Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Vad används hårddisken för på en RGH maskin?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    128
    Respekt
    20

    Vad används hårddisken för på en RGH maskin?

    Hej,

    Jag har sett att det finns XBOX360 med 4 GB för bara 1000 kr just nu. Fungerar en sådan med RGH? Eller måste man ha en större intern disk och isåfall varför?

    Jag vet ju att man normalt kan installera spel på disken för att det ska gå snabbare att ladda men på en RGH disk ligger det alltid på en disk i vilket fall som helst? Det ända som man verkar använda interna disken till är sparningar och då borde 4GB räcka långt.

    Man går dessutom sällan online(live) med en RGH maskin så det blir inte så värst mycket nerladdningar ihäller.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du kan använda en 4GB maskin också, men får du tag på en Corona är det riskabelt att använda det interna minnet...

    Det vi annars lägger på hårddisken är XEXMenu och lite andra program som ger dig möjligheten att nyttja alla funktionerna man får med JTAG/RGH, utan dessa kan du t.ex. inte starta spel från USB hårddisk (annat än om du konverterar dom till GOD och lägger på ett "USBMU" som ligger på disken... (du kan iofs starta från usb också med hjälp av Dashlaunch)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    33
    Respekt
    18
    Jag fick en Xbox slim Corona 4gb idag med förinstallerat rgh. Freestyle dashen ligger installerad men är inte på engelska.

    Jag monterade i en 500gb hd som xboxen hitta och den fungerar som det ska.

    Kan jag formatera bort den gamla freestyledashen på något sätt och lägga in den igen på den nya 500gb hårddisken?

    Jag vill inte använda de 4gb till något utan ha allt på den nya disken.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Axan Visa Inlägg
    Jag fick en Xbox slim Corona 4gb idag med förinstallerat rgh. Freestyle dashen ligger installerad men är inte på engelska.

    Jag monterade i en 500gb hd som xboxen hitta och den fungerar som det ska.

    Kan jag formatera bort den gamla freestyledashen på något sätt och lägga in den igen på den nya 500gb hårddisken?

    Jag vill inte använda de 4gb till något utan ha allt på den nya disken.
    Vad menar du med att FSD inte är på engelska?? vad jag känner till finns den i princip bara på engelska... antar att du syftar på Freeboot (Patchad Xbox 360 dashboard)

    FSD/F3 kan du lägga in på din hårddisk utan problem ja, och du kan formatera den i xboxen utan problem...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 128
    Senaste inlägg: 2009-11-30, 08:13
  2. Pal HD på NTSC Maskin
    By reyrey in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-16, 22:05
  3. Varm maskin
    By KJG in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-05-18, 21:13
  4. PS2 V8 maskin ? Hur ser jag det ?
    By oggebogge2 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-20, 11:26
  5. X-ECUTER 1.1 används hur ?
    By zneakpeak in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-11-14, 18:30

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •