gb disk då lagringsdensiteten är betydligt tätare på 160 och ju tätare ju snabbare disk.

    Nu då jag tänker på det den höga överföringshastigheten så är det mellan diskar då jag sällan förflyttar/kopiera saker inom samma disk så därav det höga överföringshastigheten. Har även två fräscha diskar en 3tb 5400 och en 2tb 7200rpm och båda 64mb cache men har även en SSD som system. Prövade att kopiera filer intern inom samma disk och då var det hastigheter som du nämnde. Man tjänar någonting kopiöst att kopiera mellan diskar.

    Ahh tack för det tipset Var in på Xbins men tänkte wtf. här kan man ju inte ladda ner någonting

    M.V.H.

    Edit: På tal om ljudnivån så har jag skruvat upp fläkthastigheten från automatisk till 35% då man installerar FreeStyle dash 3. Den är fortfarande väldigt tyst och man måste pausa spelen för att man ska höra den, minsta lilla ljud från spelen så hör man den inte och skruvade upp fläkten precis innan ljudnivån blev märkbar. Tycker det är dumt att man bara kan ställa in den 60% och uppåt i FreeStyle Dash i vanliga fall. Bara på den där höjningen så sänkte jag temperaturen från en peak temperatur på 76-77 grader till 69 absolut max 70 grader och då är det i Cysis 3 som belastar konsolen till 100% enligt Crytech. Annars ligger den allt från 64-67 beroende på spel och det är ju en väldigt marginell temperatur skillnad. Då har man förlängt livslängden ytterligare ett par år
    Last edited by Jühan; 2013-05-24 at 16:15.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Att tvinga fläkten till 35% är som att be om att maskinen ska gå sönder

    Ärligt talat tycker jag det är dumt att i största allmänhet ställa in fläkt hastigheten på en statisk % sats (om man nu inte ställer den på 100% men det gör man inte normalt) det är betydligt mycket bättre att ändra temperatur inställningar (thresholds) i SMC, startar du dashlaunch installern kan du komma åt dom utan att behöva flasha om hela boxens mjukvara (men du måste starta om boxen innan ändringarna blir aktiva) om du gör det kan du få temperaturen till en nivå du själv tycker är rimlig och den håller sig runt den temperaturen oavsett om du spelar ett sjukt krävande spel (som då får maskinen att jobba mer = högre temperatur) eller om du bara sitter i dashboarden och gör ingenting...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    45
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Att tvinga fläkten till 35% är som att be om att maskinen ska gå sönder

    Ärligt talat tycker jag det är dumt att i största allmänhet ställa in fläkt hastigheten på en statisk % sats (om man nu inte ställer den på 100% men det gör man inte normalt) det är betydligt mycket bättre att ändra temperatur inställningar (thresholds) i SMC, startar du dashlaunch installern kan du komma åt dom utan att behöva flasha om hela boxens mjukvara (men du måste starta om boxen innan ändringarna blir aktiva) om du gör det kan du få temperaturen till en nivå du själv tycker är rimlig och den håller sig runt den temperaturen oavsett om du spelar ett sjukt krävande spel (som då får maskinen att jobba mer = högre temperatur) eller om du bara sitter i dashboarden och gör ingenting...
    På vilket sätt är det som att be att konsolen ska gå sönder om man bara ställer in fläkthastigheten på en viss %? Får inte ihop det där riktigt, man ökar ju bara fläktens hastighet och så länge som den håller sig inom normala temperaturnivåer så borde det vara lugnt. Det värsta scenariot jag kan tänka mig är faktiskt att fläkten håller en mindre tid men fläktar är lätta att byta ut. 69, 70 grader peak är inte i närheten av en farlig temperaturnivå direkt då APU:er är designade att tåla mer värme gent emot renodlade CPU:er. Har hört siffror om att så länge den håller sig under 85 grader så är det lugnt. Satte threshholden på 75 grader från 80. Om det är det du menar det man ställer in då man installerar FreeStyle Dash.

    Är det för att man kör fläkten i en annorlunda volt eller? Fläktar drar så lite ström att det borde inte vara några problem för nätagget.

    Blev väldigt nyfiken nu för på vilket sätt är det som att be konsolen att gå sönder om man bara höjer grundhastigheten på fläkten? Skulle den mot all förmodan komma upp i 75 grader så ökar hastigheten på fläkten så temperaturen blir aldrig något problem.

    M.V.H.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Jühan Visa Inlägg
    Blev väldigt nyfiken nu för på vilket sätt är det som att be konsolen att gå sönder om man bara höjer grundhastigheten på fläkten? Skulle den mot all förmodan komma upp i 75 grader så ökar hastigheten på fläkten så temperaturen blir aldrig något problem.

    M.V.H.

    Så länge du inte LÅST den på t.e.x. 35% är det ju ingen fara :-) Kan den öka när temperaturen ökar så är det ju inte direkt statiskt inställt :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Sätter du fläktarna för lågt blir det skador på maskinen, ja... APU'n får inga interna skador, men det betyder absolut inte att maskinen i sig gör det... moderkortet blir också varmt, och när det blir varmt böjer det på sig vilket kan orsaka andra problem...

    För att klargöra så höjjer du inte hastigheten, du sätter den statiskt... när maskinen känner sig ha gått över gränsen kommer den dock ställa om fläktarna till max fart no matter what (den stänger även av maskinen samtidigt)...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    45
    Respekt
    20
    Fläkten är inställd på 35% då jag tycker att höjer man över det så börjar den att leva om. Men ställer jag in fläkten på automatisk/statisk så snurrar den avsevärt mycket saktare än om den är inställd på 35% då ljudnivån är den tystaste som går hela tiden och så förblir den. Men höjer jag den 35% så går den nästan 10 grader kallare vid max belastning och fläkten förflyttar mer luft. så jag förstår fortfarande inte varför det är skadligt att ställa in den på en viss hastighet än att den snurrar ännu saktare och går varmare.

    För att göra det ännu tydligare.

    Inställd på statisk: 76, 77 grader vid absolut max belastning efter flera timmars spelande av Crysis 3 som utnyttjar konsolen till 100% och den går ännu svalare när jag spelar andra spel.

    Inställd på 35%: 69, 70 grader vid absolut max belastning efter flera timmars spelande av Crysis 3 och den går ännu svalare när jag spelar andra spel.

    Så kontentan är att Xboxen går kallare. Fläkten förflyttar mer luft därmed så går moderkortet kallare.

    Eller är det så att moderkortet får jobba mer då den ställer om fläktens hastighet eller vad? Ser ändå inte riktigt varför moderkortet skulle gå varmare för det, än då den kontrollerar fläkten själv. Jag är ingen vanlig användare, jag har byggt ihop runt 10 datorer i mitt liv och bytt kylare på tre grafikkort, skruvat och bytt hårdvara oändligt många gånger, varit och skruvat i 6 konsoler och installerat om, formaterat datorer och partitionerat så många gånger så jag har tappat räkningen . Så så när det gäller hårdvara relaterade kunskaper så har jag benhård koll på temperaturer.

    Men ni kan ju självklart betydligt mer då ni jobbar med det och det har jag stor respekt för men ni misstar mig nog för en vanlig genomsnittlig användare.

    M.V.H.
    Last edited by Jühan; 2013-05-24 at 21:53.

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är inte så mycket specifikt just nu, men senare kanske du stöter på problem på grund av att du satt den statiskt istället för att sänka temperaturerna den vill hålla...

    För det mesta är det inga problem att köra med statiska inställningar, men... jag brukar alltid rekomendera att man hellre ändrar temperatur inställningarna än att sätta fläkten i fast läge, det är inte bara temperaturerna för stunden man ska tänka på, framåt i tiden kanske klimatet runt boxen blir varmare, vilket ökar temperaturerna, visserligen ingen enorm skillnad för det mesta, men ju lägre temperaturer boxen har ju bättre mår den i längden
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    45
    Respekt
    20
    Det jag är rädd för om jag sätter upp en viss temperatur den ska hålla så är jag rädd för att fläkten bara snurrar snabbare och snabbare och ljudnivån bara ökar. Men ska pröva och ställa in en viss temp. Behöver jag verkligen flasha om hela Xboxen? Ställer mani inte in detta när man installerar FreeStyle Dash?

    Jag är fullt medveten om att temperaturen ökar när det blir varmare och jag kollar titt som tätt vilken temp Xboxen håller och håller det under övervakning. Har dem inte fått bukt med RROD nu? Har för mig att RMA:n ligger på fullt normala nivåer iom. lanseringen av Xbox 360 S.

    Men ska pröva att ställa in en måltemperatur på 60 grader och se hur mycket Xboxen börjar att leva om. Om den håller sig på ljudnivåer som min gamla PS3 80gb fat med 65nm på GPU och CPU så är jag nöjd. Håller för övrigt på att byta fläkt på PS3an till en 19 blads NMB fläkt som har högre luftflöde men fick slut kylpasta... Så ska fortsätta nu att montera ihop den. Det är ett helsike att hålla reda på vart alla dessa skruvar ska sitta

    M.V.H.

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Nope, FSD har inget med temperaturerna att göra, Dashlaunch kan som sagt ändra det utan att du flashar om hela nanden... (temp thresholds ligger i SMC Config)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    45
    Respekt
    20
    Exakt vart ligger det? Kan jag hitta det med via ftp?

    M.V.H.

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Jühan Visa Inlägg
    Exakt vart ligger det? Kan jag hitta det med via ftp?

    M.V.H.
    Dashlaunch eller SMC Config?

    SMC Config ligger som raw data i nanden, Dashlaunch får du ladda hem installern: http://www.homebrew-connection.org/f...unch_v3.07.zip
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    45
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Dashlaunch eller SMC Config?

    SMC Config ligger som raw data i nanden, Dashlaunch får du ladda hem installern: http://www.homebrew-connection.org/f...unch_v3.07.zip
    Jäklar det var snabbt svar. Jo precis SMB Config.

    Tack så hemsk mycket för hjälpen! Vare tack dig så kommer min 360 att leva längre

    M.V.H.

  17. #17
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    45
    Respekt
    20
    Hittade där man ställde in temperaturen. Ställde in måltemperaturen på 60 grader men jävlar vad den började leva om trotts att jag har slim. Så jag ställde om måltemperaturen på 70 grader plus att jag satte fläkten på konstant 35% precis innan den börja leva om. Om den skulle gå upp till 70 grader så ökar ju fläkten samt att den går ju nu helt okej temperaturer. Har man haft på den i flera timmar och spelat sedan så går den allt emellan 65-69 grader men för att komma upp i 69 är det Crysis 3 som gäller som maxar hårdvaran till 100%. Annars ligger den på 66-67 grader och det är helt okej temperaturer för mig.

    Tror inte det är något problem i sig då jag har koll på temperaturen.

    M.V.H.

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Om du har din konsoll kopplad till ditt hemma nätverk (eller åtminstone kopplad till ett nätverk med en windows dator) kan du använda dig av Dashlaunch Temp Monitor för att se temperaturernas utveckling under tiden du spelar samt få ett definitivt värde på högsta, lägsta och medel temperaturen i boxen under tiden du spelar

    Du hittar det här: http://www.homebrew-connection.org/d...-monitor-v1-4/ för att den ska funka måste du som sagt ha din box kopplad till samma nätverk som datorn programmet körs på samt måste du se till att Tempbcast är aktiverad (enable/true) i dashlaunch, programmet startar inte monitoring/logging automatiskt, utan du måste själv göra det när du startat programmet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    45
    Respekt
    20
    Har laddat ner Dashlaunch Temp Monitor och ska köra det någon gång då jag tar en längre spelsession men man ser ju tempen då man trycker på 360 knappen och brukar trycka på den lite då och då för att se tempen och den är under kontroll.

    Har nu gjort en Imagebackup av min gamla disk med Buttalo Party men den går ju som inte att köra på den större disken jag köpte 750gb för då kan jag bara utnyttja 250gb av 750 om jag applicerar den direkt på den större disken. Men jag vill som bara ha ett fildelar fönster då jag för över information från den ena disken till den andra. Har inte riktigt fått till det än men dock så ska jag reklamera disken den större alltså då det kommer klickljud ifrån den.

    M.V.H.

Liknande diskussioner

  1. Byta DVD?
    By malajo in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2010-02-23, 18:42
  2. Byta sp..?
    By sulle in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-16, 15:32
  3. hur gör jag för att byta ?
    By El dego in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-08-14, 20:38
  4. byta hdd
    By chileman in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-05-23, 23:23
  5. Kan ej byta hd ..!?
    By paedur in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-08-25, 10:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •